چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ‍۱

چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ‍۱

همانطور که در جریان هستید و می دانید، موم در شمع به منزله سوخت شمع است و این سوخت از زمان‌های به صورت طبیعی تهیه میشده است. اما امروزه به دلیل درخواست بالایی که برای شمع‌ها وجود دارد، سازندگان به سوی سوخت‌های شیمایی برای شمع‌ها روی آورده‌اند که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به پارافین اشاره کرد. پارافین یکی از پرکاربردترین مواد در ساخت موم شمع است. برخلاف موم‌های شیمیایی، موم‌های طبیعی که از مهم ترین آنها می‌توانیم به موم زنبور عسل اشاره کنیم برای طبیعت و سلامتی مفید هستند. در این مطلب قصد داریم چند دلیل برای شما بیاوریم که شما چرا باید شمع‌های پارافینی را کنار بگذارید. با ما در ادامه مطلب ” چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ‍۱ “ همراه باشید.

نکات ایمنی مهم در استفاده از شمع‌ها 1

آیا شمع موم عسل از شمع پارافینی بهتر است؟

از زمان‌های دور برای تامین سوخت شمع از مواد طبیعی استفاده میشده است و موم زنبور عسل و سویا از اولیه ترین مواد برای تهیه موم یا همان سوخت شمع هستند. شمع موم زنبور عسل علاوه بر اینکه از طبیعت گرفته شده است و هیچ ماده شیمیایی در آن وجود ندارد، برای طبیعت هیچ ضرری ندارد و فراتر از  همه این موارد اینکه می‌تواند خاصیت‌های درمانی نیز داشته باشد.

طبیعتا به دلیل کمیاب بودن موم زنبور عسل، شمع‌هایی که از این موم‌ها تهیه می‌شوند گران قیمت‌تر هستند. اما از قیمت که بگذریم، شمع‌های مصنوعی به دلیل اینکه از مواد شیمیایی تهیه می‌شوند فقط خاصیت روشنایی دارند و سوزاندن آنها خاصیت دیگری ندارند.

شمع زنبور عسل کمیاب و گران قیمت است

هزینه شمع‌های طبیعی موم زنبور عسل عموما ۱۰ برابر شمع‌های پارافینی است. تخمین‌ها نشان می‌دهد که زنبورها باید ۲۴۱ هزار کیلومتر پرواز کنند تا شهد تولید کنند و میزان کافی شهد را برای تولید ۲.۷ کیلوگرم عسل که حاصل آن ۴۵۰ هزار گرم موم عسل است، بسازند. به همین دلیل، موم یک ماده ارزشمند است و طبیعی است که قیمت بالاتری نسبت به پارافین که یک ماده نفتی است، داشته باشد.

شمع پارافینی به آسانی در دسترس است و قیمت پایینی دارد. ۹۵ درصد از شمع‌های دنیا را شمع‌های پارافینی تشکیل می‌دهند. به طور مثال بد نیست بدانید، بسته ۱۰۰ تایی شمع‌های وارمر ایکیا در حدود ۱۰ دلار قیمت دارند در صورتی که برخی از شمع‌های موم زنبور عسل شاید به صورت تک بالاتر از ۱۰ دلار قیمت داشته باشند.

شمع زنبور عسل ۱۰۰٪ طبیعی است

موم زنبور عسل یک ماده است که توسط زنبورهای عسل ساخته شده، ۱۰۰٪ طبیعی است و هیچ گونه ماده شیمایی درون آن وجود ندارد. قدیمی‌ترین شمع‌های ساخته شده توسط انسان، شمع‌های زنبور عسل هستند. به دلیل اینکه شمع‌های موم زنبور عسل کمیاب و گران قیمت هستند باید در خرید آنها دقت فراوانی داشت. بسیاری از شمع‌هایی که در بازار تحت عنوان شمع‌های موم زنبور عسل فروخته می‌شوند همگی مصنوعی هستند و تنها کمتر از ۵٪ موم زنبور عسل دارند. بنابراین باید دقت کنید که این شمع‌ها را از کجا و از چه کسانی تهیه می‌کنید.

پایه اصلی شمع‌های پارافینی نفت است و از تصفیه نمودن فرآورده‌های نفتی به دست می‌آیند. ترکیبات شمع‌های پارافینی مواد سمی و شیمیایی نفتی هستند که با سوختن نه تنها ماده مفیدی آزاد نمی‌کنند بلکه دود آنها به دلیل سوختن مواد شیمایی، سمی نیز می‌‌باشد.

شمع‌های طبیعی وقتی می‌سوزند، سوخت زیباتری دارند

شمع‌های طبیعی این خاصیت را دارند که هرچقدر سن شمع بیشتر شود، سوخت آن زیباتر می‌شود در صورتی که شمع‌های پارافینی این خاصیت را ندارند و لزوما در طول زمان به این میزان از زیبایی در سوختن نمی‌رسند.

در طول زمان، موم زنبور عسل شعله‌های سفیدتر تولید می‌کنند و همین موضوع یکی از ویژگی‌های مطلوب شمع‌ها محسوب می‌شود.

امیدواریم تا به اینجا مطلب ” چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ‍۱ “ برای شما مفید بوده باشد. حتما ادامه این مطلب را در مقاله زیر مطالعه بفرمائید:

نکات ایمنی مهم در استفاده از شمع‌ها 3

چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ‍۲

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.