کاربردهای موم در صنایع آرایشی چیست؟

کاربردهای موم در صنایع آرایشی چیست؟

با سلام خدمت شما همراهان گروه شازده. ما تا به امروز ده‌ها مقاله درباره موم زنبور عسل و کاربردهای آن به رشته تحریر درآورده‌ایم. در اکثر این مقالات به کاربرد موم‌های طبیعی به خصوص موم زنبور عسل در تهیه محصولات آرایشی و مراقبت پوست، اشاره کرده‌ایم. اگر تا به حال مقالات ما رو مطالعه نکرده‌اید باید خدمت شما عرض کنیم که از زمان‌های دور یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت پوست، محصولات ترمیم‌کننده پوست و لوازم آرایشی، موم‌ طبیعی به خصوص موم زنبور عسل است که در ادامه مطلب ” کاربردهای موم در صنایع آرایشی چیست؟ ” قصد داریم برخی از کاربردهای آن را در صنعت لوازم آرایشی برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

کاربردهای موم در صنایع آرایشی چیست؟

 

لوازم آرایشی که موم جز مواد تشکیل دهنده آنها است نه تنها برای پوست مضر نیستند، بلکه به سلامتی پوست شما کمک هم می‌کنند. توصیه ما در گروه شمع شازده این است که پیش از خرید هر نوع محصول آرایشی، درباره آن مطالعه کنید و اگر در تولید آن، موم طبیعی خصوصا Beeswax استفاده شده بود، آن را خریداری کنید. محصولاتی که معمولا در تولید آنها از موم طبیعی استفاده می‌شود عبارتند از:

استفاده از موم در تهیه بالم لب:

موم طبیعی بر روی هر سطحی یک لایه محافظتی ایجاد می‌کند. به همین علت یک ماده اولیه مناسب برای بالم لب محسوب می‌شود. موم علاوه بر خاصیت محافظتی که دارد بدلیل آنتی باکتریال بودن به ترمیم ترک‌ها و زخم‌های موجود در لب‌ها کمک می‌کند.

کاربردهای موم در صنایع آرایشی چیست؟

استفاده از موم در تهیه رژ لب:

موم طبیعی یکی از مواد اولیه تهیه رژ لب هم محسوب می‌شود چرا که باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود. استفاده از موم در رژ لب علاوه بر ماندگارتر کردن آن باعث می‌شود لب‌های شما ترمیم شده و سلامتی بالاتری داشته باشند. در هنگام خرید رژ لب به اینکه حاوی موم است یا خیر دقت داشته باشید.

کاربردهای موم در صنایع آرایشی چیست؟

استفاده از موم در تولید صابون ابرو:

این روزها صابون ابرو یکی از پر کاربردترین لوازم آرایشی موجود در بازار است. یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل‌ دهنده صابون‌های ابرو موم طبیعی خصوصا موم زنبور عسل است چرا که این ماده علاوه بر ماندگار کردن مواد موجود در صابون ابرو به تقویت ریشه ابروها نیز کمک می‌کند.

استفاده از موم در محصولات مرتبط با ناخن:

امروزه یکی از دغدغه‌های بانوان، داستان ناخن‌های سلامت و زیباست. به افرادی که به سلامت ناخن‌های خود اهمیت می‌دهند توصیه می‌شود که از محصولاتی استفاده کنند که در مواد تشکیل دهنده آن موم استفاده شده باشد. موم علاوه بر تقویت و مقاومسازی ناخن‌ها قارچ های پوستی را از بین برده و به رشد و سلامت ناخن کمک می‌کند.

کاربردهای موم در صنایع آرایشی چیست؟

استفاده از موم در محصولات مراقبت از پوست:

کرم‌ها و دیگر محصولات پوستی، محصولاتی هستند که مردم هر روز از آنها استفاده می‌کنند. این محصولات برای پوست، خواص زیادی دارند و در کنار این خواص شاید مضراتی هم داشته باشند. استفاده از موم باعث می‌شود که خواص این محصولات بیشتر شده و مضرات آنها کمتر شود. از مهم‌ترین فوایدی که استفاده از موم در کرم‌ها دارد، خاصیت ترمیم کنندگی پوست است. ثابت شده که موم زنبور عسل توانایی بالایی در التیام دادن زخم‌ها و ترمیم مشکلات پوستی دارد به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما کرم‌ها و محصولات مراقبت پوستی را تهیه کنید که در مواد تشکیل دهنده آنها، موم طبیعی وجود دارد.

 

امیدواریم از مطالعه مطلب ” کاربردهای موم در صنایع آرایشی چیست؟ ” لذت برده باشید و این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به این دست مطالب آموزشی علاقمند هستید با دیگر مقالات ما در بخش مجله شازده نیز همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.