کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۹

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی

با سلام خدمت محاطبین محترم وب سایت شازده. با یک مطلب جذاب دیگر در خدمت شما هستیم. اگر درباره فنگ شویی اطلاعات دارید که هیچ اما اگر خیر باید بدانید که فنگ شویی (به معنای باد و آب) یک فلسفه باستانی چینی است که هدفش پیدا کردن چیدمان صحیح اشیا و دکوراسیون مناسب در ساختمان‌های تجاری، مسکونی، باغ‌ها و غیره است تا بهترین تاثیر را بر سلامتی، موفقیت، شادی، هماهنگی و غیره داشته باشد و در نهایت باعث ایجاد انرژی مثبت شود. به عبارت دیگر، فنگ شویی بیانگر تعادل و رابطه بین ۵ عنصر چوب، فلز، زمین، آب و آتش است و تعاملاتی که بین این ۵ عنصر شکل می‌گیرد را باعث به جریان انداختن انرژی مثبت در هر فضایی می‌داند. اما فنگ شویی چه ارتباطی با شمع طبیعی دارد؟ در ادامه مطلب ” کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی “ با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۷

شمع طبیعی، هوای پاک و فنگ شویی

اگر مقاله‌های قبلی مجله شازده را مطالعه کرده باشید به یاد دارید که درباره پاکسازی و تصفیه هوا با استفاده از روشن کردن شمع طبیعی صحبت کردیم. روشن کردن شمع طبیعی باعث می‌شود یون‌های منفی هوا از بین رفته و هوا تصفیه شود. شاید به همین دلیل است که روشن کردن شمع باعث آرامش و هماهنگی در محیط زندگی می‌گردد و جریان مثبت را به حرکت در می‌آورد. اما پاک بودن و تصفیه شدن هوا چه ارتباطی با فنگ شویی دارد؟

بهترین حالت در فنگشویی زمانی است که هوای پاک در جریان باشد، بنابراین روشن کردن شمع طبیعی موم زنبور عسل علاوه بر اینکه روشنایی و گرما ایجاد می‌کند، باعث پاک شدن هوا شده و حس سلامتی و آرامش را به ارمغان می‌آورد.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۴

عناصر ۴ گانه طبیعت در شمع طبیعی

عالم خلقت از ۴ عنصر باد، خاک، آب و آتش تشکیل شده است. بنابراین در دل این عناصر، شور الهی و راز زندگی نهفته است. زمانی که شمع می‌سوزد ۴ عنصر یاد شده را با خود دارد که این موارد بدین صورت در فرآیند سوختن حضور دارند:

  • عنصر آب در قالب مومی که ذوب می‌شود
  • عنصر باد در قالب دود شمع
  • عنصر خاک در قالب موم شمع
  • عنصر آتش در قالب شعله شمع

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۸

هر زمان که قصد دعا کردن داریم اگر این عناصر یکجا حضور داشته باشند بدین معناست که خلقت کامل می‌شود، دعای ما کامل تر است و کامل بودن دعا بر شدت موثر بودن و برآورده شدن آن موثر است. به همین دلیل است که در مکان‌های مقدس و محراب‌ها برای دعا کردن، شمع طبیعی روشن می‌کنند. مثال دیگری که می‌توان برای این موضع زد، قرار دادن شمع بر روی کیک تولد یا روشن کردن شمع در زمان مدیتیشن است. امیدواریم تا به اینجا از مطالعه مطلب ” کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ” لذت برده باشید. همچنان در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بهترین نقاط برای قرار دادن شمع در منزل

بهترین مناطق فنگ شویی جهت قرار دادن شمع‌ها، جنوب، جنوب غربی، شمال شرقی و مرکز نقشه باگوا است. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که نقشه باگوا چیست؟

از لحاظ لغوی در زبان چینی باگوا به معنای هشت جهت است. نقشه باگوا بر اساس سه ویژگی تعیین می‌شود، ثروت، عشق و سلامتی. در این تکنیک اساسی، فنگ شویی به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید اشیا را در کدام قسمت از منزل یا اتاق قرار دهید تا در نهایت، انرژی مثبت بیشتری جذب کنید.

معنا و مفهوم مناطق باگوا در فنگ شویی

اگر به نقشه باگوا دقت کنید به هر بخش از قطب‌نما یک رنگ و یک عنصر خاص اختصاص داده شده است. عناصر فقط می‌توانند انرژی ” چی ” را فعال کنند اما هدف با رنگ اختصاص داده شده درست تقویت می‌گردد. اگر شما علاقه دارید تا از عنصر آتش استفاده کنید باید حوزه‌ای را شناسایی کنید که آتش در آن نمود بیشتری دارد. سعی کنید یک تا سه حوزه را شناسایی کنید که به بیشترین توجه شما نیاز دارد. سعی نکنید که همه حوزه‌ها را به یکباره پوشش دهید. در نهایت برای اینکه بتوانید انرژی را تقویت کنید یا جریان موجود را بهبود ببخشید، پیشنهادات فنگ شویی را در آن منطقه خاص بگنجانید. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت:

بخش جنوب شرقی (ثروت)

سوختن یک شمع قرمز در این منطقه باعث اقبال ثروت خواهد شد. از دیگر رنگ‌هایی که در فنگ شویی با ثروت همراه است می‌توان به بنفش و طلایی اشاره کرد. این تمایل اغلب برای مردم وجود دارد که اگر روشن کردن و سوزاندن یک شمع باعث فراوانی و ثروت می‌شود، تعداد شمع‌ها را بیشتر کنند تا نعمت بیشتری به سمت آنها سرازیر شود. در این منطقه می‌توانید با روشن کردن شمع، انرژی ” چی ” را فعال کنید تا باعث افزایش ثروت، دارایی و درآمد گردد.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۱

بخش جنوب (شهرت)

بخش جنوب را عنصر آتش اداره می‌کند. قرار دادن شمع‌های قرمز رنگ در این بخش باعث می‌شود عنصر آتش فعال شود. در بخش جنوب، شهرت و شناخت، زندگی شما را اداره می‌کنند. توصیه این است در این منطقه به میزان زیاد از شمع‌ها استفاده نکنید و شمع‌های بزرگ را در این منطقه قرار ندهید.

بخش جنوب غربی (عشق و ازدواج)

اگر حس می کنید زندگی عاطفی شما درگیر مشکلاتی شده یا به کل از بین رفته است پیشنهاد این است تا به آن انرژی آتش را القا کنید و آن را با انرژی آتش تقویت کنید. زمانی که در این بخش یک شمع با رنگ قرمز سوزانده شود و مدتی این شمع بسوزد، در بخش جنوب غربی، انرژی یانگ فعال خواهد شد. توصیه این است برای تقویت روابط عاطفی با همسر خود از شمع‌های کوچک در بخش جنوب غربی اتاق خواب استفاده کنید.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۲

رنگ شمع برای استفاده در مناطق مختلف

رنگ شمع‌ها برای استفاده در بخش‌های مختلف فضا به شرح زیر است:

ضلع شرقی: در این بخش، شمع‌های سبز رنگ که نماد زندگی و جوانه زدن هستند گزینه مناسبی هستند.

ضلع جنوب شرقی: در این بخش، شمع‌های آبی، قرمز و بنفش گزینه‌های مناسبی هستند.

ضلع جنوب: در این بخش، شمع‌های موم زنبور عسل به رنگ‌های صورتی، شرابی و قرمز گزینه مناسبی هستند.

ضلع جنوب غربی: در این بخش، شمع‌های قرمز، صورتی و سفید گزینه‌های مناسبی هستند.

ضلع غربی: در این بخش، شمع‌های خاکستری، طلای، نقره ای و سفید گزینه‌های مناسبی هستند.

ضلع شمال غربی: در این بخش، شمع‌های سیاه، سفید و خاکستری گزینه‌های مناسبی هستند.

ضلع شمالی: در این بخش، شمع‌های آبی و سیاه گزینه‌های مناسبی هستند.

ضلع شمال شرقی: در این بخش، شمع‌های آبی، سبز و سیاه گزینه‌های مناسبی هستند.

مرکز خانه: در این بخش، شمع‌های زرد رنگ، قهوه ای و قرمز رنگ گزینه‌های خوبی هستند.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۵

مزایای استفاده از شمع موم در فنگ شویی

عنصر آتش عنصری است که برای فعال کردن مناطق خاص در فنگ شویی بسیار حیاتی است. انتخاب شمع صحیح یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تحقق این امر است. شمع برای ما قدرت و نشاط عنصر آتش را در فنگ شویی به ارمغان می‌آورد.

اگر عالم هستی روزی تجزیه شود به ۴ عنصر باد، خاک، آب و آتش تقسیم می‌شود، بنابراین در دل این عناصر می‌توان راز زندگی و شعور الهی را پیدا کرد. اگر زمانی که دعا می‌کنیم این ۴ عنصر مهم همگی حضور داشته باشند بدین معناست که خلقت کامل شده است و دعای شما کامل است. اگر دعا کامل باشد تاثیر بالایی بر روا شدن حاجت و برآورده شدن دعا دارد. همانطور که پیش تر نیز ذکر شد، شمعی که می‌سوزد این ۴ عنصر را به شکل زیر با خود دارد:

موم عنصر خاک است.

شعله شمع عنصر آتش است.

دود عنصر باد است.

مومی که ذوب می شود عنصر آب است.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۳

حال زمانی که یک شمع را روشن می‌کنید، آرامش و سبکی را در بدن خود احساس می‌کنید. هر زمان خواستید شمع روشن کنید با نیت روشن کنید و برای خاموش کردن هم آن را فوت نکنید. فوت کردن جز عناصر ۴ گانه است و نباید یک نیرو را در مقابل نیروی دیگر قرار دهید.

امیدواریم مطالعه مطلب ” کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی “ برای شما مفید بوده باشد. شما تجربه‌ای در زمینه فنگ شویی و شمع‌ها دارید؟ تجربیات خود را با ما و کاربران وب سایت شمع شازده در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.