شمع تراپی چیست؟ ۴

چند تکنیک شمع‌ سازی در خانه

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت همراهان همیشگی وب سایت شمع و لوازم شمع‌ سازی شازده. با یک مطلب آموزشی و جذاب دیگر از سری مقالات آموزشی بخش مجله شازده در خدمت شما هستیم. همانطور که می‌دانیم خرید شمع این روزها کار بسیار ساده‌ای است و کافی است شما به اولین سوپر مارکت سر بزنید و شمع مد نظر خود را تهیه کنید. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که خودتان در خانه، شمع‌های مورد نظرتان را بسازید و از ساختشان لذت هم ببرید؟ در ادامه مطلب ” چند تکنیک شمع‌ سازی در منزل ” با ما تا انتها همراه باشید تا چند تکنیک جذاب را برای شما بازگو کنیم که بتوانید در خانه شمع‌های دلخواه خودتان را درست کنید و از روشن کردن آنها لذت ببرید.

شمع تراپی چیست؟ ۴

تقریبا اکثریت مردم تصور می‌کنند شمع‌ها زیبا فقط زیبا هستند و کارایی خاص دیگری ندارند اما اینطور نیست. اگر مقالات قبلی شمع شازده را مطالعه کرده باشید می‌دانید که شمع‌ها چه کاربردها و کارایی‌های منحصر به فردی دارند و می‌توانند به طرز باورنکردنی تغییراتی در زندگی ما ایجاد کنند. با دانستن این موارد آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که ساختن شمع می‌تواند چه تاثیری در روحیه شما داشته باشد؟ شرط می‌بندیم اصلا فکرش را هم نمی‌کردید.

بله درست شنیدید. ساختن شمع‌های دست ساز در خانه، یک فعالیت فوق العاده آرامش بخش و جذاب است که در درازمدت می‌تواند باعث رسیدن شما به آرامش شده و همچنین در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی نماید. البته ساخت شمع، لذتی به شما می‌دهد که می‌توانید ساعت‌ها با روشن کردن شمع خودتان به آرامش برسید و لذت ببرید. اگر به ساخت شمع در خانه علاقمند هستید باید چند تکنیک مهم را در زمینه شمع سازی بدانید تا خروجی کار شما قابل قبول و مناسب باشد.

خوب همانطور که می‌دانید ما در گروه شمع شازده سالهاست که زمان زیادی برای شمع‌ها صرف کرده‌ایم و شمع‌های کاملا طبیعی را به شما عرضه کرده‌ایم و در زمینه ساخت شمع‌ها تجربه بالایی داریم. در ادامه ۳ تکنیک مهم را برای شما بازگو می‌کنیم تا شما بتوانید این تجربیات را به کار ببندید و بهترین نتیجه را بگیرید.

شمع تراپی چیست؟

تکنیک‌هایی شمع سازی در خانه

خوب امیدواریم تا به اینجا از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. در ادامه مطلب می‌خواهیم ۳ ترفند مهم برای شمع سازی در خانه را برای شما بازگو کنیم.

خوب پیش از اینکه این تکنیک‌ها بپردازیم ابتدا باید درباره لوازمی که شما برای شمع سازی در منزل نیاز دارید، صحبت کنیم. برای اینکه بتوانیم شمع مورد نظر خود را بسازیم نیاز است تا لوازم زیر را در اختیار داشته باشیم:

  • موم برای تامین سوخت شمع
  • فتیله مناسب برای شمع
  • شیشه یا جار به عنوان قالب شمع

این لوازم، حداقل لوازمی است که شما برای ساخت یک شمع در منزل به آن نیاز دارید. پس این موارد را تهیه کنید تا با حداقل امکانات، شمع سازی را شروع کنید. البته منظور ما از حداقل امکانات این است که شما خیلی لوازم شگفت انگیزی برای تهیه شمع نیاز ندارید و با همین امکانات می‌توانید کار خود را شروع کنید. حال که لوازم اولیه لازم را در اختیار دارید باید چند تکنیک را مد نظر قرار دهید که اولین آنها، دمای اتاق است.

شمع موم نارگیل چیست؟ 6

دمای اتاق بسیار مهم است

زمانی که می‌خواهید شروع به شمع سازی کنید باید به دمای اتاقی که در آن قصد ساخت دارید، دقت زیادی کنید. دمای اتاق از آنچه فکر می‌کنید مهم تر است چرا که می‌تواند بر ظاهر شمع و سوختن شمع شما تاثیرگذار باشد. دمای اتاق مد نظر شما باید متعادل باشد. بدین معنا که نه سرد باشد نه گرم چرا که اگر هر یک از این دو حالت اتفاق بیفتد کیفیت شمع، آنطور که باید و شاید نمی‌شود.

پایین بودن دما باعث می‌شود که شیشه یا جار شما خیلی سرد شود و این موضوع باعث می‌شود که موم به شیشه نچسبد. این اتفاق باعث می‌شود که موم شما داخل جار، جمع شده و حباب دار به نظر برسد.

اگر هم دمای اتاق بالا باشد، موم بیش از حد گرم می‌شود و احتمالا نمی‌تواند در شیشه قرار بگیرد. بنابراین اتاقی که شما قصد ساخت شمع در آن را دارید باید دمای مناسب داشته باشد. پس اولین تکنیکی که شما باید برای شمع سازی مد نظر داشته باشید، دمای فضای سخت شمع است.

حباب‌های مزاحم را از بین ببرید

ساختن شمع‌ها در جار شیشه‌ای به صورت ایده آل تقریبا رویای هر دوستدار شمع است اما برای اینکه بتوانید به خوبی در این جارها شمع سازی کنید باید یاد بگیرید شمع‌های خود را اصلاح کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، شمع‌های شما بسیار زیبا خواهند بود.

ساخت شمع با استفاده از وکس‌‌ها یا موم‌های مختلف به همراه فتیله، کار مهمی است که برای رسیدن به این موضوع، دستورالعمل‌های فراوانی وجود دارد که البته ممکن است همیشه عمل نکنند. تکنیکی که ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از تفنگ حرارتی است. برای این کار باید موم را به میزانی حرارت دهید که به خوبی تمام فضای جار را پر کند و حباب‌های آن خارج شود. البته می‌توانید اجازه بدهید تا موم داخل جار کمی سفت شود و سپس با تفنگ حرارتی آن را حرارت دهید تا حباب‌ها خارج شوند.

شمع تراپی چیست؟ ۵

به میزان صحیح از رایحه‌ها استفاده کنید

اگر علاقمند هستید تا در شمع‌های خود از روغن‌های معطر استفاده کنید، باید میزان لازم و کافی رایحه را با سعی و خطا پیدا کنید. میزان رایحه بسیار مهم است چرا که اگر رایحه کمتر باشد، شمع معطر نخواهد شد و اگر بیشتر باشد شمع رایحه زیادی تولید می‌کند و به صورت ناموزونی می‌سوزد و موم را از بین می‌برد.

اگر بخواهیم یک قاعده کلی برای این موضوع عنوان کنیم باید بگوئیم که نسبت موم شمع به روغن، مابین ۶ تا ۱۰ درصد است. هر میزانی که بالاتر یا پایین‌تر باشد بر عملکرد شمع تاثیر می‌گذارد.

اگر اولین بار است که قصد ساخت شمع دارید، می‌توانید از کیت‌های آماده شمع سازی استفاده کنید زیرا آنها از قبل اندازه گیری شده‌اند و شما می‌توانید فقط آنها را بریزید و هم بزنید تا ماده اولیه شمع شما آماده شود.

ساختن شمع‌های دست ساز در خانه یک راه دوست داشتنی برای یادگیری‌های جدید، گذراندن زمان، رسیدن به آرامش و لذت بردن در کنار خانواده و عزیزان است.

امیدواریم مطالعه مطلب ” چند تکنیک شمع‌ سازی در خانه ” برای شما مفید بوده باشد. اگر به این دست مطالب آموزشی در مورد شمع و شمع سازی علاقمند هستید با دیگر مطالب ما هم همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.