چگونه لکه شمع را از روی لباس پاک کنیم

چگونه لکه شمع را از روی لباس پاک کنیم

با سلام خدمت شما مخاطبین محترم وب سایت شمع و لوازم شمع سازی شازده. با یک مطلب آموزشی دیگر در ارتباط با شمع‌ها در خدمت شما هستیم. این مطلب بر خلاف مطالب قبلی مجله شازده که به بررسی شمع‌ها و موارد پیرامون تهیه شمع‌ها می‌پرداخت، در این مطلب قرار است موضوع مهم دیگری را که تقریبا همه ما یا با آن برخورد داشتیم، یا احتمال دارد در آینده با آن برخورد کنیم را بررسی کنیم. احتمالا برای بسیاری از شما پیش آمده است که در زمان جابه‌جایی شمع‌هایی که موم آنها مایع شده است، موم شمع بر روی لباس شما بریزد و شما ندانید چطور باید لکه به وجود آمده را پاک کنید. در ادامه مطلب ” چگونه لکه شمع را از روی لباس پاک کنیم ”  با تیم شمع شازده همراه باشید تا مفصل ۵ مرحله را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید لکه شمع را از روی لباس خود پاک کنید.

چگونه لکه شمع را از روی لباس پاک کنیم

همانطور که پیش‌تر نیز ذکر شد زمانی که شمع می‌سوزد، موم آن مایع می‌شود و اگر بر روی لباس بریزد لکه‌ای ایجاد می‌کند که پاک کردن آن خیلی سخت است و اگر ندانیم که چطور باید این کار را انجام دهیم، دچار مشکل خواهیم شد.

پاک کردن شمع از روی لباس با امور رایجی که همه ما هنگام لک شدن لباس‌هایمان انجام می‌دهیم بسیار متفاوت است و اگر به همان روش‌های قبلی پاک کردن را انجام دهیم، ممکن است کاری کنیم که لکه سخت‌تر پاک شود و بعضا دیگر پاک نشود. بنابراین زمانی که لباس شما توسط موم مایع شمع لک می‌شود حتما باید دقت کنید تا کار اشتباه انجام ندهید.

پاک کردن لکه شمع از روی لباس نیازمند انجام چند مرحله دقیق است و در صورتی که مراحلی که جلوتر درباره آن صحبت می‌کنیم را به دقت انجام دهید، به سادگی می‌توانید لکه را از روی لباس پاک کنید.

پاک کردن شمع از روی لباس مشکی، سفید یا حتی ساتن تفاوت آن چنانی ندارد، اما توصیه می‌کنیم به مواردی که در این مطلب خواهیم گفت به دقت توجه کنید و مو به مو انجام دهیم.

نکته: توصیه می‌کنیم در صورتی که در از بین بردن لکه شمع بر روی لباس تردید دارید یا حوصله و وقت ندارید، بهتر است لباس خود را به خشکشویی بدهید البته قطعا باید هزینه بالاتری بپردازید و باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم.

چگونه لکه شمع را از روی لباس پاک کنیم

مراحل از بین بردن لکه شمع از روی لباس

برای اینکه لکه شمع را از روی لباس خود پاک کنید باید چند مرحله را انجام دهید. در صورتی که این مراحل را با دقت و رعایت انجام دهید، به آسانی می‌توانید لکه شمع را از روی هر لباس با هر جنس و هر رنگی پاک کنید.

اولین مرحله: هیچ کاری نکنید

شاید با خودتان بگویید این دیگر چه راه حلی است. کاری نکنیم؟! بله دقیقا زمانی که لکه شمع بر روی لباس شما ریخت در اولین مرحله هیچ کاری نکنید. اجازه بدهید تا موم شمعی که بر روی لباس شما ریخته کامل خشک شود. این نکته بسیار مهم است و اگر می‌خواهید لکه از روی لباستان پاک شود این مرحله حیاتی را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

اگر لباس شما توسط موم، لک شد به هیچ وجه زمانی که موم خیس است آن را با دستمال پاک نکنید چرا که این کار شما باعث می‌شود لکه بر روی لباس شما پخش شود و موم فضای بیشتری را لک کند و پاک کردن آن بسیار سخت‌تر شود. پس پاک کردن موم خیس را به کل فراموش کنید.

بنابراین مدت زمانی صبر کنید تا موم شمع بر روی لباس خشک شود و اگر هم لباس تنتان است خیلی زیاد حرکت نکنید تا موم خود را بگیرد و خشک شود، چرا که اگر موم راه بیفتد و پخش شود پاک کردن آن به مراتب دشوارتر خواهد بود.

چگونه لکه شمع را از روی لباس پاک کنیم

دومین مرحله: موم شمع را با چاقو بردارید

در مرحله دوم پاک کردن لکه موم شمع باید پس از اینکه موم به طور کامل خشک شد، آن را با کارد بردارید. البته باید مد نظر داشته باشید که کارد یا چاقوی شما خیلی تیز نباشد. به طور مثال اگر پارچه لباس شما از جنس ساتن است توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از چاقوی تیز استفاده نکنید تا به بافت پارچه که حساس است، آسیب وارد نکنید.

به عبارت دیگر کارد یا چاقویی که استفاده می‌کنید نباید به قدری تیز باشد که به پارچه شما آسیب بزند نه آنقدر کند باشد که نتواند لکه شمع را از روی لباس شما بردارد. بنابراین شما باید در انتخاب کارد دقت کنید و با یک کارد مناسب لکه شمع خشک شده را از روی لباس جدا کنید.

چگونه لکه شمع را از روی لباس پاک کنیم

سومین مرحله: لکه شمع را ذوب کنید

مرحله بعدی پاک کردن لکه ذوب کردن موم شمع است. برای اینکه لکه ایجاد شده موم را پاک کنید ابتدا یک پارچه ضخیم‌تر یا یک حوله را زیر لباس لک شده قرار دهید و سپس دو عدد دستمال کاغذی ضخیم روی لباس بگذارید. در مرحله بعدی اتو را روشن کنید و بر روی درجه کم بگذارید تا گرم شود. سپس اتوی گرم شده را روی دستمال قرار دهید و چند لحظه صبر کنید.

اگر می‌خواهید لکه موم را از روی پارچه ساتن، حریر یا پارچه ظریف پاک کنید می‌توانید به جای اتو از سشوار استفاده کنید. در این روش هم باید سشوار را روی درجه پایین تنظیم کنید و بر روی لکه قرار دهید تا ذوب شود.

در نظر داشته باشید اگر لکه شمع ذوب شده بر روی دستمال کاغذی ایجاد شد حتما آن را تعویض کنید تا موم ذوب شده دوباره بر روی لباس پخش نشود.

چهارمین مرحله: لکه شمع روی لباس را پاک کنید

تا به این مرحله ممکن است لکه شمع از روی لباس پاک شده باشد اما ممکن است برخی لکه‌های رنگی باقی مانده باشند. به منظور از بین بردن لکه‌های باقی مانده توصیه می‌کنیم در یک ظرف، مقداری آب و هیدروژن پراکسید را با هم مخلوط کنید. البته می‌توانید مخلوط مورد نظر را با مایع ظرفشویی و آب ولرم هم انجام دهید.

در مرحله بعدی لباس لک شده را درون محلول قرار دهید و تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا لکه از روی لباستان پاک شود.

چگونه لکه شمع را از روی لباس پاک کنیم

پنجمین مرحله: لباس را بشویید

در مرحله آخر برای اینکه کوچکترین آثار باقی مانده شمع را از روی لباس خود پاک کنید، لباس خود را به صورت معمول بشویید. با این حال توصیه آخر ما این است که پیش از شستن معمولی لباس اطمینان حاصل کنید لکه اصلی شمع از روی لباس پاک شده باشد.

علاوه بر این موضوع توضیه می‌کنیم حتما روش شستن صحیح لباس را بررسی کنید چراکه هر لباسی را باید با روش مشخصی شست. به طور مثال روش شستن لباس مشکی که رنگ می‌دهد با روش شستن لباس‌های رنگی و معمولی متفاوت است.

امیدواریم از مطالعه مطلب ” چگونه لکه شمع را از روی لباس پاک کنیم ” لذت برده باشید و این مطلب برای شما مفید واقع شود. اگر به این دست مطالب علاقمند هستید  حتما سری به بخش مجله شازده بزنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.