شمع موم نارگیل چیست؟

شمع موم نارگیل چیست؟

با سلام خدمت شما همراهان همیشگی شمع شازده. با یک مطلب آموزشی دیگر در مورد شمع‌ها و موم‌هایی که برای ساخت شمع‌ها مورد استفاده قرار می گیرد، در خدمت شما هستیم. این بار و پس از مطالبی مانند ” شمع موم زنبور عسل چیست؟ ” و ” شمع موم سویا چیست؟ ” نوبت به شمع‌های موم نارگیل می‌رسد. همانطور که استحضار دارید موم‌های شمع سازی به ۲ دسته موم‌های طبیعی و موم‌های شیمیایی تقسیم می‌شوند که در مقالات پیشین درباره این موارد توضیحات مفصلی داده شده است. از جمله موم‌های طبیعی که در صنعت شمع سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به موم سویا، موم نخل، موم زنبور عسل و موم نارگیل اشاره کرد که در ادامه مطلب ” شمع موم نارگیل چیست؟ “  قصد داریم بیشتر درباره موم نارگیل و شمع‌هایی که با موم نارگیل ساخته می‌شوند صحبت کنیم. همچنان با ما همراه باشید.

موم نارگیل چیست؟

موم نارگیل (Cocowax) یکی از موم‌های جدیدی است که در چند سال اخیر به این صنعت وارد شده است و شاهد آن هستیم که روز به روز تعداد افرادی که برای ساخت شمع از شمع نارگیل استفاد می‌کنند، افزوده می‌شود. این موم فواید بسیاری دارد که از جمله مهم ترین این فواید می‌توان به پرتاب عالی عطر اشاره کرد که در حین سوختن شمع موم نارگیل روی می‌دهد.

رنگ موم نارگیل، سفید و کرمی است و جنس آن نرم است. شمع‌هایی که با موم زنبور عسل یا موم سویا یا نخل ساخته می‌شوند همگی با محیط زیست سازگاری دارند اما اگر بخواهیم یکی از موم‌هایی که دوستدار محیط زیست است را نام ببریم باید به موم نارگیل اشاره کنیم. تهیه روغن نارگیل یک فرآیند کاملا ارگانیک است و به طور کلی، نارگیل محصولی پایدار با سودمندی و بازدهی بالاست.

مزایای شمع موم نارگیل چیست؟

همانطور که می‌دانید شمع‌هایی که از موم‌های طبیعی ساخته می‌شوند، فواید فراوانی دارند. موم نارگیل نیز به دلیل اینکه طبیعی است فواید بسیاری دارد. شمع‌های موم نارگیل به آرامی می‌سوزند و لوکس هستند. این شمع‌ها چه در حالتی که روشن و داغ هستند و چه در حالتی که خاموش و سرد هستند رایحه پخش می‌کنند و به اصطلاح، پرتاب رایحه بالایی دارند.

از نظر کارشناسان این حوزه، در بین شمع‌های طبیعی، بالاترین میزان سازگاری با طبیعت به شمع‌های موم نارگیل تعلق می‌گیرد. به همین دلیل این شمع‌ها طی سالهای اخیر طرفداران فراوانی نیز پیدا کرده‌اند.

قیمت شمع موم نارگیل چقدر است؟

چنانچه مستحضر هستید شمع‌هایی که از موم‌های طبیعی تهیه می‌شوند به دلیل اینکه موم‌های طبیعی کمتر در دسترس هستند و فرآوری موم‌های طبیعی زمانبر‌تر و سخت‌تر از موم‌های شیمیایی مانند پارافین است به همین دلیل قیمت بالاتری دارند. اما ممکن است اکنون سوال کنید که آیا این هزینه بالاتر ارزش پرداخت را دارد یا خیر؟

پاسخ به این سوال بدون شک، بله است. شمع‌ها علاوه بر اینکه برای تزئین مناسب هستند و از گذشته‌های دور کاربرد روشنایی داشته‌اند، اما این تنها کاربرد آنها نیست. شمع‌های طبیعی به دلیل اینکه مواد اولیه آنها از دل طبیعت تهیه شده است، بنابراین حاوی خواص طبیعی فراوانی هستند.

به طور مثال سوزاندن شمع‌های طبیعی از جمله شمع موم نارگیل می‌توان باعث آرامش اعصاب شود و انرژی‌های منفی موجود در فضا را به حداقل ممکن برساند. بنابراین پرداخت هزینه بالا برای شمع‌های طبیعی مانند شمع موم نارگیل قطعا ارزش دارد و توصیه این است، هیچ وقت به دلیل ارزان‌تر بودن هزینه شمع‌های شمیایی به دنبال آنها نروید چرا که آنها از مواد نفتی تهیه شده‌اند و زمانی که می‌سوزند، آلودگی تولید می‌کنند و هوا را نه تنها پاکسازی نمی‌کنند بلکه آن را آلوده‌تر نیز می‌کنند.

امیدواریم از مطالعه مطلب ” شمع موم نارگیل چیست؟ “ لذت برده باشید و این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر علاقمند هستید بیشتر با موم‌هایی که در ساخت شمع‌ها استفاده می‌شود آشنا شوید، با دیگر مطالب ما نیز همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.