۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید (۱)

۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید (۱)

خرید شمع شاید کار بسیار ساده‌ای به نظر برسد اما اگر طرفدار شمع‌ها باشید و فقط به شمع به جنبه تزئینی نگاه نکنید، انتخاب صحیح و درست شمع قطعا برای شما اهمیت خواهد داشت. شمع جز اکسسوری‌های پر نکته‌ای است که معمولا چیز زیادی در موردش نمی‌دانیم و بدون اطلاعات کافی آن را انتخاب می‌کنیم. در ادامه مطلب ” ۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید “ قصد داریم نکات مهمی را در این زمینه برای شما عنوان کنیم تا بتوانید در خریدهای بعدی انتخاب‌های بهتری داشته باشید. با ما همراه باشید.

پیش از خرید با کاربرد شمع‌های عطری و تزئینی آشنا شوید

از جمله گزینه‌های مهمی که برای خرید شمع در اختیار شما قرار دارد، خرید انواع شمع‌های رنگی، عطری و تزئینی است. شمع‌های عطری از لحاظ جلوه بصری تفاوتی با شمع‌های معمولی یا غیرعطری ندارند. مهم‌ترین ویژگی شمع‌های عطری همان بوی خوشی است که در کنار روشنایی در فضا پراکنده می‌کنند. به عبارت دیگر شمع‌های عطری تجربه‌ای چند حسی برای شما ایجاد می‌کنند. همچنین بد نیست بدانید شمع‌های عطری از سه نت آغازی، میانی و پایه تشکیل می‌شوند.

زمانی که شمع عطری را روشن می‌کنید یک بوی خاص بلافاصله پس از روشن کردن شمع احساس می‌شود. این عطر حاصل سوختن نت‌های آغازی است. هسته اصلی شمع‌ها نت‌های میانی هستند اما نت‌های پایه معمولا غالب‌تر هستند و به تدریج پدیدار می‌شوند. بنابراین شمع‌های عطری علاوه بر اینکه عطر فوق العاده‌ای دارند، می توانند ظاهری زیبا هم داشته باشند.

اما شمع‌های تزئینی که عطر و بو ندارند، دقیقا برعکس هستند. تمرکز اصلی در ساخت این نوع شمع‌ها بر روی زیبایی است و این شمع‌ها عطر و بوی خاصی ندارند. از شمع‌های تزئینی برای زیباسازی و نما دادن به فضاهای مختلف استفاده می‌شود.

پیش از خرید شمع با اشکال مختلف آن آشنا شوید

شمع‌ها اشکال مختلفی دارند که هر کدام بنا بر یک هدف به بازار عرضه می‌شوند، بنابراین باید این اشکال را شناخت و سپس خرید را انجام داد. این اشکال عبارتند از:

  • شمع ستونی
  • شمع قلمی
  • شمع وارمر
  • شمع شناور
  • شمع مایع
  • شمع نذری

پیش از خرید شمع به جنس موم آن دقت کنید

همانطور که می‌دانید شمع‌ها از یک ماده به عنوان سوخت خود استفاده می‌کنند که عموما به صورت طبیعی و شیمیایی در بازار موجود است. اگر استفاده از موم طبیعی را به دلایل مزایای مختلفی که این نوع موم دارد ترجیح می‌دهید، سعی کنید در زمان خرید از طبیعی بودن موم شمع اطمینان حاصل کنید. انواع موم‌های مورد استفاده در شمع ها عبارتند از:

  • شمع با موم سویا
  • شمع با موم زنبور عسل
  • شمع با موم پالم شمع با موم ژل
  • شمع با موم پارافینی

پیش از خرید به جنس فتیله دقت کنید

فتیله یکی از مهم‌ترین المان‌های موجود در شمع است که نقش به سزایی در صحیح سوختن و طولانی‌تر سوختن شمع دارد. شمع‌های موجود در بازار عموما به صورت تک فتیله‌ای عرضه می‌شوند اما در شمع‌هایی که سایز بزرگ‌تری دارند دو فتیله قرار می‌دهند تا سوختن شمع منظم انجام شود و به دلیل وسعت شمع فقط کنار فتیله نسوزد. شمع‌های چند فتیله‌ای عموما به دلیل اینکه دو فتیله دارند، پر نورتر هستند و رایحه قوی‌تری منتشر می‌کنند.

جنس فتیله در سوختن شمع تاثیر بالایی دارد. فتیله‌های نخی در مقایسه با فتیله‌های سیمی آهسته‌تر و یک‌دست‌تر می‌سوزند و علاوه بر این موارد دود کمتری هم تولید می‌کنند. منظور از فتیله‌های سیمی فتیله‌های دارای مغزی سیمی است. مغزی فتیله‌های سیمی می‌تواند از جنس روی یا قلع باشد. البته علاوه بر فتیله‌های سیمی و نخی، فتیله‌های چوبی هم داریم که در زمان سوختن صدای ترق ترق می‌دهد.

آشنایی با پارافین و کاربردهای آن ۴

فتیله شمع باید پس  از مدتی کوتاه شود تا مانند قبل تمیز بسوزد. اگر ملاحظه کردید شمعی به دود کردن افتاده است آنرا خاموش کنید و پس از اینکه فتیله را کوتاه کردید آن را مجددا روشن کنید.

به پایان بخش اول مطلب ” ۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید “ رسیدیم. امیدواریم این مطلب تا با اینجا برای شما مفید بوده باشد. لطفا ادامه این مطلب را در لینک زیر مطالعه بفرمائید:

 

۸ نکته که قبل از خرید شمع باید بدانید (۲)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.