عسل چهل گیاه چیست و از خواص آن چه می‌دانید؟

عسل چهل گیاه یکی از انواع عسل طبیعی موجود در بازار است که زنبورها برای تولید آن بر روی گل‌های بسیاری می‌نشینند. خواص عسل چهل گیاه به دلیل وجود شهد گیاهان مختلف بسیار زیاد است و می‌توان آن را یکی از انواع عسل طبیعی دانست که خوردن آن برای بدن بسیار مفید است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خواص عسل‌های طبیعی پیشنهاد می‌کنیم مطلب خواص عسل چیست و اطلاعاتی جامع در مورد عسل طبیعی را مطالعه کنید. در این مطلب قصد داریم در مورد خواص عسل چل گیاه (چهل گیاه) و ویژگی‌های خوب این عسل مطالبی را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

عسل چهل گیاه

آشنایی با خواص عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه

همان‌طور که گفتیم عسل موسو به چهل گیاه یک عسل طبیعی است. فصل بهار، فصل شکوفایی گل‌ها است و زنبورها از گرده گل‌های بسیاری برای تولید عسل استفاده می‌کنند. عسل‌های تک گیاه، نوعی از عسل هستند که بیش از نیمی از آن از شهد و گرده یک گل جمع‌آوری شده و معمولاً قسمت بسیار زیادی از خواص آن گیاه را به همراه دارند. عسل طبیعی چهل گیاه بر خلاف این عسل‌ها به دلیل گل‌های بسیاری که برای تولید آن استفاده شده، برخی از خواص خوب تمام این گل‌ها را در خود جای داده است. استفاده از عسل طبیعی ، مخصوصاً این نوع عسل در طب سنتی بسیار رایج است و برخی از پزشکان طب سنتی با استفاده از این عسل بیماری‌های گوناگونی را درمان می‌کنند.

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

خواص عسل چهل گیاه

عسل طبیعی چهل گیاه به دلیل وجود گرده گیاهان متفاوت در آن خواص بسیار زیادی دارد و می‌تواند در درمان یا پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها و مشکلات نقش مهمی داشته باشد. از مهم‌ترین خواص عسل چهل گیاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تأثیر بر گردش خون

از مهم‌ترین فواید استفاده از این عسل، کاهش فشارخون است. عسل می‌تواند قلب را تقویت کند و به همین دلیل می‌توان گفت که در بهبود گردش خون نقش بسیار مؤثری دارد.

۲- کاهش قند خون

مصرف مداوم عسل طبیعی چهل گیاه می‌تواند از میزان قند خون بکاهد. همچنین استفاده از این عسل یا عسل‌های طبیعی دیگر به جای قند و شکر می‌تواند باعث شود تا افراد مبتلا به بیماری دیابت بتوانند لذت خوردن انواع مواد غذایی شیرین را بچشند.

آشنایی با فواید عسل چهل گیاه

آشنایی با فواید عسل چهل گیاه

۳- پیشگیری از دیابت

با جایگزین کردن عسل، خرما، توت و یا مواد دیگری که قند طبیعی دارند به جای قند و شکر احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت کاهش می‌یابد. قند طبیعی میزان قند خون را کمتر و آهسته‌تر بالا می‌برد و به همین دلیل بدن می‌تواند آن را استفاده کند و با مشکلاتی که ناشی از انباشته شدن قند در بدن به وجود می‌آید مواجه نشد.

۴- درمان زخم

این عسل‌ طبیعی خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد و می‌تواند رطوبت زخم را جذب کند. این موارد می‌تواند باعث شود تا از ایجاد عفونت‌های باکتریایی یا قارچی در زخم جلوگیری شود. علاوه بر این مواد مغذی موجود در عسل باعث بهبود عملکرد ارگان‌های بدن می‌شود و همین امر می‌تواند باعث شود تا پروسه درمان زخم اندکی سریع‌تر شود.

۵- تقویت سیستم ایمنی

از دیگر خواص مصرف عسل موسوم به چهل گیاه تقویت سیستم ایمنی بدن است. اگر سیستم ایمنی بدن از قدرت مناسبی برخوردار باشد احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر کرونا در آن‌ها کاهش می‌یابد. همچنین در صورت ابتلا به دلیل این‌که سیستم ایمنی بدن از قدرت مناسبی برخوردار است می‌تواند در برابر این بیماری‌ها به خوبی از خود محافظت کند و سریع‌تر بهبود پیدا کنند.

۶- درمان بیماری‌های دستگاه گوارش

این عسل می‌تواند به افرادی که از بیماری‌های کلیوی رنج می‌برند کمک کند. همچنین خوردن این عسل در رفع بی‌اشتهایی، درمان یبوست و اسهال نیز نقش دارد. همچنین خوردن عسل می‌تواند باعث تقویت دستگاه گوارش شود.

درمان قطعی سرما خوردگی با عسل چهل گیاه

درمان قطعی سرما خوردگی با عسل چهل گیاه

۷- درمان سرماخوردگی

دم‌نوش‌های زیادی را می‌توان با عسل درست کرد. ترکیب عسل با دارچین، عسل با لیمو و عسل با زنجفیل از محبوب‌ترین و معروف‌ترین دم‌نوش‌هایی است که می‌توان برای بهبود سرماخوردگی نوشید.

۸- کمک به درمان بیماری‌های گوناگون

از مهم‌ترین خواص عسل چهل گیاه این است که خوردن مداوم آن می‌تواند باعث جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها شود و همچنین در بهبود و کاهش مشکلات ناشی از برخی بیماری‌ها نقش داشته باشد. این عسل می‌تواند بر بیماری‌های گوناگون تأثیرگذار باشد که برخی از این بیماری‌ها عبارت‌اند از:

  • کاهش درد مفاصل
  • نرم کننده سینه
  • کاهش سرفه
  • بهبود سردردهای مزمن و میگرن
  • تقویت کننده حافظه
  • کاهش دهنده نفخ
  • کاهش دردهای استخوانی
  • بهبود اسپاسم
  • بهبود گرفتگی عروق
  • بهبود ناراحتی‌های روده و دستگاه گوارش
  • ضد سرع
  • تقویت کننده بینایی
  • تصفیه خون
  • بهبود تنگی نفس
  • کنترل اسید معده
  • درمان تب
  • کمک به بهبود کبد چرب
عسل چهل گیاه

آشنایی با خصوصیات عسل مرغوب

عسل چهل گیاه طبیعی و مرغوب

پس از خواص عسل طبیعی چهل گیاه ، نوبت به این می‌رسد که در مورد خصوصیات عسل خوب نکاتی را بیان کنیم. برای تولید این عسل به صورت مرغوب، کندو باید در منطقه‌ای که از آلودگی‌های زیستی دور است، باشد. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کرد، عدم استفاده از سم در گل‌ها و گیاهان این منطقه است. عسل‌هایی که در این مناطق درست می‌شوند بسیار مرغوب هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. زنبور تولیدکننده این عسل باید به گل‌های متفاوت دسترسی داشته باشد تا بتواند این عسل ویژه را به طور واقعی درست کند. عدم وجود این عوامل باعث می‌شود تا عسل تولید شده چهل گیاه مرغوب نباشد و عسل نامرغوب یا تقلبی خواص عسل طبیعی را نخواهد داشت و حتی در برخی مواقع ممکن است به بدن آسیب برساند.

عسل چهل گیاه

طریقه خرید عسل مرغوب و طبیعی

خرید عسل طبیعی چهل گیاه

بسیاری از افراد برای خرید عسل دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند فرق عسل طبیعی و مرغوب را با عسل‌های بی‌کیفیت تشخیص دهند. توجه داشته باشید که برخی مواقع تشخیص عسل اصل و طبیعی از نوع غیر طبیعی و قلابی آن حتی برای عسل فروشان هم سخت می‌شود به همین دلیل باید برای خرید عسل به مراکز معتبر یا سایت‌های خوبی مانند شازده مراجعه کرد تا بتوان با خیال راحت عسل طبیعی و مرغوب را تهیه کرد.

عسل چهل گیاه

آشنایی با نحوه صحیح مصرف عسل چهل گیاه

نحوه مصرف عسل طبیعی

برای استفاده از خواص عسل چهل گیاه می‌توان آن را به روش‌های متفاوتی مصرف کرد. یکی از بهترین روش‌های مصرف عسل طبیعی چهل گیاه ، خوردن آن به همراه دم‌نوش‌ها است. دم‌نوش‌های گوناگونی را می‌توان توسط عسل شیرین کرد و از خواص عسل به همراه خواص دم‌نوش استفاده کرد. همچنین ترکیب عسل با آب ولرم و لیمو می‌تواند ترکیب خوبی برای نوشیدن در صبح و به صورت ناشتا باشد. همچنین می‌توانید این عسل را با استفاده از آب گرم یا ولرم به خوبی حل کنید و از محلول به دست آمده به عنوان شیرین کننده شربت‌ها استفاده کنید.

در صورتی که مطالعه این مطلب برایتان سودمند بود پیشنهاد می‌کنیم مطلب عسل طبیعی گون و گشنیز چیست و چه خواصی دارد؟ را مطالعه کنید.

به خاطر داشته باشید که مجموعه شازده محصولات طبیعی، با کیفیت و گوناگونی را به خریداران عرضه می‌کند. این محصولات شامل شمع های طبیعی ساخته شده از موم زنبور عسل، محصولات غذایی نظیر عسل طبیعی مانند عسل طبیعی آویشن ، عسل طبیعی کنار ، عسل طبیعی گون و گشنیز ، عسل چهل گیاه ، گرد گل و ژل رویال و نان‌های سالم و طبیعی مانند نان آرد گندم خراسان ، نان جو سبوس دار و نان چاودار یا روگن هستند. همچنین روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل ، روغن بنفشه ، روغن بابونه ، روغن اسطوخودوس ، روغن نعناع ، روغن جوجوبا ، روغن سیاه دانه ، روغن آرگان و روغن خراتین ، لوازم شمع سازی ، شمع خاموش کن و عود ، تابلوهای تزئینی چاپی و دستی ، قالب‌های سیلیکونی ، اسانس‌های طبیعی را می‌توانید از سایت مجموعه شازده تهیه کنید.