آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۳)

با سومین قسمت از سری مقاله‌های مربوط به مشکلات رایج شمع سازی در خدمت شما هستیم. اگر مجله شازده را دنبال کرده باشید حتما دو مطلب پیشین ما در ارتباط با مشکلات رایج شمع سازی مطالعه کرده‌اید اما اگر این دو مطلب را نخوانده‌اید، در ابتدای این مطلب خلاصه‌ای از آنچه در دو بخش اول این مطلب منتشر کردیم، خدمت شما بیان می‌کنیم. به دلیل حجم بالای درخواست‌های شما در مورد اینکه زمانی که شمع را به صورت دست‌ساز درست می‌کنید، به مشکلات فراوانی بر می‌خورید، تصمیم گرفتیم چند مقاله منتشر کنیم و این مشکلات را برای شما عنوان کنیم تا شما با شناختن این مشکلات و دلایل به وجود آمدن آنها، از وقوع آنها پیشگیری کنید. در ادامه مطلب ” آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۳) ” با ما همراه باشید تا ابتدا مواردی را که در دو مطلب پیش گفتیم مرور کنیم و بعد به دیگر مشکلات احتمالی در زمینه شمع سازی بپردازیم.

ابتدا اجازه بدهید لینک دو بخش قبلی مقاله مشکلات رایج شمع سازی را برای شما همینجا قرار دهیم تا در صورت علاقه آنها را مطالعه کنید:

در ادامه مواردی را که در دو مطلب قبلی عنوان کردیم به صورت تیتروار بیان می‌کنیم:

  • مشکل فرورفتن شمع

  • مشکل از بین رفتن رایحه شمع در زمان سوختن

  • مشکل وجود حباب در شمع

  • مشکل غرق شدن فتیله در شمع

  • مشکل ایجاد شدن حباب‌های متعدد در شمع

  • مشکل پاک کردن موم از جار شمع قدیمی

  • مشکل ایجاد تونل در شمع

  • مشکل گیر کردن شمع در قالب

در ادامه این مطلب به مشکلات شایع دیگر در زمینه شمع سازی در منزل خواهیم پرداخت:

شمع تراپی چیست؟

مشکل خط افتادن بر روی شمع

یکی از مشکلات شایع شمع سازی افتادن خط بر روی موم شمع است. اگر بر روی موم شمع خطوط مرئی افتاد، شمع شما با مشکل مواجه شده است و مساله این است که این مشکل قابل رفع نیست اما می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد. برای جلوگیری از این اتفاق، کارهای زیر را انجام دهید:

پیش از اینکه موم را در ظرف خود بریزید، ظرفتان را گرم کنید. بسیاری از افرادی که به صورت حرفه‌ای شمع سازی می‌کنند، از سشوار برای گرم کردن ظروف شمع خود بهره می‌برند.

از دیگر کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهید این است که از مواد افزودنی به میزان کمتری استفاده کنید. به طور مثال، یکی از مواردی که می‌تواند باعث افتادن خط افتادن روی شمع شود، استفاده زیاد از اسطوخودوس است.

یک مورد دیگر را هم که بد نیست بدانید این است که سعی کنید موم را خیلی سرد درون ظرف نریزید. این کار باعث می‌شود بر روی شمع شما خط بیفتد.

شمع موم سویا چیست؟

مشکل ته نشین شدن روغن معطر

یکی دیگر از مشکلاتی که احتمال دارد در شمع سازی با آن روبرو شوید این است که روغن معطر شما ته نشین شود. زمانی که با این مشکل روبرو شدید بدانید که از میزان رایحه اشتباهی استفاده کردید. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی شما باید میزان استفاده از عطر خود را تغییر دهید و از میزان استاندارد استفاده کنید.

۵ دلیل برای استفاده از شمع طبیعی

مشکل عقب رفتن موم از کناره شمع

امیدواریم تا به اینجا از مطالعه مطلب ” آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۳) ” لذت برده باشید و این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در ادامه به مشکل عقب رفتن موم از کناره شمع می‌پردازیم. دلیلی که باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود، چسبندگی ضعیف است و بسیاری از اوقات به صورت لکه‌های مرطوب روی شمع ظاهر می‌شود. البته این مشکل در همه ظروف اتفاق نمی‌افتد و بیشتر در ظروف شیشه‌ای قابل توجه است.

برای اینکه این مشکل را برطرف کنیم، می‌توانیم موارد زیر را انجام دهیم:

پیش از اینکه از ظرف شمع استفاده کنیم آن را پاکسازی و به طور کامل تمیز کنیم.

زمانی که قصد دارید تا موم را در ظرف شمع خود بریزید، دقت کنید دمای آن پایین باشد. به طور مثال ۵ تا ۱۰ درجه سردتر مناسب است.

اگر دمای محیطی که در آن شمع‌سازی می‌کنید زیر ۷۷ درجه بود، پیش از شروع پروسه، ظرف شمع خود را گرم کنید.

همیشه دقت کنید که شمع‌سازی به زمان، دقت و تلاش بالایی نیاز دارد. این هنر، یک هنر بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است که همه قادر به انجام آن هستند و کافی است مراحل را به دقت یاد بگیرند، مواد لازم را به درستی تهیه کنند و امور مربوطه را به درستی پیش ببرند.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۹

مشکل صاف نبودن سطح شمع

یکی از مشکلات بسیار شایع شمع سازی، ناهموار شدن سطح شمع است. این مشکل عموما زمانی پدید می‌آید که آب بالای موم، بخار می‌شود یا اینکه موم و آب با هم مخلوط می‌شوند. خوشبختانه این مشکل به راحتی قابل پیشگیری است و چندین روش وجود دارد که می توانید با انجام آنها از این مشکل جلوگیری کنید:

روش‌های زیر را انجام دهید و این مشکل دیگر برای شما پیش نمی‌آید:

  • زمانی که می‌خواهید موم را درون ظرف بریزید، دقت کنید دمای ظرف گرم باشد و توجه داشته باشید که دمایی در حدود ۵ درجه بالاتر هم می‌تواند تفاوت ایجاد کند.
  • اگر از یک دیگ که برای جوشاندن موقت است برای گرم کردن موم استفاده کنید، ممکن است آب با موم مخلوط شود. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید، از ظرفی برای جوشاندن آب استفاده کنید که بلند باشد.
  • بعد از اینکه رایحه خود را به موم خود اضافه کردید باید دقت کنید تا به مدت ۲ دقیقه مخلوط شوند. اگر این دو بیش از اندازه هم زده شوند، احتمال دارد بر روی شمع، حباب‌های هوا ایجاد شود.

برای اینکه این مشکل را برطرف کنید، توصیه این است از سشوار استفاده کنید. سشوار را بردارید و از نزدیک به محلی که صاف نیست حرارت بدهید و سپس آن را به عقب و جلو حرکت بدهید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، موم کمی ذوب می‌شود و سطح شمع صاف می‌گردد.

خوب، امیدواریم از مطالعه بخش سوم مقاله مشکلات شمع سازی با نام ” آشنایی با مشکلات رایج شمع سازی (۳) ” لذت برده باشید و این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به این دست مطالب علاقمند هستید، با دیگر مطالب آموزشی ما در مجله شازده همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.