۵ دلیل برای استفاده از شمع طبیعی

۵ دلیل برای استفاده از شمع طبیعی

چنانچه در مقاله ” شمع بیزوکس چیست؟ “ گفته شد شمع‌هایی که برای سوخت آنها از موم طبیعی زنبور عسل استفاده می‌شود طرفداران بسیاری دارند و به دلیل طبیعی بودن موم عسل برای محیط زیست مضر نیستند. شمع‌های امروزی از پارافین تهیه می‌شوند که یک نوع ماده شیمیایی است و برای محیط زیست ضرر دارد به همین دلیل موم عسل در بین دوستداران محیط زیست طرفداران فراوانی دارد. در این مطلب قصد داریم ۵ دلیل برای استفاده از شمع طبیعی را برای شما همراهان گرامی وب سایت شازده عنوان کنیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

۵ دلیل برای انتخاب شمع بیزوکس

طرفداران و دوستداران شمع‌های طبیعی دلایل مختلفی برای انتخاب شمع‌های طبیعی دارند که این موارد عبارتند از:

۱) شمع‌های بیزوکس ۱۰۰٪ طبیعی هستند

توصیه ما در گروه شمع شازده به همه عزیزانی که به دنبال خرید شمع هستند این است که شمع‌هایی را تهیه کنند که از موم زنبور عسل ساخته شده باشند. شمع‌های بیزوکس ۱۰۰٪ طبیعی هستند والبته خالص؛ بدین معنا که محتویاتی به غیر از حسن طبیعی زنبور عسل ندارند. شمع‌های بیزوکس از هیچگونه مواد شیمیایی یا پارافین تشکیل نشده‌اند و شامل موادی که برای سلامتی شما ضرر دارند نمی‌شوند.

۲) شمع‌های موم طبیعی سازگار با محیط زیست هستند

شمع‌های ساخته شده از موم طبیعی زنبور عسل علاوه بر اینکه کامل می‌سوزند تحت هیچ‌گونه فرآوری شیمیایی قرار نگرفته‌اند. جالب این است که شمع‌های موم زنبور عسل کاملا تجزیه‌پذیر هستند و همچنین تجدیدپذیر نیز می‌باشند.

۳) رایحه شمع‌های بیزوکس خوب است

شمع‌های بیزوکس زمانی که می‌سوزند رایحه خوبی دارند و این موضوع بدین دلیل است که این شمع‌ها از نظر کربن خنثی هستند. رایحه شمع‌های موم زنبور عسل شیرین و جذاب هستند. رایحه شمع‌های بیزوکس مانند شهد گل هستند و این یک مزیت برای این نوع شمع‌هاست.

۴) مدت زمان سوختن شمع‌های طبیعی طولانی‌تر است

اگرچه هزینه خرید شمع‌های بیزوکس از شمع‌های سویا و پارافین بیشتر است اما باید در نظر داشت شمع‌های طبیعی روشنایی بیشتری دارند و مدت زمان سوختن آنها طولانی‌تر است. به همین دلیل خرید شمع‌های بیزوکس به صرفه‌تر است.

۵) شمع‌های بیزوکس هوا را تصفیه می‌کنند

شمع‌های بیزوکس شمع‌هایی هستند که یون‌های منفی دارند. یون‌های منفی هوا را پاکسازی و تصفیه می‌کنند و کاری می‌کنند که هوای محیطی که شمع داخل آن در حال سوختن است تصفیه شود. ذرات هوا عموما دارای بار مثبت هستند و به یون‌های منفی جذب می‌شوند. وقتی ذرات هوا با یون‌های منفی تلفیق می‌شوند سنگین شده و بر روی زمین می‌افتند که در این صورت می‌توان این آلودگی‌ها را با جارو کشیدن از بین برد. بنابراین این شمع‌ها برای پاکسازی هوا فوق‌العاده هستند و توصیه می‌شود به جای شمع‌های پارافینی از شمع‌های طبیعی استفاده شود.

بسیاری از پزشکان به بیمارانی که از آلرژی رنج می‌برند توصیه می‌کنند تا در حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در روز شمع طبیعی را روشن کنند و آلودگی‌ها از بین ببرند. این کار کمک می‌کند تا هوا تمیز شود و فرد مورد نظر در طول شب خوابی آرام داشته باشد.

سوزاندن شمع طبیعی به تمدد اعصاب کمک می‌کند و باعث تقویت احساس آرامش می‌شود. اگر تجربه روز بدی داشتید نور را کم کنید و دو عدد شمع موم عسل روشن کنید و در مدت کوتاهی به آرامش برسید. همچنین رایحه این شمع‌ها بوی مواد غذایی را در مدت کوتاهی از بین می‌برند که این موضوع یکی دیگر از کاربردهای شمع‌های طبیعی است.

امید است از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. اگر به شمع و صنعت شمع‌سازی علاقمند هستید با دیگر مطالب آموزشی ما در بخش مجله وب سایت شازده همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.