کدام عود برای مدیتیشن مناسب‌تر است؟

بهترین عود برای پاکسازی خانه شما

با سلام و عرض ادب خدمت شما همراهان همیشگی وب سایت شازده. با یک مقاله آموزشی دیگر این بار در ارتباط با عودها در خدمت شما هستیم. اگر تا به امروز مقالات آموزشی ما را همراهی کرده باشید می‌دانید که عودها از سالیان دور در معابد مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند و بیشتر در زمان دعا، مدیتیشن و مناسک مذهبی، استفاده می‌شدند. با گذشت زمان، عودها از معابد به خانه‌ها وارد شدند و کاربردهای متعددی مانند خوشبو کردن فضا، رایحه درمانی، آرام کردن اعصاب و ایجاد حال خوب، پیدا کردند. چنانچه می‌دانید عودهای متعددی امروزه در بازار موجود هستند که ما قصد داریم در این مطلب به شما بگوئیم بهترین عود برای پاکسازی خانه شما چیست؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

رایحه‌ها و عطرها عموما برای برانگیختگی احساسات و واکنش‌های روزانه ما به کار می‌روند. امروزه از عودها کاربردهای متعددی دارند که از جمله آنها می‌توان به بالا بردن تمرکز، بالا بردن خلاقیت، بالا بردن آرامش، کمک در خواب بهتر، درمان سریع‌تر بیماری‌ها، افزایش انگیزه و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از این موارد که بگذریم باید عودها را بشناسیم و بدانیم کدام عود برای سلامتی ما مفید است و کدام مضر و در نهایت هم دیگر معیارهای انتخاب یک عود مناسب را بررسی و عود مورد نظر خود را انتخاب کنیم.

کدام عود برای مدیتیشن مناسب‌تر است؟

معیارهای انتخاب یک عود مناسب چیست؟

معیارهای متعددی برای سنجش یک عود مناسب وجود دارد که در ادامه قصد داریم به این موارد بپردازیم. این معیارها عبارتنداز:

طبیعی بودن یا مصنوعی بودن عود

همانطور که می‌دانید عودها از مواد مختلفی تهیه می‌شوند و از زمان‌های دور ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. اما به مرور زمان و با بالا رفتن میزان درخواست برای عودها، عودهای طبیعی پاسخگوی نیاز جهان نبودند و به همین دلیل عودهای شیمیایی به بازارهای جهانی وارد شدند؛ دقیقا مانند اتفاقی که برای شمع‌های طبیعی و شیمیایی یا مصنوعی افتاد و پارافین به مواد اولیه تولید شمع‌ها اضافه شد. اما این موضوع خوب است یا بد؟

قطعا بسیار بد است. شاید بپرسید چرا؟ عودهای طبیعی از گیاهان و مواد اولیه طبیعی ساخته می‌شوند و به دلیل اینکه ارگانیک هستند فواید بسیاری نیز دارند اما عودهای مصنوعی از ترکیبات شیمیایی و مصنوعی ساخته می‌شوند و فقط رایحه تولید می‌کنند. تا اینجای کار مشکلی نیست اما وقتی پای مواد مضری که پس از سوختن عود به هوا وارد می‌شود به میان می‌آید، مسئله مهم می‌‌شود.

توصیه این است که سعی کنید فقط عود طبیعی خریداری کنید و از عودهای مصنوعی که در همه سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود دوری کنید چرا که عودهای شیمیایی برای سلامتی مضر هستند و سوزاندن آنها ارزشی ندارد. برای شناخت اینکه یک عود شیمیایی است یا طبیعی نیز می‌توانید از حس بویایی خود استفاده کنید. عودهای طبیعی رایحه‌های ظریف و ملایمی دارنددر صورتی که بسیاری از عودهای شیمیایی بوی تندی دارند. ضمنا اگر دیدید عودی بوی عطر یا ادکلن خاصی می‌دهد بدانید که آن عود، یک عود مصنوعی است.

چرا برای مدیتیشن عود بسوازنیم؟

هدف از خرید عود

برخی از رایحه‌ها عموما در زمان یوگا و مدیتیشن استفاده می‌شوند. برخی دیگر نیز برای تصفیه هوا یا از بین بردن انرژی‌های منفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی که قصد خرید عود دارید باید بررسی کنید که نیاز شما از سوزاندن عود چیست و سپس بر اساس نیازهای خود رایحه عود طبیعی مورد نظر خود را انتخاب کنید. به طور مثال عودی که برای مدیتیشن استفاده می‌شود عموما بوی تندی دارد اما عودهایی مانند عود ساج، عود هارمونی و عود ساج سفید رایحه‌های ملایم‌تری دارند.

مقدار عود

اگر برای اولین بار قصد دارید عود (oud) بخرید، بسته کوچکی انتخاب کنید. تعداد عودهای چوبی طبیعی معمولا در یک بسته از ۱۰ تا ۱۰۰ عدد متغیر است. توصیه این است در ابتدا تعداد کم عود خرید کنید تا اگر به عودهای با رایحه‌های مختلف علاقمند هستید، موجودی خود را استفاده کنید و عودهای مختلف تهیه کنید.

تاثیر سوزاندن عود در رایحه درمانی

طول عود

هرچه چوب عود طولانی‌تر باشد، مدت زمان بیشتری می‌سوزد. مورد دیگری که در مورد عودهای بلندتر وجود دارد این است که عودهای بلندتر بوی بیشتری هم ایجاد می‌کنند و مدت زمان بیشتری در فضا باقی می‌ماند که این موضوع بسیار مهم است.

زمانی که قصد خرید عود دارید در نظر داشته باشید که طول عودی که می‌خرید چقدر است چرا که بر مدت زمان ماندگاری عود تاثیر به‌سزایی دارد.

مورد دیگری که در مورد عودها وجود دارد این است که عودهای چوبی مدت زمان بیشتری از عودهای مخروطی می‌سوزند. علاوه بر این موضوع افرادی که سالهاست از عود استفاده می‌کنند عودهای چوبی را ترجیح می‌دهند چرا که استفاده از آنها آسان‌تر است و دوام بالاتری دارند.

عودهای بلند چوبی معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر طول دارند و می‌توانند تا یک ساعت بسوزند. عودهای مخروطی هم عموما ۲۰ سانتی متر هستند و طی مدت زمانی معادل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه توان سوختن دارند. ضمنا محلی که عود را در آن روشن می‌کنید در مدت زمان سوختن عود تاثیر مهمی دارد. به طور مثال اگر در فضایی که عود روشن شده است هوا در جریان باشد یا پنکه‌ای روشن باشد، عود در مدت زمان کمتری می‌سوزد، بنابراین باید دقت کرد اگر قصد دارید عود مدت بیشتری بسوزد باید در فضایی بدون گردش هوا قرار گیرد.

کدام عود برای مدیتیشن مناسب‌تر است؟

فواید سوزاندن عود چیست؟

عودهای طبیعی می‌توانند زمانی که می‌سوزند اثرات مختلفی بر روی انسان‌ها داشته باشند که از جمله مهم ترین اثرات آنها می‌توان به رفع استرس و اضطراب اشاره کرد.

برخی از رایحه‌های عودها به خودی خود باعث رفع استرس و اضطراب می‌شوند اما اگر این رایحه‌ها با برخی روغن‌ها مخلوط شوند می‌توانند اثر قوی تری در این زمینه داشته باشند.

از جمله گیاهانی که در تهیه عود استفاده می‌شوند و می‌توانند در دفع استرس تاثیر داشته باشند می‌توان به نعناع، گل رز، اسطوخودوس، گل رز و علف لیمو اشاره کرد.

سوزاندن عودهای طبیعی که در کاهش استرس موثر هستند از این جهت اهمیت دارند که این بیماری در سالهای اخیر یکی از شایع ترین بیماری‌ها است و باید برای درمان و کاهش آن کاری انجام داد که یکی از راحت ترین و موثرترین راه‌ها همین سوزاندن عود است.

خوب امیدواریم از مطالعه مطلب ” بهترین عود برای پاکسازی خانه شما ” لذت برده باشید و این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به عودهای دست ساز یا اسماج ها علاقمند هستید می‌توانید در محصولات وب سایت شازده اسماج را سرچ کنید و با کیفیت ترین اسماج‌ها را تهیه کنید.

اگر هم علاقمند هستید بدانید اسماج چیست توصیه می‌کنیم سری به بخش مجله شازده بزنید و مقاله ” اسماج چیست؟ ” را مطالعه بفرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.