نکات ایمنی مهم در استفاده از شمع‌ها 4

۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید (۲)

با سلام. در بخش اول مطلب ۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید (۱) گفتیم که شمع‌ها کاربردهای مختلفی دارند و شما برای اینکه بتوانید شمع مد نظر خود را انتخاب کنید باید اطلاعات کافی در ارتباط با همه شمع‌ها داشته باشید. اگر قصد شما خرید شمع تزئینی باشد که انتخاب شما آسان است و کافی است بر اساس سلیقه خود این کار را انجام دهید، اما اگر قصد دارید از شمع در جنبه‌های دیگر هم بهره ببرید، داستان کمی متفاوت خواهد شد و شما باید اطلاعات خود را در این زمینه، پیش از خرید بالا ببرید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب و خرید کنید. در مطلب قبلی به برخی از مواردی که پیش از خرید شمع‌ها باید بدانیم اشاره شد. مواردی مانند عطری و تزئینی بودن شمع‌ها، اشکال مختلف شمع‌ها، جنس موم شمع‌ها و طبیعی و مصنوعی بودن آنها و همین طور جنس و نوع فتیله شمع. در ادامه مطلب ” ۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید (۲) “ قصد داریم موارد مهم دیگری را نیز در این‌باره بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۵

پیش از خرید شمع، رایحه‌ها را بشناسید

شمع‌های عطری با رایحه‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشت باشید و به هدف خود از روشن کردن شمع‌های عطری برسید، باید رایحه‌ها یا اسانس‌ها (برای آشنایی ببشتر با رایحه‌ها یا اسانس‌های طبیعی می‌توانید به دسته‌بندی این موضوع در منوهای سایت مراجعه کنید) را بشناسید. از جمله رایحه‌های پر کاربرد شمع‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شمع‌های با رایحه لوندر یا اسطوخدوس، بابونه، اکالیپتوس و چوب صندل پس از سوختن حس آرامش می‌دهند و برای اتاق خواب و حمام بسیار مناسب هستند.
  • شمع‌هایی که رایحه‌هایی مانند رایحه گل رز، بنفشه و یاس دارند عموما مصارف رمانتیک دارند و برای اوقات دو نفره بسیار مناسب هستند.
  • شمع‌هایی که رایحه‌هایی مانند گل شمعدانی سفید دارند حس تازگی و سرحالی دارند و برای فضاهایی مثل اتاق لباس‌ها مناسب هستند.
  • شمع‌هایی با رایحه پاچولی، وتیور، وانیل و یلانگ یلانگ نیز برای پاتختی و تزئین سرویس‌های بداشتی مستر بسیار مناسب هستند.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۸

انتخاب رایحه شمع نیز امری سلیقه‌ای است اما رایحه‌های آرامش بخش به طور کلی برای فضاهای استراحت مناسب هستند و رایحه‌های انرژی‌دهنده برای فضاهای فعال پیشنهاد می‌شوند. بدین ترتیب شما با شناختن این رایحه‌ها قادر هستید رایحه مد نظر خود را آسان‌تر انتخاب کنید.

کدام شمع‌های عطری زود عطر خود را از دست می‌دهند؟

برخی شمع‌های عطری با وجود اینکه گران هستند خیلی سریع خاصیت خود را از دست می‌دهند. این موضوع بدین دلیل اتفاق می‌افتد که گاهی شمع‌سازها تنها فتیله یا لایه رویی شمع را معطر می‌کنند. البته کیفیت موم استفاده شده در شمع هم بی تاثیر نیست. ناگفته نماند که هر مومی دارای نقطه اشباع به خصوصی است که دست شمع ساز را در میزان استفاده از عطرمایه‌های روغنی می‌بندد.

شمع Beeswax3

اگر میزان عطرمایه از نقطه اشباع موم فراتر برود، احتمال دارد بر روی سطح شمع لایه‌ای چربی بنشیند که منظره زیبایی ندارد و باعث دود کردن و بد سوختن شمع شود.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۶

گاهی اوقات شمع‌سازها پس از اینکه موم شمع سفت شد، لایه‌ای دیگر بر روی قیمت فوقانی آن ایجاد می‌کنند چرا که موم پس از سوختن ممکن است منظره جالبی نداشته باشد یا روی سطح شمع حفره‌هایی ایجاد شود. اگر این اتفاق بیفتد قطعا پخش عطر شمع تحت تاثیر قرار می‌گیرد و کیفیت سابق را نخواهد داشت. از این رو است که برخی شمع‌های عطری در اوایل فقط خوشبو هستند در حالی که شمع عطری با کیفیت تا انتها معطر می‌سوزند.

شمع بدون شعله چیست؟

منظور از شمع‌های بدون شعله شمع‌هایی هستند که به جای شعله واقعی، شعله‌های فانتزی LED دارند. مهم ترین مزیت شمع‌های بدون شعله این است که دودزا نیستند. برخی از مدل‌های پیشرفته شمع بدون شعله به کنترل از راه دور نیز مجهز هستند و پس از مدتی خود به خود خاموش می‌شوند. این شمع‌ها بدنه پلاستیکی یا مومی دارند و فقط به عنوان یک جز فانتزی که به فضا زیبایی می‌دهد، کاربرد دارند.

روش‌های طولانی‌تر سوختن شمع 5

به مدت زمان سوختن و پخش بو دقت کنید

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که شما باید در زمان خرید شمع ها در نظر داشته باشید مدت زمان سوختن شمع است. طول مدت سوختن شمع به عوامل مختلفی مانند اندازه و کیفیت شمع بستگی دارد. بهتر است شمع را طوری مورد استفاده قرار دهیم که کل سطح شمع به صورت یکنواخت بسوزد. اگر شمع به شکل تونلی بسوزد تنها از وسط می‌سوزد و دیواره بیرونی نسوخته باقی می‌ماند.

فاکتور دیگری که باید در خرید شمع به آن توجه کنید پخش بو است. به طور کلی شمع‌های سایز بزرگ پخش بوی بیشتری دارند و فضای بزرگ تری را تحت پوشش قرار می‌دهند.

۵ دلیل برای استفاده از شمع طبیعی

امیدواریم مطالعه مطلب ” ۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید (۲) ” برای شما مفید بوده باشد. اگر علاقمند هستید تا بخش اول این مطلب را نیز مطالعه کنید، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید (۱)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.