۶ روش استفاده صحیح از شمع‌ها 1

۶ روش استفاده صحیح از شمع‌ها

با سلام و عرض ادب خدمت شما همراهان دوست داشتنی وب سایت شمع شازده. با یک مطلب جذاب دیگر در ارتباط با شمع‌ها در خدمت شما هستیم. تقریبا همه ما می‌دانیم که اغلب مردم به شمع‌ها به عنوان یک کالای پیچیده نگاه نمی‌کنند و ممکن است با خودشان بگویند که شمع که دیگر این حرف‌ها را ندارد و کافی است آن را روشن کنیم. اما موضوع اینجاست که شمع در واقع یک کالای پیچیده است و همین کار ساده اگر با اصول خودش انجام نشود باعث می‌شود شمع به درستی نسوزد و کارایی خودش را از دست بدهد. در این مطلب قصد داریم ۶ روش استفاده صحیح از شمع‌ها را برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

شمع اگرچه ممکن است خیلی به عنوان یک کالای مصرفی شناخته نشود اما برای بسیاری شمع کاربرد مصرفی دارد و به عبارتی این افراد هر روز با آن سر و کار دارند. بسیاری عادت دارند که سر میز ناهار، شام یا صبحانه خود شمع روشن کنند تا حس بهتری را از غذا خوردن تجربه کنند. خیلی‌ها هم علاقه دارند موقع خواب و پس از اینکه چراغ‌ها خاموش شد شمعی در گوشه اتاق خود روشن کنند و از آن لذت ببرند. این روزها گروه شمع شازده معنای شمع و استفاده از آن را برای ما عوض کرده است و ما را با تجربه‌ای متفاوت از شمع‌ها آشنا کرده است. اما از این مورد که بگذریم ما با این مطلب قصد داریم روش‌هایی را به شما آموزش بدهیم که باعث می‌شوند شمع‌ها بهتر بسوزند و عملکرد درست‌تری داشته باشند.

۵ دلیل برای استفاده از شمع طبیعی

شمع خود را با دقت انتخاب کنید

هر ۳۰ گرم شمع تقریبا مدت زمان ۷ تا ۸ ساعت می‌سوزد، بنابراین هرچه شمع ما بزرگ‌تر باشد، مدت زمانی که می‌سوزد افزایش می‌یابد. تا به امروز شمع‌های دو فتیله ای یا سه فتیله‌ای را دیده‌اید؟ می‌دانستید این شمع‌ها از شمع‌های یک فتیله‌ای آرام‌تر می‌سوزند؟ دلیل این اتفاق این است که اگر شمع شما ۲ فتیله داشته باشد تمام سطح شمع به شکل یکسانی ذوب می‌شود و همین موضوع باعث می‌گردد شمع شما به شکل استاندارد بسوزد و دیگر در سطح آن حفره ایجاد نشود.

شمع‌های تک فتیله‌ای اما فقط از مرکز شمع ذوب می‌شوند و حفره ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود اطراف حفره نسوزد. پس انتخاب شمع درست با تعداد فتیله‌های بالا می‌تواند کارایی شمع را افزایش دهد.

یکی دیگر از فاکتورهایی انتخاب شمع صحیح، متریال تشکیل دهنده آن است. بهترین نوع شمع که تمیزترین نوع سوختن را دارد شمع با موم سویا است. پس هر زمان خواستید شمع تهیه کنید دقت داشته باشید شمع از چه نوعی است و چه تعداد فتیله دارد.

فتیله شمع را کوتاه کنید

هر بار و قبل از روشن کردن شمع سعی کنید فتیله را به اندازه ۳ تا ۴ میلی متر کوتاه کنید چرا که این کار باعث می‌شود شمع دود نکند و در دیواره شمع دوده ایجاد نشود. فتیله‌های بلند یا کج باعث می‌شوند شمع غیر یکنواخت بسوزد، چکه کنند و باعث ایجاد شعله‌های بزرگ بشوند. برای کوتاه کردن فتیله هم می‌توانید از فتیله‌چین، قیچی معمولی یا ناخن‌گیر استفاده کنید. ضمنا فراموش نکنید که فتیله را زمانی کوتاه کنید که موم کاملا خشک شده باشد.

اجازه دهید شمع بار اول کامل بسوزد

اگر می‌خواهید شمع شما به صورت صحیح و به شکل یکنواخت بسوزد و در عین حال دوام بالایی نیز داشته باشد زمانی که اولین بار آن را روشن می‌کنید اجازه دهید ۲ تا ۳ ساعت بسوزد و آن را خاموش نکنید. شاید برای شما عجیب به نظر برسد اما شمع‌ها حافظه دارند. بدین معنا که هر بار که شمع را روشن می‌کنید مانند دفعه اول می‌سوزد بنابراین اگه بار اول، شمع آنقدری روشن باشد که دریاچه مذاب روی سطح موم به طور کامل تشکیل شود، دفعات بعدی هم شمع به همین شکل، مفید و کامل می‌سوزد. اگر این کار را نکنید شمع در اطراف فتیله حفره ایجاد می‌کند و دفعات بعدی هم همان حفره آب می‌شود و مقدار زیادی از موم شما به هدر می‌رود.

شمعی که بد سوخته است را ترمیم کنید

بله درست متوجه شدید، می‌شود شمع را ترمیم کرد. شمعی که داخل آن حفره ایجاد شده باشد را می‌توان ترمیم کرد. این شمع را می‌توان به ۲ روش زنده کرد و آن را به حالت ایده آل رساند. روش اول این است که سشوار را با درجه کم روی شمع بگیرید تا سطح موم را به یک اندازه برسانید. روش دوم این است که شمع را به مدت ۵ دقیقه داخل فر با دمای ۱۷۵ درجه قرار دهید. این دو روش باعث ذوب شدن موم شمع می‌شود و سطح موم شما یکنواخت می‌شود. هر میزان مومی که بالاتر از سطح فتیله قرار می‌گیرد را از داخل شمع خارج کنید و بعد از این کار شمع شما ترمیم شده است.

حواستان به شمع روشن باشد

توصیه این است که هر بار که شمعی را روشن می‌کنید آن را بیش از ۴ تا ۶ ساعت روشن نگه ندارید. با این کار شما جلوی داغ شدن بیش از حد شمع را می‌گیرید. اگر شمع به طور کامل مایع شود ممکن است فتیله را شناور کند و بعد از اینکه موم خشک شد به دلیل جا به جا شدن فتیله، شمع دیگر مثل قبل نسوزد. برای اینکه سریع‌تر از این موضوع مطلع شوید، شمع را جلوی چشم قرار بدهید و به آن سر بزنید.

شمع رو به هیچ وجه فوت نکنید؛ از اسنوفر استفاده کنید

بسیاری از مردم فکر می‌کنند اسنوفر (Snuffer) یا شمع خاموش کن یک وسیله بدون کاربرد و صرفا تبلیغاتی است اما باید این را بدانید که زمانی که شمع را فوت می‌کنید، خاکسترهای سیاه رنگ فتیله بر روی شمع پراکنده می‌شوند و وارد موم مایع شده میشوند. اما زمانی که شمع را با استفاده از اسنوفر خاموش می‌کنید دیگر این اتفاق رخ نمی دهد.

امیدواریم از مطالعه مطلب ۶ روش استفاده صحیح از شمع‌ها لذت برده باشید. ما در این مطلب قصد داشتیم ۶ روش استفاده صحیح از شمع‌ها را به شما آموزش دهیم تا شمع‌های شما طول عمر بالاتری داشته باشند. اگر به این دست مطالب علاقمند هستید توصیه می‌کنیم سری به بخش مجله سایت شمع شازده بزنید و از مطالب آموزشی بهره‌مند بشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.