روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع 5

روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع

با سلام و عرض ادب خدمت شما همراهان دوست داشتنی وب سایت محصولات زنبور عسل شازده. با یک مطلب جذاب دیگر از تیم تحریریه شازده در خدمت شما هستیم. همانطور که می‌دانید بسیاری عقیده دارند که شمع‌ها انرژی فوق‌العاده‌ای دارند و تقریبا می‌توانند هر مشکلی را برطرف کنند. اگر در منزل شما بوی بدی می‌آید، اگر استرس دارید و آرامش سابق را ندارید، برق قطع شده است و نیاز به نور دارید یا هزاران مورد دیگر، شمع به کمک شما می‌آید و مشکل شما را حل می‌کند. شمع‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که در دسته بندی کلی می‌توان به طبیعی و شیمیایی بودن آن اشاره کرد. گرچه ممکن است کارکرد هر دو نوع شمع یکی به نظر برسد اما این طور نیست و شمع طبیعی علاوه بر خاصیت‌های متعددی که دارد به دلیل اینکه از موم طبیعی زنبور عسل در آن استفاده شده است، ارزش بالاتری دارد و به همین دلیل قیمت آن بیشتر است. اما نکته‌ای که تقریبا همه به آن واقف هستند این است که شمع طبیعی به دلیل اینکه هوا را تصفیه می‌کند و آرامشی بی انتها به شما می‌دهد، ارزش هزینه کردن را دارد. حال فرض کنید شمع گران قیمتی تهیه کرده‌اید و می‌خواهید بیشتر از آن استفاده کنید و زمان سوختن آن را افزایش دهید. شما باید چکار کنید تا شمع طبیعی شما بیشتر بسوزد و خریدش برای شما مقرون به صرفه‌تر شود؟ در ادامه مطلب ” روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع “ با ما همراه باشید تا راهکارهایی را به شما معرفی کنیم تا این امکان برای شما فراهم شود.

روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع 6

راهکارهای بالا بردن زمان سوختن شمع

راهکارهای زیر طی تجربه بدست آمده است و به شما کمک می‌کند شمع شما مدت طولانی‌تری بسوزد:

فتیله شمع را کوتاه کنید

فتیله بر خلاف آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند اهمیت بالایی دارد چرا که میزان شعله توسط فتیله مشخص می‌شود و هرچه فتیله بلندتر باشد به این معناست که شمع شما سریع‌تر می‌سوزد. بنابراین توصیه این است که پیش از روشن کردن شمع، فتیله را کمی کوتاه کنید تا شعله شما به حداقل ممکن برسد.

شمع Beeswax3

شمع خود را فریز کنید

پیش از اینکه شمع خود را روشن کنید، آن را به مدت چند ساعت در فریزر قرار دهید. هرچه دما سردتر باشد موم شمع سخت‌تر می‌شود و به همین دلیل آهسته‌تر و با سرعت پایین‌تر می‌سوزد.

شمع را به دور از پنجره نگهداری کنید

همانطور که می‌دانید زمانی که شعله‌ای روشن باشد، هر میزان هوای بیشتری به شعله برسد شعله سریع‌تر می‌سوزد و شمع زودتر به پایان می‌رسد. بنابراین هر زمانی که قصد داشتید شمع خود را روشن کنید آن را دور از در و پنجره قرار دهید چرا که برخورد جریان هوای سریع با شعله شمع باعث می‌شود شمع ناهماهنگ و سریع بسوزد که این موضوع در نهایت منجر به از بین رفتن موم می‌شود.

روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع 3

اجازه دهید شمع به طور کامل بسوزد

زمانی که شمع خود را روشن کرده‌اید و قصد دارید آن را خاموش کنید اجازه بدهید یک سطح کامل از شمع شما بسوزد و سپس آن را خاموش کنید. اگر شما شمع را روشن کنید و پس از مدت کوتاهی و پیش از اینکه کامل بسوزد آن را خاموش کنید باعث می‌شود در اطراف فتیله شمع فرورفتگی ایجاد شود و موم‌های اطراف آن به خوبی ذوب نشوند. این نوع از سوختن شمع باعث می‌شود شمع شما هدر برود و شما برای اینکه شمع خود را مدت طولانی‌تری در اختیار داشته باشید و هزینه‌ای که انجام داده‌اید مقرون‌به‌صرفه باشد توصیه می‌شود حتما اجازه بدهید شمع به طور کامل بسوزد تا دفعات بعدی نیز با همین کیفیت قابل استفاده باشد. بسیاری معتقدند شمع‌ها حافظه دارند بنابراین به هر شکلی که دفعه اول می‌سوزند دفعات بعدی نیز به همان شکل خواهند سوخت، پس در مورد نحوه سوختن شمع برای اولین بار دقت کنید و شرایطی را فراهم کنید که شمع برای اولین بار بصورت صحیح و کامل بسوزد. امیدواریم تا به اینجای مطلب ” روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع ” برای شما مفید بوده باشد. لطفا در ادامه این مطلب همچنان با ما همراه باشید.

روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع 5

فتلیه شمع باید صاف باشد

برای اینکه شمع شما مدت زمان طولانی‌تری بسوزد و سوختن آن کامل و بدون نقص باشد، شما باید اطمینان حاصل کنید که فتیله شمع بصورت مستقیم از بالا به پایین بسوزد و انحراف نداشته باشد. اگر پس از اینکه شمع را روشن کردید احساس کردید که فتیله به یک سمت متمایل شده است، سریعا زمانی که خشک و خنک شد آن را با استفاده از انگشتان خود صاف و تنظیم کنید. راهکاری که برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی وجود دارد استفاده از پایه فتیله است که به فتیله کمک می‌کند همیشه در حالت عمود و صاف قرار داشته باشد و به صورت صحیح بسوزد.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۸

از فویل آلومینیومی استفاده کنید

فویل آلومینیومی قادر است بسیاری از مشکلاتی که در سوختن شمع روی می‌دهد را برطرف کند. اگر از موم‌هایی که در لبه بیرونی جا شمعی شیشه‌ای ریخته می‌شود خسته شده‌اید کافی است یک فویل آلومینیومی را بردارید و اطراف شیشه شمع خود را چند لایه فویل بپیچید. پس از کوتاه‌ترین زمان خواهید دید شمع شما یکنواخت خواهد سوخت.

روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع 2

به موم کمی نمک بپاشید

اگر می‌خواهید شمع شما مدت طولانی‌تری بسوزد، پس از دمیدن موم ذوب شده کمی نمک به آن اضافه کنید و سریعا با هر ابزاری که در اختیار دارید آن را هم بزنید. نمکی که به موم اضافه کردید مدت زمان سوختن موم شمع را افزایش می‌دهد.

خاموش کردن شمع و روشن کردن دوباره

اینکه به چه صورت شمع را خاموش می کنید بر این موضوع که زمان روشن ماندن آن چه مدت است تاثیر به سزایی دارد. برای خاموش کردن شمع هیچ وقت از آب یا اسپری استفاده نکنید. ضمنا شمع را فوت نکنید چرا که باعث می‌شود موم‌های ذوب شده به اطراف پاشیده شوند. توصیه همه اهالی فن شمع و شمع سازی این است که برای خاموش کردن شمع از اسنوفر یا درب‌های شیشه‌ای استفاده کنند. راهکار دیگه‌ای که در صورت در دسترس نبودن اسنوفر یا درب شیشه ای وجود دارد این است که اگر هیچ راه دیگری نبود، شعله شمع را با دست خود خاموش کنید.

اجازه بدهید شمع خنک شود

پس از اینکه سوختن شمع به پایان رسید و فتیله را خاموش کردید، ظرف شمع را بردارید و به آن به آرامی ضربه بزنید یا حتی می‌توانید ظرف را به آرامی به روی میز بکوبید و پیش از اینکه دوباره آن را روشن کنید اجازه بدهید کاملا خنک شود. در غیر اینصورت موم شما عمدتا ناهموار خواهد شد و سوختن دوباره آن مانند بار اول نخواهد شد.

روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع 1

استفاده از فتیله مناسب

اگر شمع شما کارخانه‌ای باشد که متخصصین بهترین نوع فتیله را برای آن انتخاب کرده‌اند اما اگر خودتان شمع را درست می کنید باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که استفاده از فتیله مناسب تاثیر به‌سزایی در زمان سوختن آن دارد. فتیله با ضخامت مناسب موم را به اندازه نیاز جذب می کند و مدت زمان طولانی‌تری خواهد سوخت.

امیدواریم مطلب ” روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع “ برای شما مفید بوده باشد. اگر شما نیز روش‌های دیگری برای طولانی‌تر شدن زمان سوختن شمع می‌شناسید برای ما بنویسید تا دیگران نیز از تجربیات شما استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.