شمع تراپی را در خانه

خواص درمانی شمع چیست؟ (۲)

سلام و عرض ادب مجدد خدمت شما همراهان و کاربران وب سایت گروه شمع شازده. با بخش دوم مطلب ” خواص درمانی شمع چیست؟ ” در خدمت شما هستیم. در بخش اول این مطلب ابتدا تاریخچه‌ای کوتاه از کاربرد و دلایل استفاده از شمع‌ها را از گذشته تاکنون را برای شما بیان کردیم و در ادامه به خواص درمانی مختلف شمع‌ها پرداختیم. در انتها نیز نکات مهمی را گوشزد کردیم تا افرادی که می‌خواهند از شمع به عنوان یک عنصر درمانی استفاده کنند دچار اشتباه نشوند. هدف ما از نگارش این دو مطلب این است که شما را با کاربردهای مهم دیگر شمع که تقریبا اغلب مردم از آنها با خبر نیستند، آشنا کنیم. در ادامه مطلب ” خواص درمانی شمع چیست؟ (۲) ” نیز با ما همراه باشید تا خواص مهم دیگری از شمع‌ها را برای شما معرفی کنیم.

به هیچ وجه این شمع را نخرید!

ایجاد فضای معطر با روشن کردن شمع

شمع‌های معطر، رایحه‌های دلنشین و ملایمی را در فضای مورد نظر شما پخش می‌کنند و به واسطه همین پخش رایحه، فضای فوق العاده دلنشینی را ایجاد می‌کنند. شمع‌های معطر با رایحه‌های آروماتیک و جذاب بسیاری در بازار موجود هستند و شما می‌توانید به راحتی آنها را خریداری کنید. تنها موضوعی که در زمان خرید این شمع‌ها باید دقت داشته باشید این است که شمعی که خریداری می‌کنید باید حتما شمع طبیعی باشد و از رایحه‌های طبیعی برای عطردهی به آن استفاده شده باشد.

اسانس‌های متعدد با فواید مختلفی در بازارهای جهانی وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس هدفی که دارید آنها را خریداری کنید. رایحه درمانی از خواص درمانی شمع‌ها است که می‌تواند در تسکین درد یا ایجاد انرژی مثبت، تاثیر به‌سزایی داشته باشد. سعی کنید پیش از خرید شمع در مورد رایحه‌های مختلف تحقیق و مطالعه کنید تا رایحه مد نظر خود را خریداری کنید.

رسیدن به آرامش با روشن کردن شمع

بر خلاف تصور عموم مردم، خواص شمع‌ها به قدری زیاد است که بسیاری از افرادی که در زمینه درمانگری و روانشناسی فعالیت دارند، از شمع‌ها در اتاق مراجعان خود استفاده می‌کنند تا حس آرامش را به این افراد منتقل کنند. شمع خاصیت تسکین دهندگی بالایی دارد و با روشن شدن، محیط را از استرس، اضطراب و انرژی‌های منفی پاک می‌کند.

صدای سوختن شمع نیز یکی از صداهای دلنشین، جذاب و آرامش بخش است که در شمع درمانی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین علاوه بر اینکه روشن کردن شمع باعث کاهش انرژی‌های منفی و آرامش‌بخش شدن فضا می‌شود، صدای سوختن شمع که از فتیله خارج می‌شود نیز می‌تواند به این فرآیند کمک مضاعف کند.

شمع تراپی چیست؟

شمع و رایحه درمانی

یکی از موضوعات جالبی که در چند سال اخیر اهمیت بالایی پیدا کرده است، تاثیر بسیار مثبت و درمانگر رایحه‌ها بر سلامت انسان است. در این بین، شمع‌های معطر یکی از بهترین ابزارها برای درمان مواردی مانند استرس، اضطراب و موارد منفی هستند. بسیاری از مردم این شمع‌ها را به عنوان شمع‌های آروماتراپی می‌شناسند اما شاید خیلی از ریز اثرات مثبت رایحه‌ها در شمع‌ها با خبر نباشند. در این مورد باید بگوئیم که شمع‌های معطر اثرات فوق العاده‌ای بر سلامت روح و روان انسان‌ها دارند و می‌‌توانند به بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها کمک کنند. در ادامه مطلب ” خواص درمانی شمع چیست؟ (۲) ” می‌خواهیم درباره دور کردن انرژی‌های منفی و کاهش استرس و اضطراب توسط شمع‌ها بیشتر صحبت کنیم. همچنان با ما همراه باشید:

دور کردن انرژی‌های منفی توسط شمع‌ها

شمع‌ها به ما انسان‌ها کمک می‌کنند تا راه رسیدن به آرامش روح، روان و ذهن را سریع‌تر پیدا کنیم و به عنوان یک عامل محرک در راستای بالا رفتن تمرکز، تمدد اعصاب و کاهش استرس به ما کمک می‌کنند. بسیاری از درمانگران، روشن کردن شمع را به عنوان یک راه بی‌نظیر برای درمان افسردگی و دور کردن تمام انرژی‌های ناپاک به شمار می‌آورند. اگر می‌خواهید شما هم از این خواص، بهره ببرید کافی است به قدرت متافیزیکی و درمانگری شمع، ایمان داشته باشید.

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که فکر کنید دنیایی سیاه و تاریک اطراف شما را فرا گرفته است و هیچ مورد مثبتی در این دنیا وجود ندارد. شاید فکر کنید اثر سرزندگی، دیگر در شما وجود ندارد و نمی‌توانید نور را به درون خود راه دهید و این دنیای تیره و تار را شکست دهید. اما اشتباه می‌کنید. در ادامه هر آنچه عرض می‌کنیم را انجام دهید تا اثر معجزه آسای این کار را ببینید:

ذهن خود را از همه موارد منفی خالی کنید، یک شمع طبیعی بردارید و روشن کنید. به شعله آن به دقت نگاه کنید. سپس چشمانتان را ببندید و با ذهنی خالی از انرژی‌های منفی، یک نفس عمیق بکشید تا حس خوب را درون خود احساس کنید. کمی صبر کنید و سپس تاثیر عمیق این کار را به خوبی درک خواهید کرد.

در مورد انتخاب شمعی که می‌تواند بیشتر مناسب شما باشد، دقت کنید. شاید هم احتیاج باشد که چند بار شمع‌های مختلف را انتخاب کنید تا شمع مد نظر خودتان را پیدا کنید.

چرا باید شمع پارافینی را کنار بگذاریم؟ ‍۱

فواید درمانی شمع در کاهش استرس و افسردگی

زمانی که شما یک شمع معطر روشن می‌کنید، حفره بینی شما تحریک می‌شود و همین موضوع، آغاز یک فرآیند جادویی است. استشمام رایحه‌ شمع‌ها باعث تحریک گیرنده‌های مغزی می‌شود، روح و روان فرد را به شکل معجزه آسایی هدف قرار می‌دهد و باعث می‌شود خلق و خوی انسان تغییر کند.

تحقیقات نشان داده است که روشن نمودن شمع‌ها هنگام خواب می‌تواند تاثیر چشمگیری بر کیفیت خواب داشته باشد. شمع‌هایی با رایحه‌هایی ماننداسطوخودوس، وانیل، لیمو و دارچین، زمانی که می‌سوزند می‌توانند اثرات آرامش بخش قوی داشته باشند و انرژی مثبت بی نظیری را در فضا آزاد کنند.

نکته جالب درباره رایحه‌های این شمع‌ها این است که همزمان می‌تواند با تحریک ذهن شما، سطح انرژی شما را تا حد زیادی افزایش داده و ذهن شما را آرام کند. بنابراین شما با انتخاب یک شمع رایحه‌دار مناسب می‌توانید بسیاری از مشکلات خود را حل کنید.

سخن آخر

برای اینکه به حس خوب و آرامش برسید و یک محیط خالی از انرژی‌های منفی داشته باشید، شمع را فراموش نکنید. شمع‌ها خواص درمانی بسیار زیادی دارند. آنها با پاکسازی محیط و پخش کردن انرژی‌های مثبت، به شما قدرت شگفت انگیزی می‌دهند. در مطلب ” خواص درمانی شمع چیست؟ (۲) ” به مهم ترین خواص شمع در زمینه درمان اشاره کردیم. اگر علاقمند هستید تا قسمت اول این مطلب را نیز مطالعه کنید، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

خواص درمانی شمع چیست؟ (۱)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.