بره موم چیست؟

بره موم چیست؟ (۱)

با سلام و عرض ادب خدمت شما همراهان همیشگی وب سایت شمع شازده. در این مطلب قصد داریم درباره بره موم با شما صحبت کنیم. بره موم یکی از محصولات زنبور عسل است که کمتر در موردش صحبت شده و مردم اطلاعات کمی درباره‌اش دارند. بره موم یک محصول درمانی است که خواص ضد عفونی و بی حسی موضعی دارد و مردم در زمان‌های دور از آن برای درمان سرماخوردگی، زخم‌ها و جراحات استفاده می‌کرده‌اند. تا انتهای مطلب ” بره موم چیست؟ (۱) ” با ما همراه باشید تا بره موم را برای شما معرفی کنیم و اطلاعات بیشتری درباره آن در اختیار شما قرار دهیم.

بره موم چیست؟

بره موم چیست

بره موم یک محصول رزینی از زنبور عسل است. ماده اولیه این محصول توسط زنبورهای عسل از مواد ترشح شده توسط گیاهان و شکوفه‌های گل‌ها جمع‌آوری می‌شود. در ادامه، این ماده جمع‌آوری شده توسط زنبورها با موم، گرده‌های گل و آنزیم‌های زنبورها ترکیب می‌شود و به بره موم تبدیل می‌شود.

اگر بخواهیم کاربرد بره موم را برای شما بازگو کنیم بد نیست به کلمه‌ای یونانی اشاره کنیم: پرو پولیس. پرو معنای دفاع دارد و پولیس هم به معنای شهر است که در اینجا به کندوی عسل اشاره دارد. کاربرد بره موم بر اساس این عبارت، دفاع از کندو است. زنبورها عموما برای نرم‌تر کردن دیواره‌های موم و پر کردن حفره‌هایی که در شان عسل وجود دارد از بره موم بهره می‌گیرند. علاوه بر این موضوع، بره موم در حفاظت از کلونی در برابر بیماری‌ها موثر است چرا که خواص ضد میکروبی و ضد عفونی دارد.

همانطور که در ابتدای این مطلب هم اشاره کردیم، بره موم در زمان‌های دور برای برای درمان سرماخوردگی، زخم‌ها و جراحات مورد استفاده قرار می‌گرفته چرا که خاصیت بی حس‌کنندگی و ضد عفونتی داشته است. از گذشتگان نقل شده که مصریان برای اینکه مردگان خود را مومیایی کنند از این ماده استفاده می‌کرده‌اند.

مورد دیگری که از گذشتگان بسیار روایت شده کاربرد بالای بره موم در طب بوده است. این ماده به دلیل خواص متعددی مانند ضد میکروب بودن، ضد التهاب بودن، تنظیم کنندگی سیستم ایمنی، آنتی اکسیدان بودن و ضد تومور بودن به کرات توسط طبیبان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. با ما همچنان در ادامه مطلب ” بره موم چیست؟ (۱) ” همراه باشید

بره موم چیست؟

بره موم از چه موادی تشکیل شده است؟

بره موم از مواد مختلفی تشکیل می‌شود که اگر بخواهیم این ترکیبات را با درصد بیان کنیم به شرح زیر هستند:

۳۰ درصد از بیزوکس، ۵۰ درصد رزین و بلسان گیاهی، ۱۰ درصد روغن‌های معطر، ۵ درصد گرده گل و ۵ درصد هم مواد دیگر. در این ۵ درصد باقی‌مانده مواد مختلفی شناسایی شده که در همه بره موم‌ها یکسان نیستند.

ترکیبات تشکیل دهنده بره موم‌ها متفاوت است که به همین دلیل برخی اوقات استفاده پزشکی از آن را دچار مشکل می‌کند چرا که نمی‌توان یک ترکیب استاندارد از آن در همه جای دنیا در اختیار داشت. محققان طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌اند، ترکیبات شیمیایی متفاوتی بدست آورده‌اند که فعالیت بیولوژیکی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته اینطور نیست که هر بره موم کاملا عملکرد متفاوتی با دیگر بره موم‌ها داشته باشد و همه آنها تقریبا نوع خاصی از فعالیت را نشان داده‌اند.

بره موم چیست؟

خواص بره موم چیست؟

بره موم خواص بالینی و درمانی بسیاری دارد که در ادامه به این خواص خواهیم پرداخت. همچنان با شازده همراه باشید:

خاصیت ضد میکروبی بره موم

بره موم خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری بالایی دارد که این فعالیت‌ها توسط محققان اثبات شده و مبنای علمی دارند. محققان در بررسی‌های خود گفته‌اند که بره موم در برابر میکرو ارگانیسم‌های مرتبط با التهاب لثه‌ها بسیار موثر است. همچنین اثبات شده که بره موم بر گروه‌های استرپتوکوک موتانس تاثیر دارد که نشان می‌دهد بره موم در درمان بیماری‌های عفونی دهان و کنترل پوسیدگی دندان‌ها، بسیار موثر است.

پژوهشگران در بررسی‌هایی که بر روی بره موم انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که این ماده در محیط آزمایشگاهی به صورت مستقیم بر میکرو ارگانیسم‌ها تاثیر گذار است. این پژوهشگران همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که بره موم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و مکانیسم‌هایی را فعال کند که در از بین بردن میکرو ارگانیسم‌ها فعال هستند.

در بررسی‌هایی که دانشمندان انجام داده‌اند، ترکیب بره موم با داروهای ضد میکروبی هم مورد بررسی قرار گرفته که نشان می‌دهد این ماده مقاومت دیواره باکتری‌ها در مقابل داروهای آنتی بیوتیکی را کاهش می‌دهد که به تاثیرگذاری هرچه بیشتر این داروها کمک می‌کند.

همچنین طبق بررسی‌ها مشخص شده که بره موم یک ماده ضد قارچ است که می‌تواند میزان رشد قارچ‌های آسپرژیلوس و آفلاتوکسینی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بره موم چیست؟

خاصیت ضد تومور بره موم

بره موم علاوه بر خواص ضد میکروبی و ضد قارچی، خواص دیگری هم دارد. محققان طی آزمایش‌هایی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که بره موم خواص ضد توموری بسیار قوی دارد. محققان در آزمایشگاه، فعالیت سیتوتوکسیک را با استفاده خطوط سلولی توموری انجام داده‌اند. آنها پس از این آزمایشات دریافته‌اند که بره موم حاوی کافئیک اسید، فنتیل استر و آرتاپلین سی است که خواص ضد توموری دارند. تحقیقات نشان داده که این ترکیبات و مسیرهای ژنتیکی و بیوشیمیایی مختلف، جلوی پیشروی سرطان را می‌گیرند.

ممنون که تا اینجا با مطلب ” بره موم چیست؟ (۱) ” همراه بودید. برای آشنایی بیشتر با بره موم، خواص و کاربردهای آن با بخش دوم این مطلب هم همراه باشید. لینک زیر شما را به این مطلب هدایت می‌کند:

بره موم چیست؟ (۲)

آشنایی با گروه شمع شازده

تولید و ارائه محصولات طبیعی آروماتیک مانند موم طبیعی زنبور عسل، موم طبیعی خیزران (بامبو/تباشیر)، موم طبیعی نارگیل و موم طبیعی نخل مهم‌ترین خدمت مجموعه شازده به مشتریانش است. مواد مصرفی تولید شده توسط مجموعه شازده همگی طبیعی و دست‌چین شده از بهترین مواد و متریال موجود است. اگر بخواهیم برخی از مواد مصرفی ارائه شده توسط شازده را نام ببریم باید به انواع شمع های طبیعی مخصوص آروماتراپی اشاره کنیم. همچنین ارائه مواد اولیه طبیعی مانند ورقه‌های طبیعی موم زرد(خودرنگ)، ورقه‌های طبیعی موم رنگی(رنگ گیاهی)، موم‌های تکه‌ای یا کلوخی(پالایش شده)، موم های طبیعی فرآیندسازی شده (خیزران، نارگیل، نخل)، قالب رنگ گیاهی و انواع فتیله‌های نخی و غیره از دیگر محصولاتی هستند که توسط تیم شازده خدمت شما عزیزان ارائه می‌شوند.

شمع شازده

از جمله محصولات آروماتیکی که توسط شازده ارائه می‌شوند میتوانیم از انواع رایحه های طبیعی(اسانس)، اسانس جامد طبیعی، شمع های ماساژ و شمع های خیزران نام ببریم.

انواع عسل های طبیعی چون عسل آویشن، عسل کُنار، عسل گَوَن و گشنیز انواع عسل‌های پیشنهاد شده توسط شازده هستند که طبیعی بودن آن‌ها توسط کارشناسان ما تأیید شده است. ژل رویال، گَرده‌ی گل و بره موم نیز از محصولات مرتبط با تولید عسل‌ هستند که در صورت درخواست مشتریان گرامی عرضه خواهند شد.

دیگر خدمتی که در مجموعه شازده به شما بزرگواران ارائه خواهیم کرد ارائه روغن‌های گیاهی طبیعی هستند. (روغن‌های نارگیل، اسطوخودوس، جوجوبا، مریم گلی، گل سرخ و غیره.)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.