خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۱)

خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۲)

با سلام و عرض ادب خدمت همراهان همیشگی وب سایت شمع و لوازم شمع سازی شازده. در مطلب قبلی با نام ” خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست (۱) ” درباره چند مورد از مهم ترین خواص موم زنبور عسل برای درمان مشکلات پوستی و نگهداری از پوست صحبت کردیم و معرفی مابقی خواص را به این مطلب محول کردیم. در این مطلب هم خواص مهم از موم زنبور عسل که برای پوست ما مفید است را خدمت شما معرفی می‌کنیم. تا انتهای مطلب ” خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۲) ” با ما همراه باشید.

فواید موم طبیعی عسل برای پوست ۵

در قسمت اول این مطلب به موارد زیر پرداختیم:

جوانسازی و از بین بردن چین و چروک

نگهداری رطوبت در پوست

نرم کردن بدن، صورت و لب‌ها

ترمیم نمودن آسیب‌های واردشده به پوست

درمان نمودن آکنه و جوش

از بین رفتن ترک‌های پوستی

فواید موم طبیعی عسل برای پوست ۳

در ادامه به دیگر فواید و خواص موم زنبور عسل برای پوست می‌‌پردازیم:

از بین بردن اگزمای پوستی و خشکی پوست

موم زنبورعسل یک ماده ضد حساسیت و مرطوب کننده است که به این ویژگی در مطلب قبلی اشاره کردیم. این ویژگی باعث شده است که موم زنبورعسل به یک درمان فوق‌العاده موثر و ساده برای خشکی پوست و اگزما تبدیل شود. تا به امروز اگزما را تجربه کرده‌اید؟

اگر تاکنون این عارضه را تجربه کرده باشید، می‌دانید که پوست به بسیاری از مواد شیمیایی و حتی کرم‌هایی که برای مرطوب کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند واکنش نشان می‌دهد و اگزما به وجود می‌آید. از آنجایی که موم زنبورعسل یک ماده کاملا طبیعی است که خاصیت ضد حساسیت دارد، می‌توان از آن برای درمان اگزمای پوست و خشکی استفاده کرد.

آشنایی با انواع موم شمع سازی

از بین بردن التهاب پوست‌های حساس

موم زنبورعسل ضد آلرژی است. بدین معنا که برای پوست‌های حساس هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کند و برعکس التهاب را نیز از بین می‌برد. اگر پوست شما درگیر خارش است، حساس است یا از خشکی پوست رنج می‌برید، موم زنبورعسل بهترین درمان برای شما است.

موم زنبورعسل به صورت طبیعی محتویات ضد التهابی دارد که نقش مهمی در درمان التهابات پوستی بازی می‌کند. این ماده همچنین می‌تواند قرمزی پوست را از بین ببرد و خارش را درمان کند. موم زنبورعسل همچنین در درمان درماتیت و پسوریازیس بسیار مفید است.

پژوهش‌ها نشان داده است که مخلوط موم زنبور عسل، روغن زیتون و عسل در بهبود مشکلات یاد شده عملکرد بسیار موفقی دارد.

موم قالبی زنبور عسل 8

درمان ترک‌های ایجاد شده در پا

امیدواریم تا به اینجای مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه خواص مهم موم زنبور عسل باید به خاصیت آن در درمان ترک پا اشاره کنیم. موم زنبورعسل به دلیل محتویاتی که دارد، ناحیه خشک پوست که معمولا در کف پا قرار دارد را ضدعفونی می‌کند و علاوه بر این موضوع باعث می‌شود یک لایه محافظتی بر روی پوست ترک خورده ایجاد شود تا بهبودی کف پا سریع‌تر صورت گیرد.

برای اینکه بهبودی کف پا سریع‌تر انجام شود، می‌توان یک ترکیب جادویی درست کرد که از مخلوط موم زنبور عسل و روغن نارگیل به وجود می‌آید. برای اینکه این ترکیب عملکرد بهتری داشته باشد باید شب‌ها آن را به کف پا بمالید و جوراب بپوشید تا ترکیب یاد شده به خوبی جذب پوست کف پا شود. اگر حتی یک شب این کار را انجام دهید، صبح روز بعد از نرمی و لطافت پوست کف پای خود شگفت زده می‌شوید.

خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۱)

حفاظت از پوست در مقابل عوامل بیرونی

در طول روز، پوست ما مدام با مواد مختلفی تماس دارد که همین موارد می‌توانند باعث تضعیف پوست ما شوند. به طور مثال آلودگی‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد بر روی پوست انسان تاثیر بسیار مخربی دارند. یکی از عوامل مهم در پیری زودرس پوست انسان، آلودگی‌های محیطی هستند که می‌توانند در کنار اشعه‌های مضر خورشید، ساختار پوست ما را تخریب کنند.

یکی از کارهای مهمی که موم زنبور عسل برای پوست انجام می‌دهد این است که باعث می‌شود یک لایه محافظ بر روی پوست ما به جا بماند که همین موضوع باعث محافظت از پوست و سالم‌تر ماندن آن می‌شود. لایه محافظ یاد شده علاوه بر اینکه رطوبت را در پوست ما حفظ می‌کند عملکردهای دیگری نیز دارد. به طور مثال این لایه علاوه بر حفاظت از پوست در برابر آلودگی‌ها می تواند اثرات منفی آنها را نیز تا حد بسیار زیادی خنثی کند که فوق‌العاده است.

خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۱)

درمان خارش‌های باکتریایی و قارچی

اگر تا به اینجا از خواص موم زنبور عسل شگفت زده شده‌اید باید بگوییم هنوز یک مورد دیگر هم مانده است که باید برای شما بازگو کنیم. موم زنبور عسل علاوه بر تمام خواصی که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم، می‌تواند عفونت‌های قارچی و باکتریایی را نیز از بین ببرد و خارش‌های ناشی از آن را نیز درمان کند. موم زنبور عسل به دلیل رطوبتی که دارد باعث می‌شود خارش پوست کم شده و درد و التهاب ناشی از آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. پژوهش‌های متعددی که بر روی موم زنبور عسل انجام شده است ثابت کرده که اگر موم زنبور عسل را به همراه خود عسل و روغن‌هایی نظیر روغن نارگیل، روغن بادام، روغن اسطوخودوس و جوجوبا استفاده کنیم، خاصیت مقابله با عفونت موم زنبور عسل را به میزان بسیار زیادی بالاتر می‌بریم.

جمع بندی درباره خواص موم زنبورعسل برای پوست

همانطور که در این ۲ مقاله خدمت شما عرض کردیم، موم زنبور عسل یک محصول کاملا طبیعی است که هرچه از فواید بی شمار آن بگوییم بازهم کم گفته‌ایم. در یک جمله اگر بخواهیم خواص موم زنبورعسل را برای پوست بگوئیم باید عرض کنیم که موم عسل می‌تواند به صورت عجیبی معجزه کند و همه مشکلاتی که پوست انسان می‌تواند با آن درگیر شود را حل کند.

جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ترکیبات کرم‌ها و محصولات آرایشی، موم زنبورعسل است که این موضوع بر اهمیت این ماده طبیعی اشاره دارد. توصیه ما در گروه شمع شازده به شما این است که از موم برای نگهداری از پوست خود استفاده کنید. اگر هم به هر دلیلی نمی‌توانید از موم استفاده کنید به شما توصیه می‌کنیم در زمان خرید لوازم آرایشی بهداشتی، محصولاتی را تهیه کنید که در محتویات آن، موم زنبور عسل موجود باشد.

خوب امیدواریم ” مطلب خواص موم زنبورعسل برای پوست چیست؟ (۲) “ و بخش اول آن برای شما مفید بوده باشد. اگر به این دست مطالب علاقمند هستید توصیه می‌کنیم سری به بخش مجله شازده در وب سایت شازده بزنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.