شمع ماساژ چیست؟

شمع ماساژ چیست ؟

با سلام و عرض ادب خدمت شما مخاطبین همیشگی وب سایت شمع شازده. با یک مطلب آموزشی دیگر در خدمت شما هستیم. به دلیل درخواست‌های مکرر شما عزیزان مبنی بر نگارش مطلبی در زمینه شمع ماساژ، تصمیم گرفتیم شمع ماساژ را معرفی و هر آنچه پیرامون آن وجود دارد را برای شما بازگو کنیم. البته شاید بسیاری از شما اصلا با شمع‌ ماساژ آشنایی نداشته باشید و بپرسید شمع چه ارتباطی با ماساژ دارد و چگونه می‌تواند در این فرآیند موثر باشد. تا انتهای مطلب ” شمع ماساژ چیست ” با شازده همراه باشید تا بیشتر در این باره صحبت کنیم.

شمع ماساژ چیست؟

آشنایی با شمع‌ ماساژ

برای اینکه شمع ماساژ را معرفی کنیم، قصد داریم از یک روش دیگر استفاده کنیم. چشمان خود را ببندید، تصور کنید در یک اتاق ماساژ با نور کم دراز کشیده‌اید و مقداری روغن گرم که به واسطه آب شدن موم شمع ایجاد شده بر روی پست شما ریخته می‌شود و بر روی بدن شما حرکت می‌کند. این جریان لذت بخش آرامشی بی نظیر را به شما هدیه می‌دهد.

زمانی که روغن گرم بر روی بدن شما حرکت می‌کند و ماساژور هم با دستان خودش بدن شما را ماساژ می‌دهد، لذتی از نوع جدید در ماساژ برای شما اتفاق می‌افتد که با تجربه‌های دیگر بسیار متفاوت است. استفاده از شمع ماساژ یک تکنیک متفاوت است که با تحریک احساسات شما، علاوه بر ایجاد آرامش بیشتر برای شما، پوستتان را هم تغذیه و بازسازی می‌کند. البته همین جا باید بدانید که هر شمعی برای ماساژ خوب نیست و نمی‌توان از هر شمع و مومی برای این پروسه استفاده کرد.

شمع ماساژ چیست؟

چه شمعی برای ماساژ خوب است؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، ماساژ با استفاده از شمع از طریق جاری شدن موم آب شده گرم بر روی پوست اتفاق می‌افتد. اما مساله مهم در این زمینه این است که هر موم شمعی را نمی‌توان برای ماساژ استفاده کرد. ممکن است بپرسید مگر موم با موم یا شمع با شمع چه فرقی دارند؟ مهم ترین نکته همینجاست چرا که شمع‌ها با هم تفاوت‌های بنیادی بسیاری دارند.

شمع‌ها به دو دسته شمع طبیعی و شمع مصنوعی تقسیم می‌شوند و کاربردهای هر کدام با دیگری متفاوت است. به شمع‌هایی طبیعی گفته می‌شود که با استفاده از موم طبیعی ساخته شده‌اند و در تولید آنها فرآیند شیمیایی به کار برده نشده است. شمع‌های مصنوعی اما از موم‌های شیمیایی تولید شده‌اند که با موم‌های طبیعی در تضاد هستند.

شمع‌های طبیعی که در بازار کمیاب‌تر هستند و قیمت بالاتری هم دارند، عموما از موم زنبور عسل، موم سویا، موم نارگیل و موارد دیگر تهیه می‌شوند که هر کدام خواص متفاوتی با دیگری دارند. اما موم‌های مصنوعی از پارافین تهیه می‌شوند که یک ماده کاملا شیمیایی و از مشتقات نفت است. در ادامه مطلب شمع ماساژ چیست با ما همراه باشید.

شمع ماساژ چیست؟

دود حاصل از سوختن موم طبیعی خواص آروماتیک متعددی دارد و برای سلامتی انسان مفید است. اما در نقطه مقابل، دود حاصل از سوختن موم پارافینی در فضا آلاینده‌های متعددی وارد می‌کند که نه تنها هیچ فایده‌ای برای سلامتی ندارند بلکه بسیار برای سلامتی ما مضر هستند. حال ممکن است بپرسید که خوب این موضوع چه ارتباطی به شمع ماساژ و روغن آب شده آن دارد؟

مساله مهم همینجاست چرا که تماس روغن آب شده که طبیعی نیست و از مواد شیمیایی تهیه شده است می‌تواند بسیار برای سلامتی پوست و در نهایت برای سلامتی کلی ما ضرر داشته باشد. اما شمع‌های طبیعی زمانی که ذوب می‌شوند نه تنها هیچ ضرری برای پوست و سلامتی ما ندارند بلکه برای ما مفید هم هستند. به همین دلیل است که از مشتقات موم‌های طبیعی مانند موم زنبور عسل برای تولید لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود.

خوب تا به اینجا با شمع‌های ماساژ و موم‌هایی که برای استفاده از در پروسه ماساژ با شمع استفاده می‌شود، آشنا شدیم. در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا درباره فواید شمع ماساژ بیشتر صحبت کنیم.

شمع ماساژ چیست؟

فواید ماساژ با شمع 

در این مورد باید خدمت شما عرض کنیم که فواید ماساژ با شمع آنقد زیاد است که برای توضیح دقیق همه آنها باید یک کتاب نوشت اما در این مطلب به صورت کلی به این فواید اشاره می‌کنیم تا شما با دانستن این فواید و در صورت علاقمندی بیشتر درباره آن بخوانید.

ماساژ با استفاده از شمع به تسکین استرس و اضطراب کمک می‌کند، پشت درد و سر درد را بهبود می‌بخشد و در درمان استئوآرتریت کمک به‌سزایی می‌کند. استفاده از شمع ماساژ باعث می‌شود آرامش ما بیشتر شود، دردهای ما تسکین پیدا کند، زخم‌ها و صدمات پوستی ما بهبود پیدا کند، احساس اطمینان در ما تقویت شود و سفتی و خشکی بدن ما از بین برود. ماساژ همچنین کمک می‌کند که گردش خون در بدن ما راحت‌تر انجام شده و تنفس ما بهتر شود. مواردی که گفتیم باعث افزایش هوش و انرژی ما می‌شود و می‌تواند عملکرد کلی ما را بهبود ببخشد.

زمانی که موم ذوب می‌شود یک روغن گرم ایجاد می‌شود که بر روی پوست ما جاری شده و جذب آن می‌شود. البته شمع‌ ماساژ فواید دیگری هم دارد که عبارتند از :

  • بهبود خلق و خوی انسان
  • از بین رفتن خشکی پوست
  • جوان ماندن پوست
  • شادابی و دادن آرامش به انسان
  • درخشان کننده و روشن‌کننده پوست

خواص درمانی شمع

انواع شمع ماساژ

شمع‌های ماساژ در انواع مختلفی موجود هستند و هر کدام برای یک هدف مشخص مناسب هستند. این شمع‌ها عموما با رایحه‌های آروماتیک عرضه می‌شوند تا اثر بخشی کلی بالاتری داشته باشند. از جمله این رایحه‌ها می‌توان به تمشک، فلفل سیاه، اسطوخودوس، کاکائو و موارد دیگر اشاره کرد. شمع‌های ماساژ با رایحه‌های یاد شده عملکرد‌های مختلفی مثل شل‌کنندگی عضلات، ضد استرس یودن، آرامش بخش بودن و … دارند. شمع ماساژ چیست

موم شمع‌ ماساژ را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که گفتیم از موم‌های طبیعی برای شمع‌های ماساژ استفاده می‌شود و گروه شمع شازده یکی از بزرگترین تولیدکنندکان و ارائه کنندگام موم‌های طبیعی خصوصا موم زنبور عسل است. هدف شازده از روز آغاز فعالیت، تولید و عرضه محصولات طبیعی موم زنبور عسل بود و در طول چند دهه فعالیت خود توانست به یکی از عناصر مهم این بازار تبدیل شود.

برای مشاهده موم‌های طبیعی که توسط شازده ارائه می‌شود کافی است سری به وب سایت شمع‌ شازده بزنید و به صفحه موم های طبیعی مراجعه کنید. امیدواریم از مطالعه مطلب شمع ماساژ چیست لذت برده باشید. اگر به این دست مطالب آموزشی علاقمند هستید، توصیه می‌کنیم سری به بخش مجله شازده بزنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.