گیاهان اسماج ۲

آشنایی با گیاهان اسماج

اگر مقالات آموزشی وب سایت شازده را دنبال کرده باشید به یاد دارید که ما در مقاله ” اسماج چیست؟ به اسماج و موارد پیرامونی آن پرداختیم. همانطور که گفته شد اسماج از تعدادی گیاه خشک شده ساخته می‌شود که در کنار یکدیگر و با سوختن علاوه بر اینکه عطر خوشی ایجاد می‌کنند خواص دیگری نیز دارند. در این مطلب از بخش مجله وب سایت شازده قصد داریم به گیاهانی که برای تهیه اسماج مورد استفاده قرار می‌گیرند، بپردازیم. در ادامه مطلب ” آشنایی با گیاهان اسماج “ با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این گیاهان در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با اسماج

در ابتدای این مطلب و برای توضیح اینکه برای تهیه اسماج از چه گیاهانی استفاده می‌شود خالی از لطف نیست توضیحاتی درباره اسماج، دود مقدس و فرهنگی که پیرامون آن وجود دارد ارائه دهیم. سوزاندن گیاهانی که خاصیت دارویی دارند، در فرهنگ برخی کشورها مقدس فرض می‌شود و در بسیاری از نقاط جهان رسم است. یکی از کشورهایی که این رسم، پیشینه تاریخی دارد آمریکا است که مردم بومی این کشور به سوزاندن گیاهان برای دلایل مختلف اعتقاد دارند.

در آمریکای شمالی و کانادا این فرهنگ وجود دارد و حتی برای سوزاندن گیاهان مراسم‌هایی نیز برگزار می‌شود. در این فرهنگ‌ها عمل پاکسازی و تولید دود مقدس با استفاده از گیاهانی انجام می‌شود که به آنها اسماج گفته می شود. از فرهنگ تاریخی اسماج که بگذریم نوبت به گیاهانی می‌رسد که برای تهیه اسماج استفاده می‌شوند.

گیاهان اسماج ۲

گیاهان مورد استفاده در اسماج

همانطور که در مقالات قبلی و در ابتدای این مقاله نیز گفته شد اسماج از گیاهان مختلفی تهیه می‌شود که خواص مختلفی دارند. گیاهان دارویی به دلیل اینکه خواص بیشماری دارند یکی از گزینه‌های قابل استفاده در اسماج‌ها هستند. این دسته از گیاهان برای سلامتی شما بسیار مفید هستند و از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند.

از اسماج می‌توان برای مطبوع کردن محیط‌های داخلی و رسیدن به حس آرامش و دور کردن اضطراب استفاده کرد. همچنین می‌توان از سوزاندن این گیاهان برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و ضدعفونی کردن هوای فضا استفاده کرد. برای تهیه اسماج می‌توان از گیاهان مختلفی استفاده کرد و یک فرمول خاص برای تهیه اسماج وجود ندارد، به همین دلیل ممکن است آنچه در لیست زیر خدمت شما معرفی می‌کنیم در بعضی از اسماج‌ها نباشد. آنچه در لیست زیر خدمت شما معرفی می‌گردد گیاهانی هستند که بیشتر در تهیه اسماج مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیاهان عبارتند از:

گیاهان اسماج 5

صنوبر گل حنا در اسماج

یکی از گیاهان زینتی و دارویی صنوبر گل حنا است. این گیاه از خانواده کاج است و عموما در آمریکای شمالی می‌روید. صنوبر می‌تواند هوای محیط را تصفیه کند و در پاکسازی محیط نقش به‌سزایی داشته باشد.

برگ کاج سوزنی در اسماج

یکی از قدیمی‌ترین گیاهان روی زمین که توسط بومیان آمریکایی به عنوان دمنوش مورد استفاده قرا می‌گرفته است، برگ کاج سوزنی است. این گیاه خواص فراوانی دارد که از جمله این خواص می‌توان به جلوگیری از رشد باکتری‌ها و رفع عفونت‌ها اشاره کرد.

گیاهان اسماج

مریم گلی در اسماج

مریم گلی یکی از گیاهان خانواده نعناعیان است که عطر و بویی منحصر‌به‌فرد دارد. این گیاه علاوه بر اینکه خواص دارویی فوق العاده‌ای دارد یک خوشبو کننده عالی است و می‌توان از هر دو خاصیت آن در فضا بهره برد. می‌توان با دود کردن اسماج مریم گلی انرژی‌های منفی را خانه و افکار خود دور کرد و اضطراب و استرس را از بین برد.

اسطوخدوس در اسماج

اسطوخدوس یکی از گیاهان بومی آفریقایی است که خواص دارویی بسیاری دارد. این گیاه بوی مطبوعی دارد و خواص بیشمارش در صنعت لوازم آرایش بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسماج‌های تهیه شده از اسطوخدوس تاثیر مستقیمی بر روی درمان افسردگی و اضطراب دارند و در افرادی که دود حاصل از سوختن آن را تنفس می‌کنند حس آرامش ایجاد می‌کند.

گیاهان اسماج 4

رزماری در اسماج

یکی از مهم ترین گیاهان پایه در ساخت اسماج، رزماری است. این گیاه که با نام اکلیل کوهی نیز شناخته می‌شود، خواص درمانی فراوانی دارد. اگر اسماج‌های تهیه شده از رزماری را دود کنید، دود حاصله فضای خانه شما را ضدعفونی می‌کند و به خوبی از شما در مقابل ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می‌کند. استشمام کردن بوی دود حاصل از رزماری باعث بهبود خلق و خوی شما می‌شود و کاری می‌کند که ذهن شما به طرز شگفت‌انگیزی از استرس و اضطراب پاک شود.

گیاهان اسماج 5

بادرنجبویه در اسماج

بادرنجبویه یکی از گیاهان خانواده نعناعیان است که خواص درمانی فراوانی دارد. اسماجی که از بادرنجبویه تهیه شده باشد می‌تواند پس از سوختن استرس و ناراحتی‌های شما را کاهش دهد. بادرنجبویه همچنین می‌تواند اشتهای شما را افزایش دهد. علاوه بر این موارد، این گیاه خاصیت ضد باکتری دارد و به خوبی از عفونت‌های باکتریایی جلوگیری می‌کند.

البته گیاهانی که در ساخت اسماج کاربرد دارند به این موارد ختم نمی‌شوند و انواع مختلفی دارند که بسته به سلیقه تولید‌کننده و هدف تولید اسماج متفاوت است. امیدواریم شما از مطالعه مطلب ” آشنایی با گیاهان اسماج “ لذت برده باشید. اگر به این دست مطالب آموزشی علاقمند هستید با دیگر مطالب “شمع شازده” نیز همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.