۶ روش استفاده صحیح از شمع‌ها 1

آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۲)

در بخش اول مطلبی که درباره آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی با نام ” آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۱) ” منتشر کردیم درباره علاقه‌ای که مردم به شمع سازی توسط خودشان دارند اشاره کردیم و گفتیم که زمانی که مردم قصد شمع‌سازی داشته باشند امکان دارد که در حین درست کردن شمع مورد علاقه خودشان دچار مشکل شوند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که در این دو مطلب، مشکلاتی که عمدتا برای اکثر افراد پس از درست کردن شمع اتفاق می‌افتد را بازگو کنیم تا شما با رعایت این موارد به این مشکلات بر نخورید و شمع ایده آلی داشته باشید. در ادامه مطلب ” آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۲) ” با ما همراه باشید تا موارد بیشتری را در این زمینه برای شما بازگو کنیم.

۵ دلیل برای استفاده از شمع طبیعی

در مقاله اول ما درباره مواردی مثل مشکل فرورفتن شمع، مشکل از بین رفتن رایحه شمع در زمان سوختن و مشکل وجود حباب در شمع صحبت کردیم. مشکلات دیگر به شرح زیر هستند:

مشکل غرق شدن فتیله در شمع

یکی از مشکلات شایعی که ممکن است برای شمع شما پیش بیاید غرق شدن فتیله در شمع است. بهترین راهی که می‌توان برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد داد، توجه کردن به ظرف شمع است. این مشکل برای شمع شما در صورتی پیش خواهد آمد که یا ظرفتان را بیش از حد پر از موم کرده باشید به شکلی که فضای کافی برای فتیله و استخر ذوب باقی نماند یا اینکه موم را بالای محلی که شکل ظرف تغییر می‌کند ریخته باشید.

دلیل دیگری که می‌تواند باعث غرق شدن فتیله در شمع شود، عدم انتخاب فتیله صحیح برای شمع شماست. ممکن است قطر فتیله‌ای که انتخاب کرده‌اید برای شمع مناسب نباشد؛ یعنی کوچک تر از آن حدی باشد که برای شمع شما مناسب است. برای مقابله با این مورد باید در زمان خرید فتیله دقت کافی به خرج بدهید تا فتیله مناسب و با سایز درست برای شمع خود تهیه کنید.

۶ روش استفاده صحیح از شمع‌ها 2

مشکل ایجاد شدن حباب‌های متعدد در شمع

از مهم ترین نکات شمع سازی صحیح باید به یکدست بودن شمع اشاره کنیم. اگر حباب‌های کوچک یا دانه‌های عطر بر روی حوضچه در قسمت بالایی شمع جمع شوند احتمالا به این دلیل است که از عطر یا رایحه به میزان بیش از اندازه استفاده کرده‌اید.

باور عمومی این است که برای اینکه شمع، رایحه قوی‌تری داشته باشد، باید از میزان بیشتری رایحه استفاده کنند. این موضوع اصلا درست نیست و برای اینکه شمع ما رایحه قوی داشته باشد، باید تعادل میان میزان موم و رایحه شمع را رعایت کنیم.

۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید (۱) 4

مشکل پاک کردن موم از جار شمع قدیمی

اگر خاطرتان باشد یکی از دلایلی که اشاره کردیم مردم علاقمند هستند تا خودشان شمع درست کنند این بود که در هزینه‌های مربوط به خرید شمع خود صرفه‌جویی کنند. در این قسمت می‌خواهیم درباره صرفه‌جویی در خرید جار یا ظرف شمع‌ صحبت کنیم. به دلیل اینکه خرید ظرف شمع هزینه‌بر است، بهتر است تا از ظروف شمع قدیمی خود دوباره استفاده کنیم. اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که موم مانده در جار را پاک کنیم.

ساده‌ترین راه برای اینکه موم را از شیشه جار پاک کنیم، قرار دادن آن در فریزر است. موم زمانی که خنک می‌شود& کوچک می‌شود. ظرف شیشه‌ای شمع را به مدت چند ساعت در فریزر قرار دهید. زمانی که آن را از فریزر خارج کنید، موم داخل آن شل می‌شود و می‌توان به وسیله یک چاقو، آن را جدا کرد. پس از اینکه موم از ظرف پاک شد، آن را بشویید تا برای استفاده بعدی شما آماده باشد.

راه بعدی که برای تمیز کردن ظروف شیشه‌ای شمع‌ها وجود دارد این است که با استفاده از قاشق یا چاقو، فتیله و موم ظرف‌ها را بردارید. سپس سینی فر را با دو لایه کاغذ بپوشانید. هر یک از ظروف را به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه حرارت دهید. پس از اینکه موم داخل جار ذوب شد، اجازه بدهید که خنک شود. سپس ظرف خودتان را با آب و مواد شوینده بشوئید و با استفاده از یک پنبه آغشته به سرکه، موم‌های باقی‌ مانده را از ظرف پاک کنید.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۳

مشکل ایجاد تونل در شمع

اگر این مشکل برای شمع شما پیش آمد، جای نگرانی نیست و این اتفاق حتی ممکن است برای گران‌ترین شمع‌های جهان هم بیفتد. اگر شمع ما به طور منظم از یک لبه به لبه دیگر ذوب نشود، در داخل آن تونلی ایجاد می‌شود و به دلیل این اتفاق، رایحه شمع به درستی پخش نمی‌شود.

اجازه بدهید یک مثال برای شما بزنم. تصور کنید یک ورزشکار در باشگاه بدنسازی تنها ۵ دقیقه کالری سوزی کند و برود. قطعا این نوع کالری سوزی نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت. زمانی که یک شمع را روشن می‌کنید، شمع باید به طور کامل بسوزد و موم به حالت ذوب در بیاید. اگر موم در کل قطر شمع ذوب نشود، درست نسوخته و عملکرد درستی نخواهد داشت.

اگر بخواهیم تایم مناسب برای سوختن شمع و رسیدن موم به وضعیت ذوب ایده آل را بیان کنیم باید بگوئیم، ۲ ساعت زمان لازم است تا سوختن به صورت کامل انجام شود. البته اگر سایز شمع بزرگ باشد شاید به زمانی در حدود ۴ ساعت نیاز داشته باشد تا کامل بسوزد.

اگر به صورت مداوم مشاهده می‌کنید که در شمع شما تونل ایجاد می‌شود، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد و آن مشکل هم به احتمال زیاد، فتیله است. اگر اندازه فتیله مناسب نباشد، استخر ذوب به صورت مناسب در شمع ایجاد نمی‌شود و مشکل تونل در آن ایجاد می‌شود.

۶ روش استفاده صحیح از شمع‌ها 3

مشکل گیر کردن شمع در قالب

این مشکل نیز یکی از مشکلات رایج شمع سازی است که در صورت استفاده از قالب‌های فلزی پخت و پز برای ساخت شمع، پدید می‌آید. البته جای نگرانی نیست چرا که این مشکل خیلی آسان قابل حل است و به راحتی رفع می‌شود. برای اینکه از وقوع این مشکل جلوگیری کنید، قالب را نباید تا خط آخرش پر کنید و همینطور دقت کنید تا موم خیلی داغ را درون ظرف نریزید. البته علاوه بر این موارد باید دقت کنید که موم مناسب را برای شمع خود انتخاب کرده‌اید.

در صورتی که این مشکل برای شما پیش آمد، کافی است قالب را درون یخچال قرار دهید تا موم داخل آن دچار انقباض شده و کوچک‌تر شود. سپس موم درون قالب را با یک ضربه به سطح سخت خارج کنید.

خوب امیدواریم مطالعه مطلب ” آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۲) ” برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد می‌کنم بخش سوم این مطلب را از لینک زیر مطالعه بفرمائید:

 

آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۳)

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.