خواص درمانی شمع

خواص درمانی شمع چیست؟ (۱)

با عرض سلام ویژه خدمت عزیزان و همراهان همیشگی شمع شازده، با یک مطلب آموزشی دیگر این بار در ارتباط با خواص درمانی شمع در خدمت شما هستیم. تصور اکثریت مردم جامعه بر این است که شمع‌ها فقط خاصیت تزئینی دارند و کاربردهای دیگری ندارند که البته این تصور به دلیل عدم شناخت نسبت به شمع‌ها پدید آمده است. اما واقعیت این است که شمع‌ها علاوه بر کاربرد تزئینی کاربردهای دیگری هم دارند که بسیاری این کاربردها و خواص را نمی‌شناسند. ما در گروه شمع شازده تصمیم داریم تا با انتشار مقالات آموزشی مختلف، کاربران محترم را با کاربردها و خواص مختلف شمع‌ها آشنا کنیم. اگر علاقمند هستید بدانید خواص درمانی شمع چیست؟ تا انتهای مطلب ” خواص درمانی شمع چیست؟ (۱) ” با ما همراه باشید.

خواص درمانی شمع

آشنایی با خواص درمانی شمع

اگر در بخش مجله شازده، مطالب آموزشی ما را دنبال کرده باشید با تاریخچه شمع و استفاده از آن آشنایی دارید. اما برای افرادی که آن مطالب را مطالعه نکرده‌اند باید عنوان کنیم که شمع‌ها از گذشته‌های دور کاربردهای فراوانی داشته‌اند. از جمله مهم ترین کاربردهای شمع‌ها، استفاده از آنها به عنوان وسیله‌ای برای تامین روشنایی است که قدمت بسیار زیادی دارد. به مرور زمان و با اختراع برق، کاربرد حیاتی شمع‌‌ها به حاشیه رانده شد و شمع‌ها تبدیل به اکسسوری‌هایی شدند که اغلب مردم برای تزئین از آنها استفاده می‌کنند. بنابراین طبیعی است که امروزه همه، شمع‌ها را به عنوان وسایلی بشناسند که فقط برای زیبایی و تزئین استفاده می‌شوند. اما واقعیت این است که شمع‌ها علاوه بر خاصیت تزئینی که دارند، خواص درمانی بسیاری هم دارند که در ادامه می‌خواهیم بیشتر درباره این خواص با شما صحبت کنیم.

تا به حال فکر کرده‌اید که چرا روشن کردن یک شمع و نگاه کردن به آن، حس بسیار خوبی دارد؟ چه چیزی درون این نور نهفته است که می‌تواند چنین تاثیر شگرفی بر انرژی و روح و روان ما داشته باشد؟

شاید برای شما جالب باشد بدانید که شمع‌ها برای گذشتگان نمادی از ۴ عنصر حیاتی بودند. ۴ عنصر آب، خاک، آتش و باد. به همین دلیل بود که برای گذشتگان، شمع‌ها یک عنصر مقدس بود و بسیاری برای آن احترام ویژه قائل بودند. آنها اعقتاد داشتند که شعله شمع نمادی از آتش پاک، بدنه شمع نماد خاک، اشک شمع نماد آب و دودی که از سوختن شمع پدید می‌آید، نمادی از باد است و با سوختن هر شمع، این ۴ عنصر حیاتی، انرژی پاکی را به دنیای اطراف خود هدیه می‌دهند.

این روزها، شمع علاوه بر اینکه یک عنصر تزئینی است به عنوان یک عنصر شفابخش نیز شناخته می‌شود. شمع می‌تواند با سوختن خود و پخش کردن رایحه‌های آروماتیک، تاثیری باور نکردنی بر روح و روان شما بگذارد.

آشنایی با انواع موم شمع سازی

روشن کردن شمع چه فوایدی دارد؟

روشن کردن شمع فواید بسیار زیادی دارد که می‌توان در موردش یک کتاب نوشت. شمع قادر است پس از سوختن، تغییرات شگرفی در روح و روان شما ایجاد کند. به همین دلیل است که بسیاری از روانشناسان از آن به عنوان یکی از راهکارهای کاهش استرس و اضطراب یاد می‌کنند و آن را به بیماران خود توصیه می‌کنند.

خیره شدن به نور حاصل از سوختن شمع می‌تواند باعث به آرامش رسیدن شما، کنترل خشم و کاهش اضطراب شود. از آنجایی که شما برای استفاده از فواید شمع نیاز به هزینه کرد بالا و فضای مخصوصی ندارید، در نتیجه می‌توانید از آن به عنوان یکی از راهکارهای سریع برای رسیدن به آرامش بهره ببرید. در ادامه مطلب ” خواص درمانی شمع چیست؟ (۱) ” قصد داریم تا برخی از مهم ترین فواید روشن کردن شمع را برای شما عنوان کنیم. با ما همچنان همراه باشید.

شمع تراپی را در خانه

رسیدن به آرامش با نور ملایم شمع

یکی از فواید مهم روشن کردن شمع، برخورداری از یک نور ملایم در فضای مد نظر شماست. همانطور که می‌دانید، نور چراغ‌های امروزی در طولانی مدت می‌تواند شما را دچار سر درد یا اضطراب کند در صورتی که نور شمع دقیقا در نقطه مخالف قرار دارد. نور حاصل از سوختن شمع می‌تواند باعث بالا رفتن آرامش شما شود. در گذشته از شمع به عنوان اصلی ترین وسیله برای روشن کردن محیط استفاده می‌شده است و خاصیت آرامش بخشی آن کمک بسیاری به آن افراد می‌کرده است. در گذر زمان، خواص آرامش بخشی شمع‌ها توسط افراد مختلف کشف شد و امروزه از شمع به عنوان یک عنصر بسیار آرامش بخش یاد می‌شود.

این روزها مردم در سراسر دنیا برای ریلکس شدن و رسیدن به آرامش و ذها شدن بدن خود، ماساژ می‌گیرند. اگر دقت کرده باشید معمولا در اتاق‌هایی که برای ماساژ مورد استفاده قرار می‌گیرند، نور بسیار کم است و معمولا تنها از نور شمع برای روشن کردن آن فضا استفاده می‌شود. دلیل این موضوع این است که شمع در زمان سوختن انرژی مثبتی را در فضا رها می‌کند و نور ملایمش هم در به آرامش رسیدن فرد ماساژ گیرنده، بسیار مهم است.

از اتاق‌های ماساژ که بگذریم، اضافه کردن چند شمع به فضای زندگی و اتاق شما می‌تواند حس مثبت را به آن فضا بیاورد و با نور ملایم خودش علاوه بر اینکه روشنایی مورد نیاز را تامین می‌کند، کمک می‌کند تا شما از خواص درمانی شمع هم بهره ببرید.

شمع تراپی را در خانه

جمع بندی بخش اول مطلب

تا به اینجا ما از خواص درمانی شمع‌ها صحبت کردیم و گفتیم که شمع‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند فضای شما را زیباتر کنند، خواص درمانی و آروماتیک متعددی هم دارند که بسیار مفید هستند و می‌توان به آسانی از آنها استفاده کرد. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که:

  • آیا هر شمعی برای سلامتی مفید است و می‌تواند خواص درمانی داشته باشد؟

این سوال یک سوال بسیار مهم و به جاست و پاسخش به طور قاطع خیر است. زمانی که شما قصد دارید از خواص درمانی شمع‌ها بهره ببرید باید اطلاعات کافی در زمینه مواد سازنده آن شمع داشته باشید. اگر بخواهیم به طور خیلی مختصر به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که سوخت اصلی شمع‌‌ها از موم است و موم‌ها هم به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. از جمله موم‌های طبیعی می‌توانیم به موم زنبور عسل، موم سویا و موم نارگیل اشاره کنیم و عموم موم‌های مصنوعی هم از پارافین تهیه می‌شوند. موم‌های طبیعی برای سلامتی فواید فراوانی دارند و موم‌های مصنوعی نه تنها مفید نیستند بلکه سرطان زا هستند و بسیار مضر. بنابراین اگر می‌خواهید از خواص درمانی شمع‌ها بهره ببرید باید دقت کنید که شمع شما طبیعی باشد.

از اینکه تا به اینجا با مطلب ” خواص درمانی شمع چیست؟ (۱) ” همراه بودید متشکریم. لطفا برای مطالعه بخش دوم این مطلب بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

خواص درمانی شمع چیست؟ (۲)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.