چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ۲

چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ۲

در مطلب چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ‍۱ درباره شمع‌های پارافینی و شمع‌های طبیعی موم زنبور عسل صحبت کردیم. اگر به یاد داشته باشید گفتیم که موم زنبور عسل از سالها پیش توسط انسان‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین سوخت‌های موجود برای شمع‌ها استفاده می‌شده است. به دلیل اینکه این ماده یک ماده بسیار کمیاب است برای پوشش دادن حجم بالای تقاضای بازار، پارافین به جمع سوخت‌های موجود برای شمع‌ها پیوست. پارافین به میزان قابل توجهی نسبت به دیگر سوخت‌هایی که برای شمع‌ها وجود دارد ارزان‌تر است و به راحتی در دسترس قرار دارد. اینجاست که شاید بپرسید پس چرا ما در گروه شمع شازده توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان شمع پارافینی خریداری نکنید. دلایل مختلفی برای این صحبت وجود دارد که یکی از آنها این است که شمع پارافینی از چندین ماده شیمیایی نفتی تهیه شده است و دود آن مواد سمی تولید می‌کند اما دود حاصل از سوختن شمع طبیعی علاوه بر اینکه سمی نیست خاصیت درمانی نیز دارد. در ادامه مطلب ” چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ‍۲ “ با ما همراه باشید تا دلایل بیشتری را درباره ارجحیت شمع‌های طبیعی خصوصا زنبور عسل نسبت به شمع‌های پارافینی بیان کنیم.

شمع‌های طبیعی با محیط زیست سازگار هستند

شمع‌های طبیعی زنبور عسل امن و غیر سمی هستند. سوختن شمع‌های طبیعی دود سمی تولید نمی‌کند چرا که این شمع‌ها پایه نفتی ندارند. شمع‌هایی که از موم زنبور عسل تولید شده‌اند ۱۰۰٪ طبیعی هستند و از نظر زیستی تجزیه پذیر هستند. برای تبدیل رنگ پارافین به سفید هم باید فرآیندی انجام شود که طی این فرآیند دیاکسین سمی تولید می‌شود. در ادامه نیز آکرولین به پارافین اضافه می‌شود و ترکیب کار را بسیار سمی‌تر نیز می‌کند. در نهایت با سوزاندن شمع‌های پارافینی تمام این مواد سمی وارد فضا می‌شوند. اگر قصد دارید با استشمام بوی شمع‌های پارافینی بیمار شوید و فضای خانه خود را سمی کنید، شمع پارافینی دود کنید.

شمع‌های طبیعی بوی بسیار خوبی دارند

شمع‌های طبیعی وقتی می‌سوزند بوی بسیار خوبی دارند و به طور طبیعی با بوی عسل و شهد گلها معطر می‌شوند و در نهایت هم عاری از کربن هستند.

اما برعکس، شمع‌های پارافینی به دلیل اینکه حاوی رنگ‌ها و اسانس‌های مصنوعی هستند با سوختن خود سم و آلودگی ایجاد و به محیط اضافه می‌کنند. در برخی شمع‌ها از فتیله‌های سربی نیز استفاده می‌شود که بسیار بد است و این موضوع تا حدی مهم است که استرالیا فروش شمع‌هایی که مقدار کمی سرب دارند را ممنوع کرده است.

شمع‌های طبیعی سوخت روشن‌تر و قوی‌تری دارند

شمع‌های طبیعی نور بیشتر و با کیفیت‌تری تولید می‌کنند که این موضوع هدیه طبیعت است. شمع‌های پارافینی شعله‌هایی ایجاد می‌کنند که قدرت شمع‌های طبیعی را ندارد.

شمع‌های موم عسل یون‌های منفی بیشتری تولید می‌کنند و به تصفیه و پاک کنندگی که به بهبود کیفیت هوا منجر می‌شود، کمک می‌کنند. بر عکس، شمع‌های پارافینی دوده سیاه و مضری تولید می‌کنند که نه تنها باعث پاکسازی فضا نمی‌شود بلکه آن را آلوده و سمی می‌کند.

شمع‌های طبیعی هایپو آلرژیک هستند

سوزاندن شمع‌های طبیعی برای افرادی که آلرژی دارند بسیار مفید است. دود حاصل از سوختن شمع طبیعی، آسم، حساسیت‌ها و آلرژی را از بین می‌برد. در نقطه مقابل، افرادی که آلرژی دارند استشمام دود شمع‌های پارافینی برای آنها ممنوع است.

شمع‌های طبیعی نقطه ذوب بالایی دارند

شمع‌های طبیعی به دلیل اینکه موم آنها نقطه ذوب بالایی دارد، مدت زمان طولانی‌تری طول می‌کشد که بسوزند و همین موضوع قیمت آنها را بالاتر نیز می‌برد. اما شمع‌های پارافینی ناکارآمد و سریع می‌سوزند و چکه فراوانی دارند که همین موضوع باعث می‌شود از حالت اقتصادی خارج شوند. در نهایت برای اینکه میزان چکه شمع‌های پارافینی کمتر شود، مواد شیمیایی دیگری به آن اضافه می‌شود که همین موضوع کار را بدتر از قبل می‌کند.

امیدواریم مطالعه این مطلب که به نوعی مقایسه شمع‌های پارافینی و شمع‌های طبیعی بود، برای شما مفید بوده باشد. توصیه ما این است که از شمع‌های پارافینی دوری کنید و تا آخرین لحظه سعی کنید نه این محصولات را تهیه کنید و نه آنها را بسوزانید. اگر علاقمند هستید تا با پارافین نیز بیشتر آشنا شوید تا کمتر به سمت خرید شمع‌های پارافینی بروید توصیه می‌کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه بفرمائید:

 

پارافین چیست؟

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.