کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۸

آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۱)

با سلام و عرض ادب خدمت مخاطبین محترم شمع شازده. به دنبال درخواست‌های مکرر شما عزیزان و همراهان همیشگی شازده تصمیم گرفتیم با انتشار این مطلب به مشکلات رایج شمع سازی و نکاتی که در این زمینه می‌توان رعایت نمود، بپردازیم. در مطالب قبلی مجله شازده، به موارد مختلفی از جمله نوع موم‌های شمع‌سازی، فواید شمع‌‌ها، کاربردهای شمع و موارد بسیار زیاد دیگری پرداختیم و در آخرین مطلب‌های منتشر شده هم به موضوع ترفندهای شمع سازی اشاره کردیم. در این مطلب قصد داریم مشکلات رایج شمع سازی را برای شما بیان کنیم تا شما با دانستن این موارد، از وقوع آنها پیشگیری کنید. با ما تا انتهای مطلب ” آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی ” همراه باشید.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۸

شمع سازی از جمله امور تفریحی است که در بین مردم بسیار محبوب شده و بسیاری به آن علاقه دارند. اگر تا به امروز در خانه شمع درست می‌کردید، احتمالا با مشکلاتی که جلوتر مطرح می‌کنیم، برخورد داشته‌اید.

سوختن شمع‌های طبیعی و خصوصا ساخته دست خودتان می‌تواند شما را آرام کند و روحیه شما را بهبود ببخشد. ساخت شمع‌های خانگی علاوه بر این موارد می‌توانند باعث بالا رفتن خلاقیت شما شوند و از صرف هزینه‌‌های بالا برای خرید شمع‌های طبیعی جلوگیری کنند. شمع‌های دست ساز اگر به صورت استاندارد ساخته شوند، می‌توانند تا سالها برای شما کار کنند، پس کیفیت اولیه ساخت شمع اهمیت بالایی دارد. ساخت شمع به صورت دست ساز گذشته از اینکه می‌تواند شما را سرگرم کند، شما می‌توانید کار دست خود را به عنوان هدیه به دیگران بدهید و این موضوع قطعا برای آنها بسیار ارزشمند خواهد بود.

علاوه بر موارد ذکر شده شما می‌توانید از این طریق درآمد هم داشته باشید چرا که بازار شمع‌های دست ساز داغ است و بسیاری به این شمع‌ها علاقه دارند. ما در ادامه این مطلب نکات مختلفی را با شما در میان می‌گذاریم تا شما با فرا گرفتن این موارد بتوانید حرفه‌ای‌تر شمع بسازید و با شناخت مشکلات رایج شمع سازی، از وقوع آنها جلوگیری کنید.

نکات ایمنی مهم در استفاده از شمع‌ها 1

مشکلات رایج شمع سازی

در ادامه مطلب قصد داریم مشکلات رایجی که احتمال دارد هر فرد در حین شمع سازی با آن مواجه شود را بیان کنیم:

مشکل سوسو زدن شمع

یکی از مهم ترین مواردی که در حین شمع سازی باید به آن دقت فراوانی داشت، انتخاب فتیله شمع است. اگر دقت کرده باشید اغلب افرادی که به دنبال شمع سازی هستند، بیشتر به موم شمع، جار یا ظرف شمع، رایحه شمع و موارد این چنینی توجه می‌کنند و انتخاب فتیله را که بسیار هم مهم است در اولویت آخر خود قرار می‌دهند و خیلی در انتخاب آن دقت نمی‌کنند.

متاسفانه این کار یک اشتباه بزرگ است و باعث می‌شود که شمع در زمان سوختن سوسو بزند و گاهی اوقات هم دیده شده که فتیله به جرقه زدن افتاده است. حال ممکن است بپرسید باید به چه موردی مرتبط با فتیله توجه کنیم که شمع ما دچار این مشکل نشود؟

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۴

عموما دلیل اینکه شمع‌ها به سوسو می‌افتند این است که فتیله آنها بیش از میزان لازم بلند است. اگر فتیله بیش از حد طولانی باشد، شعله بزرگ شده و دمای سوختن آن بالا می‌رود. اگر شمع شما به سوسو افتاد آن را خاموش کنید و دوباره پس از اینکه شمع خنک شد آن را روشن کنید. اگر باز هم این اتفاق افتاد این بدین معناست که شما فتیله مناسبی برای شمع خود انتخاب نکرده‌اید. امیدواریم تا به اینجا، مطلب ” آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۱) ” برای شما مفید بوده باشد. در ادامه همچنان همراه ما باشید.

مشکل فرو رفتن درون شمع

یکی دیگر از مشکلات شایع شمع‌های دست ساز، ایجاد فرورفتگی درون شمع است. موم شمع زمانی که گرم شده و ذوب می‌شود، انبساط پیدا می‌کند و زمانی که سرد می‌شود کوچک‌تر شده و جمع می‌شود. مشکل فرورفتگی زمانی برای شمع رخ می‌دهد که موم شمع خیلی سریع خنک شود. البته این تنها موردی نیست که باعث فرورفتگی در شمع می‌شود. مواردی دیگری هم که باعث این اتفاق می‌شوند، عبارتند از :

  • زمانی که می‌خواهید موم را در جار بریزید، جار خنک باشد.
  • زمانی که می‌خواهید موم را در جار یا ظرف مورد نظرتان بریزید، اجازه ندهید که موم خنک شود و آن را به صورت داغ درون ظرف بریزید.

۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید (۱) 4

حال ممکن است بپرسید که این فرورفتگی به چه شکل است؟

زمانی که فرورفتگی ایجاد می‌شود، در اطراف فتیله یک حفره ایجاد می‌شود. برای اینکه فرورفتگی را برطرف کنید می‌توانید از سشوار استفاده کنید. سشوار را در فاصله حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری از شمع خود نگه دارید و زمانی که موم شروع به ذوب شدن کرد آن را به صورت دورانی بچرخانید تا حفره ایجاد شده، از موم یا وکس مایع پر شود.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۲

مشکل از بین رفتن رایحه شمع در زمان سوختن

مشکل از بین رفتن عطر شمع در زمان سوختن هم یکی از مشکلات شایع شمع‌‌ها است. اگر شمعی که شما درست می‌کنید در زمان درست کردن، بوی خوبی دارد و زمانی که می سوزد هیچ رایحه‌ای ندارد، احتمالا یکی از دو اشتباه زیر را انجام داده‌اید:

  • رایحه به اندازه کافی اضافه نکرده‌اید.
  • رایحه خود را در دمای بسیار زیاد اضافه کرده‌اید.

مشکل وجود حباب در شمع

مورد بعدی که احتمالا بسیاری از ما در زمان شمع سازی به آن برخورد کرده‌ایم، ساخت شمعی یکدست و بدون حباب است. وجود حباب در سطح شمع باعث می‌شود که یک حوضچه در سطح بالایی شمع ایجاد شود. دلیل این مشکل، استفاده بیش از حد از رایحه شمع است.

برخی فکر می‌کنند که اگر به میزان زیاد از رایحه‌ها استفاده کنند، رایحه شمع‌ خود را تقویت کرده‌اند. اما نتیجه این کار برعکس است. باید میزان متعادلی از رایحه‌ را بر اساس شمعی که می‌خواهیم درست کنیم، انتخاب کنیم. برای این کار هم می‌توان سعی و خطا کرد و مقدار مناسب را انتخاب کرد و هم می‌توان از افرادی که در این زمینه تجربه دارند، کمک گرفت.

در مطلب ” آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۱) ” به چند مشکل رایج در شمع سازی اشاره کردیم و راه رفع این مشکلات را هم بازگو کردیم. در بخش دوم این مطلب به چند مشکل رایج دیگر در شمع سازی اشاره خواهیم کرد. توصیه می‌کنیم آن مطلب را نیز از دست ندهید. برای مطالعه بخش دوم مطلب کافی است روی عبارت زیر کلیک کنید:

 

آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۲)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.