۴ بیماری پوستی که با عسل درمان می‌شود

۴ بیماری پوستی که با عسل درمان می‌شود

اگر مقالات ما را در بخش مجله شازده دنبال کرده باشید، احتمالا مطالب آموزشی که درباره اثرات عسل و موم زنبور عسل مطرح کرده‌ایم را خوانده‌اید. اما اگر هنوز فرصت مطالعه آنها را پیدا نکرده‌اید بد نیست بدانید که عسل تاثیر شگفت‌انگیزی بر پوست انسان دارد و می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات پوستی را مرتفع کند. جالب اینجاست که در بسیاری محصولات مراقبت پوستی، عسل مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده است و در این صنعت نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مطلبی در این زمینه منتشر کنیم و ۴ بیماری پوستی که با عسل درمان می‌شود را برای شما معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۴ بیماری پوستی که با عسل درمان می‌شود

درمان آکنه با عسل

Acne یا جوش زدن یکی از رایج‌ترین بیماری‌های پوستی جهان است. علل بسیاری برای بروز این مشکل وجود دارد و راهکارهای مختلفی هم برای درمان آن ارائه می‌شود. یکی از بهترین راهکارها برای درمان آکنه، استفاده از عسل است. عسل بدون اینکه عوارضی برای سلامتی شما داشته باشد، به جنگ آکنه می‌رود و آن را به مرور، درمان می‌کند. عسل طبیعی خاصیت ضد باکتری دارد که در استفاده مداوم می‌تواند به طرز باورنکردنی، جوش‌ها را محو کند. برای دریافت نتیجه در زمان کوتاه‌تر می‌توان به عسل، سیب یا آبلیمو اضافه کرد و بر روی جوش‌ها قرار داد.

۴ بیماری پوستی که با عسل درمان می‌شود

درمان اگزما با عسل

Eczema هم یکی از رایج‌ترین بیماری‌های پوستی است که عسل توانایی درمان آن را دارد. اگزما باعث قرمز شدن پوست یا پوست پوست شدن آن می‌شود و عسل می‌تواند التهاب ناشی از اگزما را کاهش دهد. پژوهش‌های علمی بسیاری طی سالیان متمادی انجام شده است که نشان می‌دهد عسل اثر معجزه آسایی بر روی اگزما دارد. برای اینکه اثر بخشی عسل بر روی اگزما بیشتر شود می‌توان به آن دارچین با آبلیمو  هم اضافه کرد.

۴ بیماری پوستی که با عسل درمان می‌شود

درمان آفتاب سوختگی با عسل

آفتاب سوختگی یکی دیگر از مشکلات پوستی است که عموما در تابستان‌ها به یک معضل اساسی تبدیل می‌شود و می‌تواند بسیار هم خطرناک باشد. اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، عسل طبیعی می‌تواند در بهبود آن بسیار موثر باشد. ضمنا استفاده از عسل بر روی محل سوختگی می‌تواند باعث کاهش درد و  عفونت ایجاد شده شود. دلیل اینکه عسل عفونت‌ها را رفع می‌کند، خاصیت آنتی باکتریال آن است.

۴ بیماری پوستی که با عسل درمان می‌شود

درمان قارچ‌های پوستی با عسل

یکی از مهم‌ترین و اثبات‌شده‌ترین خواص عسل، ضد قارچ بودن آن است. این خاصیت در همه عسل‌ها موجود است و به عبارتی جزئی از ذات عسل به حساب می‌آید. یکی از معجون‌هایی که می‌توان بر روی قسمت‌هایی که درگیر قارج هستند استفاده کرد، ترکیبی از عسل و روغن زیتون است. ترکیب این دو، خاصیت ضد قارچی عجیبی دارد. این معجون کاری می‌کند که از بین رفتن قارچ‌ها سرعت پیدا می‌کند و این مشکل پوستی آزار دهنده را از بین می‌برد. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که اگر موم هم به معجون یاد شده اضافه شود، احتمالا نتیجه‌گیری نهایی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

امیدواریم مطالعه مطلب ” ۴ بیماری پوستی که با عسل درمان می‌شود ” برای شما مفید بوده باشد. عسل یک ماده طبیعی معجره آسا است که امروزه تقریبا در تمام محصولات مراقبت پوستی استفاده می‌شود. اما خود عسل در درمان اکثر مشکلات پوستی تاثیر باورنکردنی دارد و توصیه بر استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است.

اگر به این دست مطالب علاقمند هستید، توصیه می‌کنیم سری به بخش مجله وب سایت شازده بزنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.