شمع Beeswax

شمع بیزوکس چیست؟

با سلام خدمت همه شما مخاطبین عزیز شمع شازده، با یک مطلب جذاب دیگه در ارتباط با شمع‌ها در خدمت شما هستیم. همانطور که می‌دانید شمع‌هایی که ما برای امور مختلف از آنها بهره می‌گیریم در اندازه‌ها و اشکال مختلف در بازار موجود هستند و چند سالی است که شمع‌های رایحه‌دار نیز به جمع شمع‌های قبلی اضافه شده‌اند. در زمان‌های دور مواد تشکیل‌دهنده شمع‌ها کمی با امروز متفاوت بودند اما آنچه اکنون در ساخت شمع‌ها به کار گرفته می‌شود کمی با سالهای دور متفاوت است. امروزه به دلیل درخواست بالا برای شمع‌ها از پارافین به عنوان سوخت استفاده می‌شود اما در گذشته‌ها از موم زنبور عسل برای تامین این سوخت استفاده می‌شد. در ادامه مطلب ” شمع بیزوکس “ با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این نوع شمع آشنا کنیم.

شمع Beeswax2-

شمع بیزوکس چیست؟

بیزوکس و به لاتین Beeswax به موم زنبور عسل گفته می‌شود که از روشهای مختلفی تهیه می‌شود. موم زنبور عسل عموما از لانه زنبورها یا از شانه زنبورهای عسل پرورشی تهیه می‌شود. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد سالهاست که از موم زنبور عسل برای ساخت شمع و تهیه سوخت آن استفاده می‌شود. ایده استفاده از موم زنبور عسل برای ساخت شمع ابتدا توسط مصریان باستان، یونانیان و در روم و چین مطرح شد و مورد استفاده قرار گرفت. در گذشته از سویا نیز به عنوان سوخت شمع استفاده می‌شد اما امروزه عموما از پارافین استفاده می‌شود. در کنار پارافین اما استفاده از موم در ساخت شمع کنار گذاشته نشده است و هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان از موم زنبور عسل برای ساخت شمع استفاده می‌شود. گروه شمع شازده نیز یکی از پیشروترین شرکت‌ها در زمینه تولید شمع‌های طبیعی با استفاده از موم زنبور عسل است.

شمع Beeswax1

مزایای شمع بیزوکس

امروزه اکثر مردم جهان به آنچه از مواد طبیعی تهیه می‌شود علاقه بیشتری نشان می‌دهند و دلیل آن هم سالم بودن آن است. به دلیل اینکه پارافین یک ماده شیمیایی فرآوری شده است و موم زنبور عسل یک ماده کاملا طبیعی و سلامت است مردم به استفاده از شمع‌هایی که با استفاده از موم طبیعی زنبور عسل تهیه می‌شود علاقه بیشتری نشان می‌دهند. زمانی که زنبورها عسل را می‌خورند موم تولید می‌کنند و زنبورداران موم باقی مانده در کندوی عسل را از فیلتر عبور می‌دهند و سپس آن را خنک می‌کنند. این موم برای ساخت شمع استفاده می‌شود و طرفداران فراوانی دارد.

شمع Beeswax3

اما شمع‌هایی که با استفاده از این ماده تهیه می‌شوند، مزایای فراوانی نیز دارند که این موارد عبارتند از:

  • شمع بیزوکس یا شمع موم زنبور عسل مدت زیادی می‌سوزد.
  • شمع بیزوکس دوده ایجاد نمی‌کند.
  • شمع بیزوکس ۱۰۰٪ طبیعی است.
  • شمع بیزوکس بوی شیرین و مطبوعی دارد.

چرا باید از شمع بیزوکس استفاده کنیم؟

چنانچه پیش‌تر نیز توضیح داده شد زمانی که از موم زنبور عسل برای تولید شمع استفاده می‌شود، محصول نهایی یک محصول کاملا طبیعی است و محصولات طبیعی و ارگانیک علاوه بر اینکه برای طبیعت مضر نیستند ارزش بالاتری برای مردم دارند و رغبت بیشتری برای خرید آنها وجود دارد. علاوه بر این موارد مسئولیت ما در قبال محیط زیست ایجاب می‌کند تا ما بیشتر و بیشتر به سمت استفاده از محصولاتی برویم که طبیعی‌تر هستند و آسیب کمتری به محیط زیست می‌رسانند. اما از این موارد که بگذریم دلایل مختلفی وجود دارد که ما از شمع بیزوکس استفاده کنیم.

شمع Beeswax4

۵ دلیل برای اینکه از شمع بیزوکس استفاده کنیم

این دلایل عبارتند از:

  • شمع‌های بیزوکس از عسل ۱۰۰٪ طبیعی تهیه می‌شوند.
  • شمع‌های بیزوکس کاملا با محیط زیست سازگاز هستند.
  • شمع‌های بیزوکس رایجه فوق العاده‌ای دارند.
  • شمع‌های بیزوکس طولانی‌تر و روشن‌تر می‌سوزند.
  • شمع‌های بیزوکس هوا را تصفیه می‌کنند.

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به مطالب مرتبط با شمع‌ها علاقه دارید با دیگر مطالب ما در بخش مجله وب سایت شازده همراه باشید. برای ارتباط با ما و مشاهده محصولات نیز می‌توانید از منوهای بالای صفحه محصولات را مشاهده کنید یا با ما ارتباط بگیرید.

نگارش شده توسط تیم تحریره شمع شازده

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.