خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۱)

خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۱)

با سلام و عرض ادب خدمت شما همراهان همیشگی وب سایت شازده. با یک مطلب آموزشی و جذاب دیگر در ارتباط با خواص موم زنبور عسل در خدمت شما هستیم. همانطور که می‌دانید موم زنبورعسل ماده‌ای طبیعی است که توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود و ما در مقالات قبلی جزئیات تولید شدن آن را توضیح داده‌ایم. زنبورهای عسل از مومی که تولید می‌کنند برای ساخت کندوی خود استفاده می‌کنند. از این موارد که بگذریم موم به جای مانده از زنبورهای عسل، خواص فراوانی دارد که یکی از مهم ترین خواص آن، تاثیر شگفت انگیز آن بر پوست انسان است. در ادامه مطلب ” خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ “ با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این خواص با هم صحبت کنیم.

خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۱)

جوانسازی و از بین بردن چین و چروک

شاید تا امروز درباره این موضوع نمی دانستید اما موم زنبورعسل قابلیت جوانسازی پوست را دارد و چین و چروک و لک ها را از بین می‌برد. موم زنبورعسل سرشار ویتامین A است که یکی از مغذی ترین مواد برای حفظ سلامت پوست است. پوست برای جوان ماندن نیاز به کلاژن دارد و ویتامین A تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و اگر پوست بخواهد خودش را ترمیم کند به آن نیاز جدی دارد. ویتامین A خواص دیگری نیز دارد که از جمله مهم ترین خواص آن می‌توان به محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید اشاره کرد.

نگهداری رطوبت در پوست

از خواص دیگر موم زنبور عسل نگهداری رطوبت پوست و جلوگیری از تبخیر آن از پوست است. موم زنبورعسل یک جایگزین فوق العاده برای ماسک‌ها و کرم‌هایی است که حفظ روطبت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر علاقمند هستید تا پوستی مرطوب داشته باشید بهتر است ماسک‌های خانگی تهیه کنید و در آنها از موم زنبورعسل استفاده کنید. وجود موم زنبورعسل در این ماسک‌ها کمک می‌کند تا پوستی لطیف داشته باشید. اگر هم علاقمند هستید تا این کرم‌ها را از فروشگاه‌ها یا داروخانه‌ها تهیه کنید، به محتویات توجه کنید تا موم زنبورعسل در آن وجود داشته باشد.

خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۱)

نرم کردن بدن، صورت و لب‌ها

چنانچه پیش‌تر نیز اشاره کردیم، موم زنبورعسل باعث رطوبت رسانی به پوست می‌شود و به همین دلیل می‌تواند خشکی پوست را رفع نموده و لب‌ها، بدن و صورت ما را نرم‌تر کند. یکی از راه‌هایی که برای استفاده از خواص موم زنبورعسل وجود دارد مالش موم زنبورعسل به همراه عسل بر روی پوست است. ضمنا می‌توان از موم، برای تهیه یک بالم لب یا لوسیون بدن خانگی استفاده کرد و با مخلوط کردن آن با روغن نارگیل، بادام و اسطوخودوس، یک ترکیب شگفت انگیز به وجود آورد.

ترمیم نمودن آسیب‌های واردشده به پوست

اگر بخواهیم یکی از خواص بسیار مهم موم زنبور عسل را برای شما بازگو کنیم باید به خاصیت ترمیم‌کنندگی آسیب دیدگی‌ها اشاره کنیم. موم زنبور عسل منبع غنی از ویتامین آ است و به دلیل اینکه این ویتامین در تولید کلاژن نقش مهمی دارد درمانی ایده‌آل برای زخم‌ها، خراش، کوفتگی، سوختگی و عارضه‌های دیگر پوستی است. موم زنبورعسل پوستی را که آسیب دیده است را التیام می‌دهد و خاصیت‌ ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد باعث محافظظت از پوست می‌شود. امیدوارم تا به اینجا از مطالعه مطلب ” خواص موم زنبور عسل برای پوست چیست؟ ”  لذت برده باشید. اگر مطالعه این مطلب تا به اینجا برای شما مفید واقع گردیده است تا انتهای مطلب همچنان با ما همراه باشید.

خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۱)

درمان نمودن آکنه و جوش

همانطور که تا به اینجا دیدیم، موم زنبورعسل خواص شگفت انگیز فراوانی دارد که باید درمان جوش و آکنه را نیز به این خواص اضافه کنیم. موم زنبورعسل به دلیل اینکه ضد باکتری، ضد سپتیک و ضد التهاب است، می‌تواند به درمان فوری آکنه و جوش کمک به‌سزایی کند. خاصیت ضدعفونی کنندگی موم زنبورعسل کمک می‌کند تا برای درمان خانگی آکنه و جوش‌های مزمن از آن استفاده کرد.

چنانچه پیش‌تر هم ذکر کردیم، موم عسل ویتامین A (رتینول) دارد که یک درمان موضعی بسیار خوب برای آکنه است. اگر بخواهیم به دیگر ویژگی‌های موم عسل بپردازیم باید به غیر کمدوژنیک بودن آن اشاره کنیم. این ویژگی باعث می شود منافذ پوستی مسدود نشوند و جوش‌ها و آکنه تشدید نشود.

از بین رفتن ترک‌های پوستی

ترک پوستی عموما به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که از جمله مهم‌ ترین دلایل آن می‌توان به رشد اندام‌ها در سنین بلوغ، بارداری و کاهش وزن اشاره نمود. حال ممکن است بپرسید که اصلا ترک به چه دلیلی ایجاد می‌شود؟ پاسخ این است: ترک به دلیل کمبود کلاژن و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست ایجاد می‌شود. ترک‌های پوستی که ایجاد می‌شوند معمولا ابتدا به رنگ‌های قرمز، بنفش یا صورتی هستند و به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهند و سفید یا نقره‌ای می‌شوند. حال کاری که ما می‌توانیم برای از بین بردن این ترک‌ها انجام دهیم بالا بردن میزان کلاژن پوست است.

فواید موم طبیعی عسل برای پوست ۲

 

ممکن است بپرسید این موضوع چه ارتباطی با موم زنبور عسل دارد؟ پیش‌تر هم گفتیم که موم زنبور عسل حاوی ویتامین A است و از همین طریق کلاژن مورد نیاز پوست را تامین می‌نماید. ضمن اینکه موم زنبور عسل برای پوست خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی دارد که رطوبت و نرمی باعث بالا رفتن میزان ارتجاعی شدن پوست می‌شود و ترک‌های پوستی را به مرور از بین می‌برد.

خوب تا اینجا متوجه شدیم که موم زنبورعسل در نرم کردن و از بین بردن چین و چروک‌ها بسیار موثر است. حال اگر بخواهیم یک ترکیب جادویی برای از بین بردن ترک‌های پوستی و نرم شدن آن به شما معرفی کنیم که در عین اینکه بسیار کارآمد است کاملا طبیعی هم هست، باید بگوئیم موم زنبور عسل را بردارید و مقداری ویتامین E، روغن نارگیل و کره کاکائو به آن اضافه کنید. این ترکیب جادویی که درست کردن آن در خانه هم امکان پذیر است می‌توان در مدت زمان کوتاهی ترک‌های پوستی را از بین ببرد و حالت ارتجاعی پوست را به آن بازگرداند. فراموش نکنید که یک بار زدن این ترکیب نمی‌تواند کمکی به شما بکند و شما باید به صورت روتین و مداوم از این ترکیب استفاده کنید.

خوب امیدواریم از مطالعه مطلب ” خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۱) ” لذت برده باشید و این مطلب برای شما مفید بوده باشد. به دلیل اینکه موم زنبور عسل خواص فراوانی برای پوست دارد و ارائه یک جای این خواص در یک مطلب از حوصله شما خارج است، بقیه خواص زنبور عسل را می‌توانید در مطلب زیر مطالعه بفرمائید:

 

خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۲)

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.