خرید شمع و نکاتی که باید مد نظر داشت

خرید شمع شاید در نگاه اول امری بسیار ساده و راحت به نظر برسد اما در حقیقت باید در زمان خرید شمع به نکات و مواردی توجه داشت تا بهترین خرید را انجام داد. بعضی از شمع‌ها از پارافین ساخته می‌شوند و بعضی از آن‌ها از موادی مانند موم عسل، موم پالم و موم ژل تهیه می‌شوند. البته باید توجه داشت که شمع‌های پارافینی نیز برای این‌که مدت زمان سوختن بیشتر، مقاومت، انعطاف و چسبندگی داشته باشند، مقادیری موم زنبور عسل در ترکیب مواد سازنده خود دارند. شمع طبیعی را می‌توان از بهترین شمع‌های موجود در بازار دانست. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص خرید شمع نکاتی را با هم مرور کنیم.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۴

نکات مهم در خرید شمع

در هنگام خرید شمع باید به چه نکاتی توجه کرد؟ آیا اطلاعاتی در خصوص انواع شمع و کاربرد آن‌ها دارید؟ اگر پاسخ خیر است خواندن مطلب انواع شمع و کاربرد آن‌ها می‌تواند اطلاعات مفیدی در این خصوص به شما بدهد. از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید شمع باید به آن توجه داشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاربرد شمع

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید شمع باید به آن توجه کرد کاربرد شمع است. قصد دارید از شمع طبیعی چه بهره‌ای ببرید؟ با توجه به کاربرد شمع باید نسبت به خرید آن اقدام کرد. شاید یک شمع تزئینی برای استفاده در یک تولد مناسب نباشد یا شمع ساده برای روشن شدن در یک قرار عاشقانه مانند سالگرد ازدواج، مناسب نباشد.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۳

شمع عطری

آیا تفاوت شمع عطری و ساده را می‌دانید؟ در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشت که شمع‌های عطری از رایحه‌ای خوش برخوردار هستند اما قیمت‌های بالاتری هم دارند. شمع‌های عطری شاید از نظر ظاهری تفاوتی با شمع‌های عادی نداشته باشند اما به محض روشن شدن تفاوت آن‌ها را احساس خواهید کرد. این شمع‌ها با عطری که در هنگام سوختن از خود متصاعد می‌سازند می‌توانند تجربه‌ای متفاوت را رقم بزنند. این شمع‌ها که مدل‌های متفاوتی دارند و می‌توان برای کاربردهای مختلف از آن‌ها استفاده کرد از سه نت ابتدایی، میانی و پایانی تشکیل شده‌اند. نت‌های شمع عطری مانند نت‌های عطر هستند. نت ابتدایی یا آغازی، اولین عطری است که در هنگام روشن کردن شمع به مشام می‌رسد. این عطر سبک است و به سرعت محو می‌شود. از نت میانی به عنوان هسته اصلی عطر و بوی شمع‌های معطر یاد می‌کنند. پس از نت میانی، نت پایانی را می‌توان استشمام کرد. این نت‌ها معمولاً غالب‌ترند و در فضا بیشتر باقی خواهند ماند.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۶

جنس موم

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم این روزها موم شمع از مواد اولیه متفاوتی تهیه می‌شود. یکی از نکاتی که در هنگام خرید شمع باید به آن توجه شود، جنس موم شمع است. البته برخی از شمع‌ها که با پایه پارافین تولید می‌شوند، ارزان‌تر هستند اما آن‌هادر مقایسه با شمع های طبیعی که با پایه موم‌های مختلف ساخته می‌شوند، دوده بیشتری تولید می‌کنند و نسبتاً هم سریع می‌سوزند. همچنین پارافین برای برخی افراد حساسیت‌زا است.

شمع‌هایی که از موم‌ سویا در آن‌ها استفاده می‌شود برای مدت طولانی‌تری می‌سوزند و دوده کمی تولید می‌کنند. این نوع شمع طبیعی باید در ظرف باشد و نمی‌تواند بدون کمک ظرف شکل بگیرد.

شمع‌هایی که از موم پالم درست می‌شوند، بسیار آهسته می‌سوزند و می‌توان آن‌ها را مانند موم سویا جزو موم‌هایی که برای محیط‌زیست مضر نیستند طبقه‌بندی کرد.

شمع با موم ژل به دلیل شفافیت بیشتر برای ساخت شمع‌های تزئینی و شمع‌هایی که اشیا را درون خود دارند استفاده می‌شوند.

این شمع‌ها هم مانند شمع‌های تولید شده از موم سویا معمولاً نیاز به یک ظرف برای داشتن شکل دارند. شمع تولید شده با موم عسل یکی دیگر از انواع شمع طبیعی است که بهترین نمونه آن محسوب شده و در زمان روشن بودن در محیط منزل بوهای بد را جذب می کند. شمع‌هایی که با موم عسل تولید شده‌اند را می‌توان یکی از خالص‌ترین و بهترین شمع‌ها دانست و به دلیل نقطه ذوب بالا از چکه کمی برخوردار هستند و آهسته‌تر از شمع‌هایی که از پارافین تهیه شده‌اند، می‌سوزند. این شمع‌ طبیعی می‌تواند برای برخی از افراد که آلرژی یا حساسیت دارند مفید باشد. زیرا جاذب بو بوده، یون‌های مضرِ محیط را به یون‌های مفید تبدیل می‌کند، هوای محیط را تصفیه می‌کند و ضد اسم و آلرژی است.

کاربرد شمع طبیعی در فنگ شویی ۱

جنس فتیله

شمع‌ها با فتیله‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. فتیله‌های نخی یک‌دست و آهسته می‌سوزند. این فتیله‌ها نسبت به فتیله‌هایی با مغز سیمی دود کمتری تولید می‌کنند.

در ساخت بعضی فتیله‌ها از مغزی فلزی هم استفاده می‌شود که این مغزی معمولاً از جنس روی یا قلع است.

نوع دیگر فتیله‌هایی که برای شمع‌ها استفاده می‌شود از جنس چوب است. این فتیله‌ها نیز نسبت به فتیله‌های نخی دود بیشتری تولید می‌کنند و در هنگام سوختن می‌توان صدای ترق و تروق آن را شنید.

علاوه بر این در هنگام خرید شمع، به تعداد فتیله هم توجه کنید. درست است که شمع‌های بزرگ و چند فتیله‌ای نور بیشتری تولید می‌کنند و در صورت عطری بودن رایحه‌ قوی‌تری منتشر می‌سازند اما در نظر داشته باشید که ممکن است با دریایی از موم شمع مواجه شوید. شمع‌های تک فتیله‌ای نیز می‌توانند به خوبی بسوزند در صورتی که جنس فتیله به کار رفته در آن‌ها از کیفیت لازم برخوردار باشد.

فتیله شمع چیست؟

کاربرد رایحه‌ها

شمع‌های عطری می‌توانند اثرات مثبتی بر روی افراد داشته باشند.

برخی رایحه‌ها مانند اسطوخدوس (لوندر)، اکالیپتوس، بابونه و چوب صندل می‌تواند مانند یک آرام‌بخش عمل کنند و آرامش بیشتری در افراد ایجاد کنند. استفاده از این شمع‌ها در محیط اتاق‌خواب می‌توانند باعث شود تا افراد خواب بهتری را تجربه کنند.

از شمع‌هایی که رایحه مرکبات، زنجبیل، رزماری و دارچین را متصاعد می‌سازند، می‌توان به عنوان روح‌بخش یاد کرد. این شمع‌ها برای محیط‌هایی مانند پذیرایی مناسب هستند.

از رایحه‌های رز، بنفشه و یاس به عنوان رایحه‌های رمانتیک یاد می‌شود. این رایحه‌ها می‌توانند برای ایجاد حس بهتر در قرارهای دونفره و عاشقانه استفاده شوند.

توجه داشته باشید که انتخاب رایحه امری کاملاً سلیقه‌ای است و هر فرد با توجه به سلیقه خود می‌تواند رایحه مورد نظر را انتخاب کند. این‌ها تنها پیشنهادهایی در خرید شمع بود.

۶ روش استفاده صحیح از شمع‌ها 5

رنگ شمع

رنگ شمع‌ها نیز در احساسی که به افراد منتقل می‌کنند بسیار مهم است. شمع‌هایی با رنگ قرمز می‌توانند شور و نشاط ایجاد کنند و شمع‌های سبز می‌توانند حس آرامش را به افراد هدیه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رنگ شمع‌ها و روانشناسی رنگ می‌توانید مطلب تفاوت شمع طبیعی با سایر شمع ها را مطالعه کنید.

در انتها توجه داشته باشید که شمع‌های طبیعی که از موم عسل ، موم سویا، موم پالم و سایر مواد طبیعی درست می‌شوند می‌توانند در حفظ محیط‌زیست نقش داشته باشند.