شمع تراپی را در خانه

نکات طلایی در خرید شمع

با سلام خدمت شما همراهان همیشگی وب سایت شازده. با یک مطلب دیگر در ارتباط با خرید شمع‌ها و نکاتی که در خرید آنها باید مد نظر داشته باشیم در خدمت شما هستیم. شمع به عقیده بسیاری یک اکسسوری است که اغلب مردم در زمان خرید فقط به شکل ظاهری آن دقت می‌کنند و به اجزا و مواد تشکیل دهنده آن توجه زیادی ندارند. اکثریت مردم فکر می‌کنند که مواد تشکیل دهنده همه شمع‌ها یکی است و فقط ظاهر آنهاست که با یکدیگر تفاوت دارد بنابراین به موارد دیگر توجه چندانی نمی‌کنند. اما واقعیت این است که شمع‌ها شاید از لحاظ ظاهری به یکدیگر شبیه باشند اما باطن آنها بسیار باهم متفاوت است. در ادامه مطلب ” نکات طلایی در خرید شمع ” با ما همراه باشید تا ما نکات طلایی در خرید شمع‌ها را با شما در میان بگذاریم.

شمع موم نارگیل چیست؟ 5

در زمان خرید شمع‌ها باید چه مواردی را بدانیم؟

شمع یکی از اکسسوری‌هایی است که همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم شاید در زمان خریدش کمتر به موارد دیگر از ظاهر توجه داشته باشیم. فاکتور دیگری که اغلب ما در خرید شمع به آن دقت می‌کنیم نیز قیمت است که به عقیده بسیاری این دو فاکتور کمترین اهمیت را دارند. بگذریم.

تمام صحبت افرادی که در زمینه شمع‌ها تخصص دارند این است که باید معیارهای مهم و اصلی را در خرید شمع‌ها در نظر بگیریم. تنوع بالایی از شمع‌ها در بازار موجود است و به همین دلیل ما باید دقت بالایی در زمان خرید شمع‌ها داشته باشیم. پیش از اینکه یک شمع را خریداری کنیم باید در موارد زیر آگاهی کافی داشته باشیم:

  1. شمعی که قصد خریداری آن را داریم چه کاربردی دارد؟
  2. نوع شمعی که در حال خرید آن هستیم چیست؟
  3. جنس موم شمعی که قصد خریداری آن را داریم چیست؟
  4. جنس فتیله شمعی که می‌خواهیم تهیه کنیم چیست؟
  5. شمعی که قصد خرید آن را داریم عطری است یا خیر؟
  6. مدت زمان سوختن شمع مد نظر ما چقدر است؟

چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ‍۱

شمعی که قصد خریداری آن را داریم چه کاربردی دارد؟

شمع‌ها عموما به دو نوع اصلی تزئینی و عطری تقسیم می‌شوند. برای اینکه دریابیم که کدام شمع برای ما مناسب‌تر است باید با کاربردهای این دو مدل آشنا شویم. شمع‌های عطری از لحاظ ظاهری با شمع‌های تزئینی تفاوتی ندارند اما مهم‌ترین تفاوت آنها این است که از خود رایحه منتشر می‌کنند. در واقع، شمع‌های عطری علاوه بر اینکه زیبایی شمع‌های تزئینی را دارند، رایحه‌ای خوش هم از خود منتشر می‌کنند. به عبارت دیگر این شمع‌ها دو نوع کاربرد دارند و در نهایت کاربردی‌تر هستند و احساس بهتری به شما منتقل می‌کنند.

در مورد شمع‌های عطری باید دقت کنید که شمعی که رایحه به موم آن اضافه شده است آیا طبیعی است یا مصنوعی و شیمیایی. ممکن است بپرسید این موضوع چه فرقی به حال ما می‌کند؟ مساله مهم در این زمینه این است که شمع‌های شیمیایی زمانی که می‌سوزند، در فضا مواد شمیایی آزاد می‌کنند و این موضوع باعث آلوده شدن هوای فضایی می‌شود که شمع در آن روشن است.

بنابراین اگر قصد خرید شمع معطر داریم باید دقت کنیم که موم آن از نوع طبیعی مثل موم زنبورعسل، موم سویا یا موارد مشابه باشد چرا که این موم‌ها وقتی رایحه به آنها اضافه می‌شود و می‌سوزند نه تنها برای سلامتی ما مضر نیستند بلکه فواید آروماتیک و درمانی بسیاری دارند که در مقالات دیگر مجله شازده به این موارد پرداخته‌ایم.

بنابراین یکی از مواردی که حتما در زمان خرید شمع باید به آن توجه داشته باشید، عطری بودن یا نبودن شمع مورد نظر شماست.

روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع 6

شمع‌ها چه انواعی دارند؟

شمع ستونی: این نوع شمع‌ها قطر زیادی دارند و اکثرا با استفاده از موم سخت قالب گیری می‌شوند تا نیازی به تکیه‌گاه نداشته باشند.

شمع قلمی: این نوع شمع همانطور که از نامش پیداست، باریک و کشیده است و معمولا قسمت فوقانی آن نسبت به سایر بخش‌هایش نازک‌تر است. این نوع شمع، بهترین گزینه برای شمعدان‌های شاخه‌ای است.

شمع نذری: این نوع شمع که بسیاری آن را به عنوان شمع دعا نیز می‌شناسند، ابعاد کوچکی دارد و در یک ظرف کوچک جا می‌شود.

شمع وارمر: این نوع شمع‌ها قیمت مناسب‌تری دارند و در اکثر فروشگاه‌ها موجود هستند. سایز شمع‌های وارمر، کوچک است و بسیاری آنها را در تعداد زیاد درست می‌کنند تا جلوه زیبایی را به فضای خود بدهند.

شمع شناور: این نوع شمع‌ها عموما به گونه‌ای قالب گیری می‌شوند که بتوانند بر روی آب شناور بمانند. باید متذکر شویم که همه شمع‌ها این قابلیت را ندارند.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۹

جنس موم شمعی که قصد خرید داریم چیست؟

چنانچه پیش‌تر هم گفتیم، سوخت شمع‌ها از موم تهیه می‌شود و موم‌های طبیعی از سالهای بسیار دور برای ساخت شمع‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. به مرور زمان اتفاقی که بسیاری معتقدند کاش اصلا نمی‌افتاد روی داد و برای پاسخ به نیاز بازار از پارافین برای تهیه موم شمع‌ها استفاده شد. توصیه اکید ما این است که به هیچ عنوان شمع‌های موم پارافینی تهیه نکنید چرا که این موم‌ها زمانی که می‌سوزند برای سلامتی مضر هستند.

موم‌های که عموما برای تهیه شمع‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به شرح زیر هستند:

نکات ایمنی مهم در استفاده از شمع‌ها 4

جنس فتیله شمع مهم است

یکی از اجزای مهم شمع‌ها، فتیله یا فیتیله است. جنس، تعداد و سایز فتیله اهمیت بسیار زیادی دارد. فتیله شمع‌ها باید سایز معمولی داشته باشد یعنی نه خیلی بلند باشد و نه خیلی کوتاه. چرا که اگر کوتاه یا بلند باشد، سوختن آن دچار مشکل می‌شود و درست نمی‌سوزد. همچنین جنس فتیله نیز بسیار مهم است و برای هر نوع شمع باید یک نوع فتیله مورد استفاده قرار گیرد.

نکات ایمنی مهم در استفاده از شمع‌ها

مدت زمان سوختن و پخش نمودن رایحه

مدت زمان سوختن و پخش رایحه نیز از مهم ترین فاکتورهایی است که در خرید شمع اهمیت بالایی دارد. مدت زمان سوختن شمع‌ها به عواملی مانند کیفیت شمع و اندازه آن بستگی دارد. شمع اگر به درستی بسوزد، مدت زمان بیشتری خواهد سوخت و بیشتر قابل استفاده خواهد بود. در رابطه با شمع‌های معطر نیز باید به بخش رایحه توجه ویژه شود. در مجموع شمع‌هایی که سایز بزرگتری دارند، قدرت انتقال رایحه بالاتری هم دارند و شعاع وسیع‌تری را با بخش رایحه، خوشبو می‌کنند.

امیدواریم مطالعه مقاله ” نکات طلایی در خرید شمع ” برای شما مفید بوده باشد. اگر به این دست مطالب آموزشی علاقمند هستید توصیه می‌کنیم سری به بخش مجله وب سایت شازده بزنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.