انوع رایحه در شمع سازی

با سلام خدمت شما مخاطبین خوب و همراهان همیشگی وب سایت شمع و لوازم شمع سازی شازده. همانطور که می‌دانید شمع‌ وسیله‌ای کاربردی بوده است که از گذشته‌های دور مورد استفاده قرار می‌گرفته و کاربردهای فراوانی داشته که از جمله مهم ترین کاربردهای آن می‌توان به روشنایی اشاره کرد. این کاربرد شمع تا سالها اصلی ترین کاربرد شمع بود تا اینکه پس از سالها و اختراع شدن شمع این کاربرد شمع کمی نسبت به سابق کمرنگ‌‌تر شد. به مرور زمان شمع‌ها از آن حالت ساده که فقط یک کاربرد داشتند خارج شدند و کاربردهای دیگری نیز پیدا کردند. به طور مثال به اضافه کردن رایحه‌ها یا همان اسانس‌ها، شمع‌ها کاربرد معطر کردن فضا را نیز پیدا کردند. در این مطلب قصد داریم درباره رایحه‌هایی با شما صحبت کنیم که در صنعت شمع سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با ما تا انتهای مطلب “ انوع رایحه در شمع سازی “ همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در زمینه این رایحه‌ها در اختیار شما قرار دهیم.

همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، با اضافه شدن رایحه‌ها به شمع‌ها، کاربرد جدیدی به کاربردهای قبلی شمع‌ها اضافه شد که این کاربرد، معطر کردن فضا در زمان سوختن شمع بود. این کاربرد که در واقع یکی از کاربردهای تزئینی شمع‌ها محسوب می‌شود باعث شد تا طرفداران و علاقمندان به شمع‌ها تعدد پیدا کنند و روز به روز به تعداد آنها افزوده شود.

شمع تراپی را در خانه

چه اسانس‌هایی برای شمع‌ سازی مناسب هستند؟

اگر سری به بازار زده باشید حتما به وفور با شمع‌های عطری یا رایحه‌دار برخورد داشته‌اید. شمع‌هایی با اسانس لیمو، اسانس هلو، وانیل و بسیاری رایحه‌های دیگر. پیش از اینکه به معرفی این رایحه‌ها بپردازیم باید یک موضوع بسیار مهم را با شما مطرح کنیم تا شما همراهان عزیز شمع شازده بدانید چه شمع رایحه داری را تهیه کنید و کدام را تهیه نکنید.

نکته مهم در زمینه خرید شمع‌های رایحه‌دار

اولین موضوعی که در زمان خرید شمع‌های دارای اسانس باید نسبت به آن حساس شوید، یک موضوع پایه‌ای و بسیار مهم است. شمعی که قصد خرید آن را دارید طبیعی است یا مصنوعی و شیمیایی؟ این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که با سلامتی شما رابطه مستقیم دارد. حال ممکن است بپرسید شمع چطور می‌تواند با سلامتی شما ارتباط داشته باشد؟ پاسخ به این سوال را شاید بسیاری بدانند و بسیاری هم ندانند.

همانطور که در ابتدای این مطلب هم به آن اشاره کردیم، شمع‌هایی که در بازار موجود هستند به دو دسته طبیعی مانند شمع‌های موم زنبور عسل، شمع موم سویا، شمع موم نارگیل و شمع‌های مصنوعی مانند شمع‌های پارافینی تقسیم می‌شوند. شمع‌های طبیعی به دلیل اینکه از موم کاملا ارگانیک و طبیعی ساخته می‌شوند زمانی که می‌سوزند ضرری برای سلامتی ما ندارند و برعکس برای سلامتی ما مفید هم هستند اما شمع‌های پارافینی به دلیل اینکه مواد اولیه موم پارافین، فرآورده‌های نفتی و شیمیایی هستند زمانی که می‌سوزند ترکیبات شیمیایی در فضا آزاد می‌کنند که برای سلامتی ما انسان‌ها بسیار مضر هستند و می‌توانند در بلند مدت باعث بروز بیماری‌های متعدد از جمله سرطان شوند. بنابراین اولین نکته‌ای که در زمان خرید شمع‌های رایحه‌دار باید مد نظر داشته باشید این است که شمع به طور کلی طبیعی است یا پارافینی.

حال که این نکته مهم را برای شما یادآور شدیم در ادامه به معرفی رایحه‌هایی می‌پردازیم که بیشتر در صنعت شمع‌ سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنان در ادامه مطلب ” انوع رایحه در شمع سازی ”  همراه ما باشید.

شمع موم نارگیل چیست؟

معرفی انواع رایحه‌های پرکاربرد شمع‌ها

رایحه‌های متعددی در ساخت شمع‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که پرکاربردترین آنها عبارتند از:

رایحه لیمو در شمع سازی

یکی از رایحه‌های پر کاربرد در شمع‌سازی رایحه لیمو است. این رایحه یک رایحه انرژی بخش و از بهترین رایحه‌ها در رفع اضطراب است. رایحه لیمو به به احیای ذهن کمک به‌سزایی می‌کند و برای بهبود افسردگی بسیار مناسب است. همچنین ثابت شده است که شمع‌هایی که با رایحه لیمو ساخته می‌شوند می‌توانند حالت تهوع را تسکین بدهند.

رایحه هلو در شمع سازی

یکی دیگر از رایحه‌های پر طرفدار و البته پرکاربرد در شمع‌ها، رایحه هلو است. این رایحه بسیار ملایم و خنک است و می‌تواند بسیار انرژی‌زا هم باشد. زمانی که شمعی با رایحه هلو می‌سوزد حس نشاط و تازگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

انوع رایحه در شمع سازی

رایحه توت فرنگی در شمع سازی

توت فرنگی از جمله رایحه های پر کاربرد در اکثر صنایعی است که به نوعی با اسانس‌ها در ارتباط هستند. این رایحه به افزایش تمرکز کمک می‌کند. همچنین تحقیقات نشان داده است که کودکان اگر در معرض رایحه توت فرنگی قرار بگیرند بازدهیشان در مطالعات و امتحانات هم بالاتر می‌رود.

رایحه وانیل در شمع سازی

وانیل یکی از رایحه‌های پرطرفدار در شمع سازی شناخته می‌شود. این رایحه یکی از آرامش بخش‌ترین رایحه‌های بازار است. علاوه بر این موضوع، عطر شیرین وانیل برای اکثر افراد جذاب است و خواص مفید فراوانی دارد.

رایحه قهوه در شمع سازی

یکی از رایحه‌های جذاب برای شمع‌ها به جرات رایحه قهوه است. بسیاری از افراد هستند که علاقه‌ای به نوشیدن قهوه ندارند اما از بوی آن لذت می‌برند. رایحه قهوه برای مغز تحریک کننده است و می‌تواند انرژی مثبت به افراد بدهد. این رایحه زمانی که به شمع‌ها اضافه شود و بسوزد باعث می‌شود احساس لذت و شادی به سوی شما بیاید و حال خوب را به شما هدیه کند. توصیه ما این است یک شمع معطر قهوه بخرید و معجزه آن را ببینید.

رایحه رز در شمع سازی

رایحه رز در میان رایحه‌ها یک رایحه عاشقانه و لوکس است. اگر شما در زمان خواب یک شمع معطر رز بسوزانید، کیفیت خواب شما به طرز عجیبی بهبود پیدا می‌کند.

شمع موم نارگیل چیست؟ 6

رایحه ارکیده در شمع سازی

ارکیده نیز مانند رز یک رایحه لوکس، پرطرفدار و جذاب است. سوازندن شمع‌ با رایحه ارکیده می‌تواند تمرکز ذهنی شما را بالا برده و حس شادابی و سرزندگی در شما ایجاد کند.

رایحه سیب در شمع سازی

رایحه سیب هم یکی از پرطرفدارترین رایحه‌ها در شمع سازی است. اگر به رایحه‌های شیرین علاقمند هستید، رایحه سیب گزینه مناسبی برای شماست و می‌تواند آرامش شما را بالاتر ببرد.

رایحه دارچین در شمع سازی

اگر می‌خواهید با سوزاندن یک شمع، خستگی ذهنی خود را کاهش دهید، رایحه دارچین را گوشه ذهن خود داشته باشید. شمعی که رایحه داچین دارد می‌تواند خواص تقویت کنندگی بی نظیر داشته باشد و سطح انرژی شما را به شدت بالا ببرد.

شمع موم نارگیل چیست؟ 5

رایحه اسطوخودوس در شمع سازی

یکی از رایحه‌های بسیار معروف در شمع سازی رایحه اسطوخودوس است که بیشتر مردم از خواص شگفت انگیز آن غافل هستند. رایحه اوسطوخودوس تنش ذهنی را کاهش می‌دهد و خواب شما را عمیق‌تر و آرام‌تر می‌کند. همچنین استشمام این رایحه می‌تواند ضربان قلب و فشار خون شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

امیدواریم مطالعه مطلب ” انوع رایحه در شمع سازی ” ‌برای شما مفید بوده باشد. گروه شمع شازده، بهترین رایحه‌های موجود در بازار را برای شما جمع آوری کرده که می‌توانید با کلیک بر روی عبارت زیر آنها را مشاهده کنید:

 

اسانس‌های طبیعی شازده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.