چرا برای مدیتیشن عود بسوازنیم؟

چرا برای مدیتیشن عود بسوازنیم؟

سلام و عرض ادب ویژه خدمت همراهان همیشگی وب سایت شمع شازده. با یک مطلب جذاب و البته متفاوت درباره عودها در خدمت شما هستیم. در ابتدا باید خدمت شما عرض کنیم که هر زمان در این مطلب از عود یاد کردیم منظور ما عود دست پیچ، دست ساز یا همان اسماج بوده است نه عودهای شیمیایی و صنعتی که در هر کوی و برزنی به آسانی پیدا می‌شود. دلیل اینکه توصیه ما به استفاده از عودهای دست پیچ است، طبیعی بودن آنها و عدم استفاده از مواد شیمیایی در تهیه و ساخت آنهاست. در تهیه عودهایی که به وفور در بازار یافت می‌شوند، از مواد شیمیایی فراوانی استفاده شده است که نه تنها برای سلامتی انسان فایده‌ای ندارد، بلکه حتی مضر نیز هستند. بنابراین منظور ما از عود همان اسماج یا عود دستپیچ است. در این مطلب قصد داریم درباره مدیتیشن و اینکه چرا بهتر است در حین مدیتیشن از عود استفاده کنیم با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای مطلب ” چرا برای مدیتیشن عود بسوازنیم؟ “ همراه باشید.

سوزاندن عود در حین مدیتیشن

سوزاندن عود در حین مدیتیشن فواید بسیار زیادی دارد به همین دلیل است که مردم سال هاست در حین مدیتیشن عود روشن می‌کنند. پژوهش‌های فراوانی پیرامون این موضوع در طی سالیان بسیار انجام شده است. طبق این پژوهش‌ها ثابت شده است که سوزاندن عودهای دستپیچ در حین مدیتیشن می‌تواند اعصاب را به آرامش برساند، تمرکز فرد را تقویت کند، روحیه او را بهبود ببخشد و انگیزه او را به میزان بالایی افزایش دهد.

اگر در حین مدیتیشن متوجه شدید که دچار حواس پرتی هستید یا تمرکزتان از دست رفته است، بهترین کار این است که سریعا یک عود روشن کنید. شما می‌توانید از بین عودها، عودی را انتخاب کنید که به نظرتان بوی جذابی دارد و شما به آن حساسیت ندارید. اما اگر از ما بپرسید توصیه می‌کنیم در زمان مدیتیشن از عودهایی استفاده شود که رایحه‌ای مانند نیلوفر آبی و چوب صندل داشته باشد. این عودها برای مدیتیشن ایده آل هستند.

بودایی‌ها پیش از اینکه مدیتیشن را شروع کنند، زمان زیادی را به روشن کردن شمع اختصاص می‌دهند و پس از آن یک چوب عود روشن می‌کنند. آنها به این موضوع اعتقاد دارند که روشن کردن شمع و عود در کنار هم می‌تواند ذهن انسان را پاک کند و آن را برای انجام مدیتیشن آماده سازد. سعی کنید خود را به استفاده از شمع و عود در زمان مدیتیشن عادت دهید، چرا که با انجام مکرر این کار، در پس زمینه ذهن شما ثبت می‌شود که هر زمان عود و شمع در کنار هم روشن شدند، آن زمان وقت انجام مدیتیشن است.

توصیه درباره استفاده از عود در زمان مدیتیشن

توصیه می‌شود پیش از اینکه از عود در مدیتیشن خود استفاده کنید، حتما انواع مختلف عودهای دست ساز را خریداری کنید و آن را بسوزانید تا ببینید از کدام خوشتان می‌آید و کدام را دوست ندارید. این کار به این دلیل مهم است که اگر شما بوی یک عود را دوست نداشته باشید، در زمان مدیتیشن اذیت می‌شوید و مدیتیشن شما خراب می‌شود چرا عصبی می‌شوید.

زمانی که قصد استفاده از عود را در زمان مدیتیشن کردید توصیه می‌شود، عطرهای مختلف را امتحان کنید تا بفهمید کدام عود برای شما بهتر و مناسب‌تر است. انسان‌ها با رایحه‌های مختلف به آرامش می‌رسند و این رایحه‌ها برای همه یکسان نیست. ممکن است یک رایحه به فردی آرامش بدهد اما شما را اذیت کند. بنابراین یافتن رایحه‌ای که به بهترین شکل با نیازهای شما در هنگام مدیتیشن مطابقت داشته باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد.

امیدواریم مطالعه مطلب ” چرا برای مدیتیشن عود بسوازنیم؟ ” برای شما مفید بوده باشد. اگر علاقمند هستید تا بیشتر با عودهای دستپیچ یا همان اسماج‌ها آشنا شوید، توصیه می‌کنیم حتما سری به بخش مجله شازده بزنید و این مطلب را هم مطالعه بفرمائید:

اسماج چیست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.