دلایل خرید شمع موم عسل

با سلام و عرض ادب خدمت شما مخاطبین محترم وب سایت شازده. با یک مطلب آموزشی دیگر در ارتباط با شمع‌های طبیعی موم عسل در خدمت شما هستیم. چنانچه می‌دانید ما در مقالات قبلی وب سایت که در بخش مجله برای همه عزیزان در دسترس هستند به طور کامل به معرفی شمع‌های طبیعی و دلایل اینکه این شمع‌ها نسبت به شمع‌های مصنوعی ارجحیت دارند، صحبت کردیم. همچنین در خلال همین مقالات به دلایل مختلفی که باید شمع طبیعی موم عسل بخریم نه شمع شیمیایی و مصنوعی نیز پرداخته‌ایم. در این مطلب قصد داریم به طور خاص به این دلایل بپردازیم. با ما تا انتهای مطلب ” دلایل خرید شمع موم عسل “ همراه باشید.

7 دلیل برای خرید شمع طبیعی

امروزه در بازار تعداد شمع‌های مصنوعی و شیمیایی بسیار بیشتر از شمع‌های طبیعی است و اولین دلیل آن هم ارزان‌تر بودن این شمع‌ها نسبت به شمع‌های طبیعی موم زنبور عسل است. در ادامه به ۷ دلیلی می‌پردازیم که به این دلایل باید شمع طبیعی موم عسل بخریم نه شمع پارافینی. این دلایل به شرح زیر هستند:

دلیل اول: شمع موم زنبور عسل کاملا طبیعی است

شمع‌های موم زنبور عسل، ۱۰۰ درصد طبیعی هستند. موم این شمع‌ها توسط زنبور عسل بدون دخالت انسان و انجام فرآیند دیگری تهیه شده است. شمع‌های موم عسل عاری از مواد شیمیایی و هرگونه مشتقات نفتی و پارافینی هستند به همین دلیل توصیه تمام متخصصین شمع‌ها، استفاده از شمع‌های موم عسل است. این شمع‌ها علاوه بر اینکه زیبا هستند، خواص فراوان دیگری هم دارند که شمع‌های شیمیایی از این خواص بی‌بهره هستند.

نکات ایمنی مهم در استفاده از شمع‌ها 1

دلیل دوم: سوزاندن شمع‌های موم عسل هوا را تصفیه می‌کند

شمع‌های موم زنبور عسل زمانی که می‌سوزند یون‌های منفی را در هوا آزاد می‌کنند و یون‌های مثبت، ذرات معلق مثل گرد و خاک، سموم موجود در هوا، بوهای نامطبوع و هر نوع آلودگی را تصفیه می‌کنند. پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که دود حاصل از سوزاندن شمع‌های موم عسل افرادی را که مبتلا به آسم یا آلرژی هستند، تحریک نمی‌کند.

دلیل سوم: سوخت شمع‌های موم عسل تمیزتر است

موم زنبور عسل از موم‌های پارافینی گرم‌تر می‌سوزد و دوده کمتری تولید می‌کند. نگاه کردن به شمع‌های طبیعی خصوصا شمع‌های موم عسل خاصیت درمانی دارد و چشم‌های شما را آرام‌تر می‌کند. این موضوع برای کسانی مفید است که مدت زمان زیادی را در برابر نور آبی صفحه‌های نمایشگر می‌گذرانند.

چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ۲

دلیل چهارم: شمع‌های موم عسل شعله روشن‌تری دارند

شمع‌های موم زنبور عسل زمانی که می‌سوزند شعله‌های روشن‌تری دارند. نور این شمع‌ها از همان طیف خورشید است. سوختن شمع موم عسل می‌تواند یک محیط معمولی را به یک محیط عالی تبدیل کند، فضای غذاخوری شما را جذاب‌تر کند، فضا را برای مطالعه شما جذاب‌تر کند یا منزل شما را به فضایی رمانتیک‌تر تبدیل کند. در ادامه مطلب ” دلایل خرید شمع موم عسل ” با ما همراه باشید.

دلیل پنجم: شمع موم عسل دوست دار حیوانات است

دودی که از سوختن شمع‌های موم عسل به دست می‌آید هیچ آسیبی به حیوانات وارد نمی‌کند. بسیاری از شمع‌های معطر که رایحه‌های مصنوعی دارند سگ‌ها و گربه‌ها را آزار می‌دهند زیرا سمومی در هوا آزاد می‌کنند که برای این حیوانات مضر هستند. حیوانات به طور کلی نسبت به انسان‌ها حساس‌تر هستند.

دلیل ششم: رایحه شمع‌های موم عسل لطیف است

شمع‌های موم زنبور عسل زمانی که می‌سوزند دارای رایحه‌های بسیار لطیف طبیعی هستند. این شمع‌ها اگر در فضایی که بنا است شام در آن صرف شود روشن شوند، فضا برای میل کردن شام بسیار ایده آل می‌شود چرا که رایحه خیلی قوی و یا عطری مصنوعی منتشر نمی‌کنند.

نکات ایمنی مهم در استفاده از شمع‌ها 3

دلیل هفتم: شمع‌های موم عسل پایدار هستند

شمع‌های موم طبیعی عسل، ۱۰۰ درصد تجدید پذیر هستند. این شمع‌ها نسبت به شمع‌های پارفینی بسیار کندتر می‌سوزند و به میزان قابل توجهی پایدارتر هستند. عمل ساده سوزی این شمع‌ها خاصیت ضد استرس و آرام بخش دارد که می‌تواند در نهایت به تمرکز ذهن و کاهش استرس کمک کند.

همانطور که پیش‌تر گفتیم شمع‌های طبیعی از جمله شمع موم عسل برای سلامتی مفید هستند، اما آیا می‌دانید چه فوایدی دارند؟ در این مطلب به برخی از این خواص پرداختیم اما سوزاندن شمع‌های موم عسل خواص دیگری هم دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

شمع‌های طبیعی کمتر سمی هستند

شمع‌های موم زنبور عسل طبیعی هستند و زمانی که می سوزند دوده سنگین و محصولات سمی  ایجاد نمی کنند. به طور مثال شمع‌های پارافینی سمی و سرطان زا هستند اما شمع‌هایی که از موم طبیعی خصوصا موم زنبور عسل تهیه می‌شوند نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کنند بلکه مفید نیز هستند.

نکات ایمنی مهم در استفاده از شمع‌ها

شمع های طبیعی ایمنی بالاتری دارند

شمع‌های موم زنبور عسل از جمله شمع‌های طبیعی است که از دل طبیعت تهیه شده است و هیچ گونه ماده شیمیایی در آنها استفاده نشده است. به دلیل اینکه مواد شیمیایی در تهیه این شمع‌ها به کار نرفته است، قطره‌ای می‌سوزند و ایمنی بسیار بالاتری دارند. حتما دقت کرده‌اید که شمع‌های پارفینی بسیار سریع و نامنظم می‌سوزند و سریع آب می‌شوند اما این حالت در شمع‌های طبیعی وجود ندارد.

شمع‌های طبیعی باعث آرامش می‌شوند

شمع‌های طبیعی از جمله شمع موم زنبور عسل زمانی که می‌سوزند خاصیت آرام بخشی دارند و به کاهش مدیتیشن و استرس کمک می‌کنند. سوختن یک شمع طبیعی موم عسل بدون هیچ گونه رایحه‌ای می‌تواند باعث آرامش شود که این موضوع نشان از قدرت بالای شمع‌های طبیعی دارد.

چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ۲

شمع طبیعی خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد

تجربه نشان داده است سوزاندن شمع‌های طبیعی می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد. این موضوع به صورت علمی ثابت نشده است اما تعداد افرادی که بر این موضوع ایمان دارند بسیار زیاد است.

به طور مثال برخی ترجیح می‌دهند چند ساعت پیش از اینکه به خواب بروند در اتاق خواب یک شمع موم عسل بسوزانند. آنها معتقد هستند که دود حاصل از این شمع‌ها فضا را پاکسازی می‌کند و هوا را به نوعی تصفیه می‌کنند که همین موضوع باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشید و در نتیجه این خواب خوب خلق و خوی شما در طول روز بعد بهبود فراوانی داشته باشد.

خوب امیدواریم مطالعه مطلب ” دلایل خرید شمع موم عسل ” برای شما مفید بوده باشد. اگر معتقدید این مطلب برای شما مفید بوده برای ما در کامنت‌ها بنویسید و اگر هم موردی بود که در این مطلب از قلم افتاد خوشحال می‌شویم آن مورد را با ما در میان بگذارید. ضمنا اگر به مطالب مرتبط با شمع‌های موم عسل علاقمند هستید توصیه می‌کنیم تا سری به صفحه مجله شازده بزنید و با مطالعه مقاله‌ها به اطلاعات خود در ارتباط با شمع‌ها بیفزایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.