آشنایی با انواع موم شمع سازی

رابطه آرامش و شمع موم زنبور عسل چیست؟

با سلام و عرض ادب خدمت شما همراهان همیشگی وب سایت شمع شازده. با یک مطلب آموزشی و البته جذاب دیگر درباره شمع‌های موم زنبور عسل در خدمت شما هستیم. در مطالب قبلی که در بخش مجله شازده منتشر نمودیم درباره خواص موم زنبور عسل صحبت کردیم و گفتیم که این ماده کمیاب چه خواص شگفت انگیزی دارد. در این مطلب اما قصد داریم به جنبه دیگری از خواص شمع موم زنبور عسل بپردازیم و درباره ارتباط آن با آرامش صحبت کنیم. پس اگر به این موضوع علاقه دارید با ما تا انتهای مطلب ” رابطه آرامش و شمع موم زنبور عسل چیست؟ ” همراه باشید.

آشنایی با انواع موم شمع سازی

ارتباط شمع موم زنبورعسل و آرامش

این روزها تقریبا همه ما زندگی شلوغ و پر مشغله‌ای داریم، بیشتر درگیر کارهایمان هستیم و در میان خیل عظیمی از کارها، مسئولیت‌های کاری، درگیری‌های تحصیلی و مواردی از این قبیل، خیلی کم استراحت می‌کنیم و کمتر از آن به خودمان به رسیدگی می‌نمائیم. علاوه بر مواردی که به آنها اشاره کردیم، بیماری‌هایی مانند کرونا نیز مزید بر علت شده تا استرس و اضطراب ما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. اینجاست که می‌توان با یک ماده شگفت انگیز تا حد زیادی این استرس را رفع کرد و به آرامش رسید. بله درست حدس زدید، روشن کردن شمع موم زنبور عسل می‌تواند کمک به‌سزایی به شما بکند.

اجازه بدهید همینجا یک مفهوم جذاب را برای شما توصیح بدهیم. تا به حال درباره هوگه (HYGGE) شنیده‌اید؟ هوگه به معنای رسیدن به آسایش و آرامش با استفاده از وسایل زندگی است. این عبارت در قرن ۱۸ میلادی توسط دانمارکی‌ها ایجاد شد و پس از مدتی به یک سبک جهانی تبدیل شد. هوگه فواید جسمانی و عاطفی فراوانی دارد و در درازمدت می‌تواند باعث بالا رفتن خوش بینی، کاهش استرس و بهبود یافتن الگوی خوابیدن شما شود که این پکیج در کنار هم می‌توانند باعث رسیدن شما به آرامش شوند. حال شاید بپرسید چرا این موضوع را برای شما توضیح دادیم؟

این موضوع را به این دلیل توضیح دادیم که قصد داریم ارتباط آن را با شمع موم زنبور عسل در ادامه این مطلب بیان کنیم. اگر قصد دارید استرس را از خودتان به آسان‌ترین شکل دور کنید و می‌خواهید از طریق هوگه به این مهم دست پیدا کنید، با انجام دادن کارهای زیر شروع کنید:

گام اول: یک فضای دنج ایجاد کنید

برای ایجاد یک فضای دنج، شما نیاز دارید یک دکوراسیون که با هوگه منطبق باشد، داشته باشید تا بتوانید احساس آرامش کنید. برای اینکه چنین دکوراسیونی در اختیار داشته باشید توصیه می‌شود از بالش‌های کرکی و پتوی نرم در کنار دکوراسیون خود بهره ببرید. همچنین گوشه‌ای از خانه را که دنج است برای فعالیت‌های لذت بخش و دلخواه خود در نظر بگیرید؛ فعالیت‌هایی مانند کتاب خواندن یا چای نوشیدن.

حال که گوشه‌ای دنج را در منزل خود انتخاب کردید، می‌توانید هر زمان که قصد دارید کارهای مورد علاقه‌تان را در کنج دنج خانه انجام دهید، از عودهای دست‌ساز یا شمع‌های معطر نیز استفاده کنید. در این زمینه حتما دقت کنید که عود یا شمع شما طبیعی باشند. بدین معنی که در ساخت آنها از مواد شیمیایی استفاده نشده باشد. به طور مثال عودهایی که عموما در بازار موجود هستند، اکثرا عودهای کارخانه‌ای هستند که طبیعی نیستند و مواد شیمیایی فراوانی در تهیه و ساخت آنها به کار رفته است. یا اگر بخواهیم مثال دیگری در این زمینه بزنیم باید به شمع‌های پارافینی اشاره کنیم. متاسفانه امروزه به دلیل اینکه تقاضای بازار برای شمع‌ها زیاد است و مواد اولیه برای تهیه شمع‌های طبیعی کمیاب است، تولیدکنندگان برای تولید شمع‌ها در مقیاس انبوه از پارافین و دیگر مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که ممکن است ظاهر مشابه یا حتی زیباتر نسبت به شمع‌های طبیعی داشته باشند اما مضرات فراوانی دارند که استفاده از آنها را اصلا توصیه نمی‌کنیم.

شمع‌های پارافینی زمانی که می‌سوزند آلاینده‌های بسیار مضری را به فضا وارد می‌کنند که تنفس این آلاینده‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای روح و روان انسان ندارند بلکه بسیار مضر نیز هستند و اگر دفعات تنفس آن زیاد شود می‌تواند خدایی نکرده منجر به سرطان شود. بنابراین توصیه ما را جدی بگیرید و برای هر قصدی که شمع روشن می‌کنید، فقط شمع طبیعی روشن کنید.

بگذریم. داشتیم به فضای دنج خانه اشاره می‌کردیم و اینکه در کنار آن فضای دنج یک شمع معطر طبیعی روشن کنیم. شمع‌های معطر طبیعی می‌توانند آرامش فضای ما را به میزان زیادی بالا ببرند و فضا را دلنشین و نشاط آور کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که رایحه‌هایی مانند یاسمن و اسطوخودوس می‌توانند به میزان قابل توجهی، آرامش را افزایش داده و استرس را کاهش بدهند. موضوعی که اینجا نیز باید به آن توجه کنید این است که از رایحه‌های طبیعی بهره ببرید و دقت کنید رایحه استفاده شده در شمع، شیمیایی نباشد.

شمع موم عسل روشن کنید و آرامش بگیرید

نظر شما درباره صدای سوسوی آتش در یک فضای ساکت و آرام چیست؟ این صدا می‌تواند حس آرامش و راحتی بیشتری در خانه شما ایجاد کند. در صورتی که در خانه شومینه دارید که می‌توانید این صدا را همیشه داشته باشید اما اگر به طور مثال تابستان است و نمی‌خواهید شومینه روشن کنید یا اصلا شومینه ندارید، روشن کردن شمع را به شما توصیه می‌کنیم.

شمع موم عسل با فتیله چوبی می‌تواند همان فضا را برای شما شبیه سازی کند و صدای آرامش بخش و شکننده‌ای داشته باشد. حال اگر می‌خواهید فضای شومینه را بیشتر شبیه سازی کنید، چندین شمع موم زنبور عسل در سایزهای مختلف تهیه کنید و همه را با هم روشن کنید.

فتیله مناسب برای شمع

نور سفید و گرم برای هوگه

برای ایجاد حس هوگه در خانه یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها نور سفید و گرم است. چنین روشنایی بر خلاف آنچه لامپ‌های سفید ال ای دی یا فلورسنت به ما می‌دهند، حس راحتی و آرامش را برای فضای خانه ایجاد می‌کنند.

توصیه ما این است به جای اینکه از چراغ‌های سقفی که نور آزار دهنده‌ای دارند و بیش از حد فضای ما را روشن می‌کنند، از شمع‌ها استفاده کنید. به طور مثال شمع‌های موم عسل علاوه بر اینکه در زمان سوختن، رایحه‌ای خاص در فضا منتشر می‌کنند، نوری که ساطع می‌نمایند، آرامش بخش و جذاب است.

خوب امیدواریم نکاتی که در مطلب ” رابطه آرامش و شمع موم زنبور عسل چیست؟ ” برای شما بیان کردیم را استفاده کنید و به آرامش بیشتر برسید. اگر به این دست مطالب علاقمند هستید با دیگر مطالب آموزشی ما در بخش مجله شازده نیز همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.